Gå til innhold

Hva gir du tilbake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva du gir tilbake til samfunnet er revnende likegyldig, men jeg regner med du har løftet en finger eller to,

Siden du kom med dette innlegget ;p

Jeg har vel forsøkt å bidra med mitt, selv om det som for det fleste av oss blir i størrelsesorden "enkens skjerv". Jeg oppdrar barn til toleranse og til å våge å stå i mindretallet om det er nødvendig, selv om det ikke er behagelig; jeg engasjerer meg i lokalmiljøet og barna her, i form av frivillig arbeid, og jeg har hatt privat leksehjelpsordning for naboer i flere år, siden foreldrene ikke var i stand til å følge opp skolearbeid selv.

Takk for støtte, forøvrig ;)

Gratulerer! Første gang jeg har sett du har svart på noe som helst. Når skal du begynne med hakkinga på svarene du har fått her da? 

Anonymous poster hash: a8a9d...b25

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva du gir tilbake til samfunnet er revnende likegyldig, men jeg regner med du har løftet en finger eller to,

Jeg har vel forsøkt å bidra med mitt, selv om det som for det fleste av oss blir i størrelsesorden "enkens skjerv". Jeg oppdrar barn til toleranse og til å våge å stå i mindretallet om det er nødvendig, selv om det ikke er behagelig; jeg engasjerer meg i lokalmiljøet og barna her, i form av frivillig arbeid, og jeg har hatt privat leksehjelpsordning for naboer i flere år, siden foreldrene ikke var i stand til å følge opp skolearbeid selv.

Gratulerer! Første gang jeg har sett du har svart på noe som helst. Når skal du begynne med hakkinga på svarene du har fått her da? 

Huff, så plagsomt det er med mygg.

Skrevet

Til innlegg 6 og 25 har du vel EN setning du kan komme med, for å glede fansen?

Mygg? DEN var dårlig!

Skrevet

ALT er foreldre sine feil, uansett hudfarge,hår og kropp har du pyskisk lidelse ellernoe burde desverre ditt barn blitt tatt fra deg og hvis det er i det tilfelle så er det barnevernet sin feil de som oppdrar et barn har skylda for barnets framtid.. hvis barnet ditt har psykiske problemer burde du ha vært oppmerksom nokk til å se det... Overgrep skyldes foreldre, voldtekt skyldes foreldre eller skolen ( mobbing og slikt kan føre til at du har behov for å være dominerende eller skremmende for andre) , Drap skyldes foreldre i bunn og grunn du skulle lært ditt barn at det er feil og du skulle sett at det var noe som var galt... ellers er det kjærlighet senere som kan forårsake drap....Det blir utrolig feil at uskyldige foreldre og ungdommer må være ekstra snille mot spesielt utledninger i frykt om å bli ranet eller drept -.- jeg har vært utrolig snill mot alle innvandrere og utledninger fra barnehage til skolen og ungdomskole og nå videregående aldri forskjells behandlet noen, men alikevel har utlendinger vært voldig, skremmende og slemme mot meg og jeg mener dette er foreldrene sin feil... Vi i norge burde rett og slett vært strengere mot de vi tar inn i norge...

Anonymous poster hash: 33b4c...55d
Skrevet

Til innlegg 6 og 25 har du vel EN setning du kan komme med, for å glede fansen?

Mygg? DEN var dårlig!

Må du ødelegge tråden med gnæg, anonym ..b25? Hva får du ut av det da?

Anonymous poster hash: 3cb11...116

Skrevet

Har ikke tenkt å gi noe tilbake til kriminelt pakk! Ellers så følger jeg Kardemommebyloven og oppdrar barna mine etter den!

Anonymous poster hash: fcebb...f80

Skrevet

Har ikke tenkt å gi noe tilbake til kriminelt pakk! Ellers så følger jeg Kardemommebyloven og oppdrar barna mine etter den!

Anonymous poster hash: fcebb...f80

Kardemommeby er jo ansvarsfraskrivelsesloven. Du plager kanskje ingen men du hjelper heller ingen. Og hvordan ble "det kriminelle pakket" kriminell - eller pakk?

Anonymous poster hash: 3cb11...116

Skrevet

Jeg mener at den norske stat faktisk legger ganske tilrette og betaler mye for integrering. Det som kanskje mangler er sjanser for de med utenlandsk bakgrunn. Type ikke bli invitert til jobbintervju når du ikke har norsk etternavn.

Ellers syns jeg at det er innvandrere selv som må gjøre tilpasninger. Se på klassiske, suksessfulle innvandringsland som USA, Kanada eller Australia. De krever mye av innvandrere og disse er mye mer ansvarlig for egen lykke. Ser ikke hvorfor Norge mener at man må ta alle i hånda og sy svære puter under armene.

Anonymous poster hash: b13b7...2a7
Skrevet

Hva du gir tilbake til samfunnet er revnende likegyldig, men jeg regner med du har løftet en finger eller to,Siden du kom med dette innlegget ;p

Jeg har vel forsøkt å bidra med mitt, selv om det som for det fleste av oss blir i størrelsesorden "enkens skjerv". Jeg oppdrar barn til toleranse og til å våge å stå i mindretallet om det er nødvendig, selv om det ikke er behagelig; jeg engasjerer meg i lokalmiljøet og barna her, i form av frivillig arbeid, og jeg har hatt privat leksehjelpsordning for naboer i flere år, siden foreldrene ikke var i stand til å følge opp skolearbeid selv.Takk for støtte, forøvrig ;)

Gratulerer! Første gang jeg har sett du har svart på noe som helst. Når skal du begynne med hakkinga på svarene du har fått her da?  Anonymous poster hash: a8a9d...b25

Synes du det er rart ,hun ikke svarer? På rein drittslenging og personangrep?

Blir vel kanskje litt lei?

Og det å overse patetiske, små mobbere, er vel en kjent metode?

Hæ, det irriterer deg skikkelig at hun ikke svarer deg? Så slutt å skrive piss, da!

Kom med noe konstruktiv kritikk om du er uenig , ikke gjem deg bak anonymknappen og spy ut drit....

Skrevet

Du er så feig, Sug Lut! Slenger fra deg her og der, men om noen svarer deg og spør deg om noe tilbake så svarer du aldri.

Hva gir DU tilbake, Sug Lut?

Det du prøver på i dette innlegget er å få noen svar du kan rakke ned på, det er det eneste du gjør her inne og det begynner å bli ganske kjedelig med disse one-linerne dine, som du aldri klarer å følge opp.

Har du vondt noe sted? Har du vrangforestillinger? For jeg har faktisk ikke nektet å svare på noe som helst. Men når det gjelder akkurat deg så tror jeg faktisk ikke jeg gidder før du modererer tonen din.

DU svarte i en lignende tråd i går. Svarte da selvsagt med en one liner, som egentlig bare var drittslenging (som vanlig)! Du fikk flere svar og oppfølgingsspørsmål, men da var du ute av tråden. Du følger aldri opp dritten du slenger! Folk tar det du sier på alvor og svarer deg, da er du borte.

Ser du har mange "fans", og det har ofte de fjortisene på ungdomsskolen også, du vet de tøffe, som slenger med leppa? Mange som syntes det er tøffe i trynet og ser opp til de, helt til de blir større og ser at det egentlig bare dreier seg om mobbing.

Det var da voldsomt til sinne? Hva med å hoppe over de trådene som irriterer deg? Eller blir det for kjedelig for deg å ikke kaste anonymt dritt til folk? Jeg har lagt merke til deg i flere tråder hvor du er like gretten og muggen og klager spesielt på en bestemt bruker - så da får jeg lyst til å spør: hva bidrar DU positivt med til dette forumet?

Skrevet

Hva du gir tilbake til samfunnet er revnende likegyldig, men jeg regner med du har løftet en finger eller to,Siden du kom med dette innlegget ;p

Jeg har vel forsøkt å bidra med mitt, selv om det som for det fleste av oss blir i størrelsesorden "enkens skjerv". Jeg oppdrar barn til toleranse og til å våge å stå i mindretallet om det er nødvendig, selv om det ikke er behagelig; jeg engasjerer meg i lokalmiljøet og barna her, i form av frivillig arbeid, og jeg har hatt privat leksehjelpsordning for naboer i flere år, siden foreldrene ikke var i stand til å følge opp skolearbeid selv.Takk for støtte, forøvrig ;)
Gratulerer! Første gang jeg har sett du har svart på noe som helst. Når skal du begynne med hakkinga på svarene du har fått her da?  Anonymous poster hash: a8a9d...b25

Synes du det er rart ,hun ikke svarer? På rein drittslenging og personangrep?

Blir vel kanskje litt lei?

Og det å overse patetiske, små mobbere, er vel en kjent metode?

Hæ, det irriterer deg skikkelig at hun ikke svarer deg? Så slutt å skrive piss, da!

Kom med noe konstruktiv kritikk om du er uenig , ikke gjem deg bak anonymknappen og spy ut drit....

Du har virkelig misforstått da! Det er jo Sug Lut som står for denne mobbinga i alle tråder hun svarer i! 

Hun svarer alltid med flåsete one-linere som inneholder dritt, rett og slett. Da folk svarer henne seriøst kommer hun aldri med seriøse svar tilbake.

Hun er jo kjent for dette. Det kom jo frem i flere tråder i går. Denne tråden er jo opprettet for at hun skal få slengt dritt til noen, men hun har enda ikke gjort det. Er nok mange som sitter i spenning og venter på en famøs one-liner, det gjør jeg! Hvorfor skulle hun ellers opprette en tråd som dette?

Skrevet

Synes du det er rart ,hun ikke svarer? På rein drittslenging og personangrep?Blir vel kanskje litt lei?Og det å overse patetiske, små mobbere, er vel en kjent metode?Hæ, det irriterer deg skikkelig at hun ikke svarer deg? Så slutt å skrive piss, da!Kom med noe konstruktiv kritikk om du er uenig , ikke gjem deg bak anonymknappen og spy ut drit....

Du har virkelig misforstått da! Det er jo Sug Lut som står for denne mobbinga i alle tråder hun svarer i! Hun svarer alltid med flåsete one-linere som inneholder dritt, rett og slett. Da folk svarer henne seriøst kommer hun aldri med seriøse svar tilbake. Hun er jo kjent for dette. Det kom jo frem i flere tråder i går. Denne tråden er jo opprettet for at hun skal få slengt dritt til noen, men hun har enda ikke gjort det. Er nok mange som sitter i spenning og venter på en famøs one-liner, det gjør jeg! Hvorfor skulle hun ellers opprette en tråd som dette? Anonymous poster hash: a8a9d...b25
jammen,så flott at du tok deg tid til å oppklare dette for meg !

Jeg har ikke opplevd hennes innlegg og kommentarer for mobbende og ekle.

Skarpe svar og finurlig ordlegging, ja. Men ikke mobbing.

Skrevet

Du er så feig, Sug Lut! Slenger fra deg her og der, men om noen svarer deg og spør deg om noe tilbake så svarer du aldri.

Hva gir DU tilbake, Sug Lut?

Det du prøver på i dette innlegget er å få noen svar du kan rakke ned på, det er det eneste du gjør her inne og det begynner å bli ganske kjedelig med disse one-linerne dine, som du aldri klarer å følge opp.

Har du vondt noe sted? Har du vrangforestillinger? For jeg har faktisk ikke nektet å svare på noe som helst. Men når det gjelder akkurat deg så tror jeg faktisk ikke jeg gidder før du modererer tonen din.
DU svarte i en lignende tråd i går. Svarte da selvsagt med en one liner, som egentlig bare var drittslenging (som vanlig)! Du fikk flere svar og oppfølgingsspørsmål, men da var du ute av tråden. Du følger aldri opp dritten du slenger! Folk tar det du sier på alvor og svarer deg, da er du borte.

Ser du har mange "fans", og det har ofte de fjortisene på ungdomsskolen også, du vet de tøffe, som slenger med leppa? Mange som syntes det er tøffe i trynet og ser opp til de, helt til de blir større og ser at det egentlig bare dreier seg om mobbing.

Det var da voldsomt til sinne? Hva med å hoppe over de trådene som irriterer deg? Eller blir det for kjedelig for deg å ikke kaste anonymt dritt til folk? Jeg har lagt merke til deg i flere tråder hvor du er like gretten og muggen og klager spesielt på en bestemt bruker - så da får jeg lyst til å spør: hva bidrar DU positivt med til dette forumet?

Det er Sug Lut som står for denne dritten ikke jeg! 

Hun er jo en helt for mange her, fordi hun har en fínurlig og kort måte å mobbe folk på. I går var hun regelrett STYGG i en tråd, og den som hadde skrevet innlegget svarte meget godt for seg. Hva skjer da? Sug Lut forsvinner! Bombe! Da har hun slengt dritten sin og gått videre, som vanlig.

Trodde du, som er både hyggelig og saklig hadde fått med deg dette, tydeligvis ikke. Det er mobbing og drittslenging på fjortis-nivå hun holder på med, og ufattelig at til og med DU er tilhenger av slik oppførsel!

Skrevet

Du har virkelig misforstått da! Det er jo Sug Lut som står for denne mobbinga i alle tråder hun svarer i! 

Hun svarer alltid med flåsete one-linere som inneholder dritt, rett og slett. Da folk svarer henne seriøst kommer hun aldri med seriøse svar tilbake.

Hun er jo kjent for dette. Det kom jo frem i flere tråder i går. Denne tråden er jo opprettet for at hun skal få slengt dritt til noen, men hun har enda ikke gjort det. Er nok mange som sitter i spenning og venter på en famøs one-liner, det gjør jeg! Hvorfor skulle hun ellers opprette en tråd som dette?

Så fordi man ikke er enig med deg, så har man misforstått?

Jeg tror du tillegger Sug Lut mye mer innflytelse på dette forumet enn hva som stemmer. Det virker som det er du som har en slags hang-up på henne? Jeg tror ærlig talt at du er ganske alene om å sitte og vente i spenning på videre kommentarer fra henne  :fnise:  De fleste av oss andre leser nok det hun skriver med et lite smil eller gjenkjennende nikk, og tenker nok ellers - hun får sagt veldig mye med sine on-linere, som du er så fryktelig opptatt av.

Skrevet

Du er i over gjennomsnittet glad i order "one-liner" eller?

Anonymous poster hash: 940d5...196
Skrevet

Så fordi man ikke er enig med deg, så har man misforstått?

Jeg tror du tillegger Sug Lut mye mer innflytelse på dette forumet enn hva som stemmer. Det virker som det er du som har en slags hang-up på henne? Jeg tror ærlig talt at du er ganske alene om å sitte og vente i spenning på videre kommentarer fra henne  :fnise:  De fleste av oss andre leser nok det hun skriver med et lite smil eller gjenkjennende nikk, og tenker nok ellers - hun får sagt veldig mye med sine on-linere, som du er så fryktelig opptatt av.

Da fikk du ikke med deg tråden i går hvor mange fortalte at de følte på denne måten hun svarte folk på. Frekk og usaklig. Flere som følte seg mobbet. Men joda, det er jo kjempegøy med fjortis-mobbing på nett!

Skrevet

Du er i over gjennomsnittet glad i order "one-liner" eller?

Anonymous poster hash: 940d5...196

Luten på en dårlig dag?

Skrevet

Du har virkelig misforstått da! Det er jo Sug Lut som står for denne mobbinga i alle tråder hun svarer i!  Hun svarer alltid med flåsete one-linere som inneholder dritt, rett og slett. Da folk svarer henne seriøst kommer hun aldri med seriøse svar tilbake. Hun er jo kjent for dette. Det kom jo frem i flere tråder i går. Denne tråden er jo opprettet for at hun skal få slengt dritt til noen, men hun har enda ikke gjort det. Er nok mange som sitter i spenning og venter på en famøs one-liner, det gjør jeg! Hvorfor skulle hun ellers opprette en tråd som dette?Anonymous poster hash: a8a9d...b25

Så fordi man ikke er enig med deg, så har man misforstått? Jeg tror du tillegger Sug Lut mye mer innflytelse på dette forumet enn hva som stemmer. Det virker som det er du som har en slags hang-up på henne? Jeg tror ærlig talt at du er ganske alene om å sitte og vente i spenning på videre kommentarer fra henne  :fnise:  De fleste av oss andre leser nok det hun skriver med et lite smil eller gjenkjennende nikk, og tenker nok ellers - hun får sagt veldig mye med sine on-linere, som du er så fryktelig opptatt av.

Da fikk du ikke med deg tråden i går hvor mange fortalte at de følte på denne måten hun svarte folk på. Frekk og usaklig. Flere som følte seg mobbet. Men joda, det er jo kjempegøy med fjortis-mobbing på nett!   Anonymous poster hash: a8a9d...b25
jeg kan ikke bestemme hva folk føler, men det får da være måte på!

Hun kommer ikke med direkte personangrep, mene har en krass tone.

Syns du hetsing av navngitt nick er bedre?

Anonyme angrep om alt mulig... Herregud, er det så ille ,så logg av og kom deg inn på et kose-mose forum.

Er det mulig å henge seg så opp i noen.

Skrevet

Får en følelse av at vi har å gjøre med en helt annen "Sug Lut" her ,gett!!

Anonymous poster hash: acce4...403
Skrevet

Denne debatten har sporet helt av. Vennligst forhold dere til temaet og unngå personangrep.

Kira

Brukermoderator

Skrevet

Jeg er barnevernspedagog og jobber med såkalte problembarn i skolen. Jeg er også frivillig ved et kultursenter (der det også kommer innom endel enslige mindreårige flyktninger) 1-2 kvelder i uka.

Har jobbet hardt for at kulturskolen ikke skulle bli nedlagt og nå jobbes det for bedre holdninger blandt lærerne, på ungdomsskolene og i de videregående skolene i byen, til barnevernsbarn, særlig de som bor på institusjon. Det er viktig å jobbe mot Thomas-teoremet og forebygging, det å bli kjent med egne holdninger og hvordan vi definerer andre utfra bakgrunn er svært viktig.

Jeg kunne helt sikkert bidratt enda mer. Ønsker feks. å sette opp fast ansvarsgruppe med meg, en politimann / kvinne, en ansatt på institusjon, en lærer og en barnehagelærer, også eventuelt en politiker og helsesøster / en fastlege + en utekontakt. En ansvargruppe som kan gå ut der ungdom er og der ungdom møtes. Ikke for å moralisere over dem, men for å få vite litt mer om hva som rører seg, hva ungdom er opptatt av, er det tilbud de savner, noe de mangler, noe de sliter med hjemme osv.

Kunne skrevet masse om det, men jeg skal stoppe nå. Jeg bidrar, men ikke nok. Tiden og kreftene strekker ikke alltid til. Dessverre.

Anonymous poster hash: 0b25d...ed3
Skrevet

I denne tråden er det kun en som mobber og tillegger andre onde egenskaper. Hvem tror du det kan være? 

Skrevet

Jeg gjør ikke nok, men jeg prøver. I jobbsammenheng gjør jeg mye for innvandrerbarn og -ungdom, men det teller ikke helt. Er jo en del av stillingsinstruksen min. Har jobbet mye med foreldreveiledning og sett at innvandrerforeldre strever mer enn andre foreldre med å skjønne grenseoppgangen mellom privat og offentlig ansvar for ungdom. 

Privat har jeg vært nøye på å inkludere barn fra klassen/nabolaget med annen etnisk bakgrunn enn vesteuropeisk-amerikansk. Vi bor i et område med hovedsakelig vestlige mennesker og ser at det er lett for at "de andre blir glemt". Er som fotballtrener nøye med å hente, kjøre, betale for osv de som ellers ville falt ut. Gjør også en del for å argumentere (saklig vil jeg mene) mot dem som hevder at de skal kastes ut, at de bør være på låste mottak, at de bør plasseres på tvang osv og prøver å belyse hvordan det er å forsterke et allerede eksisterende problem. 

Skrevet

Pisspreik! Om alle oppdrar sine egne unger og passer på å holde seg til loven selv så har en gjort mer enn nok. Du ser hvor mange som tydeligvis feiler bare der??? Så det er mer enn nok ansvar å legge på den enkelte, beviset er alt det kriminelle pakket.

Ikke rart d går som det går når en velger å ta vann over hodet ; 10 unger uten verken utdanning, jobb, inntekt annet enn snylting. En følger ikke opp ungene sine, det er ikke bare dumt det er jo rett og slett omsorgssvikt spør du meg...

Og av de norske som også er utsatt for omsorgssvikt så ser en jo tendenser til både kriminalitet, rus og annet faenskap.. En blir ikke kriminell uten grunn. Samvittighet er en delvis født med og delvis hvordan man er oppdratt. Kjenner til mange fattige mennesker jeg, de har ikke samvittighet til å rane og slå ned medmennesker likevel !

Anonymous poster hash: 17f53...e81

Skrevet

Pisspreik! Om alle oppdrar sine egne unger og passer på å holde seg til loven selv så har en gjort mer enn nok. Du ser hvor mange som tydeligvis feiler bare der??? Så det er mer enn nok ansvar å legge på den enkelte, beviset er alt det kriminelle pakket.

Ikke rart d går som det går når en velger å ta vann over hodet ; 10 unger uten verken utdanning, jobb, inntekt annet enn snylting. En følger ikke opp ungene sine, det er ikke bare dumt det er jo rett og slett omsorgssvikt spør du meg...

Og av de norske som også er utsatt for omsorgssvikt så ser en jo tendenser til både kriminalitet, rus og annet faenskap.. En blir ikke kriminell uten grunn. Samvittighet er en delvis født med og delvis hvordan man er oppdratt. Kjenner til mange fattige mennesker jeg, de har ikke samvittighet til å rane og slå ned medmennesker likevel !

Anonymous poster hash: 17f53...e81

Og nettopp derfor er det så viktig at andre voksne tar seg tid, enten i jobben eller privat, for å se disse barna og unge når foreldrene svikter. Man kan forebygge og man kan hjelpe. Alle kan bidra.

Anonymous poster hash: 0b25d...ed3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...