Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #1 Skrevet 19. november 2013 Min mor sa ja til å ha barna 1 helg i desember, vi (jeg og min mann) skal være med jobben hans på julebord til utlandet. Jeg var på samme tur med min jobb i november i år, da var ikke min mann med. I går sendte hun sms om at hun kanskje ikke kan ha barna den helgen alikevel. Det er visst noen som kanskje skal spandere en tur til 7000kr på henne, og det ville hun ikke si nei til. Jeg ble så skuffet og lei meg, gråt i går kveld og i dag tidlig. Hvordan kan hun gjøre noe sånt, hun er flink med å gi oss penger og kjøper med seg noe mat når hun kommer på besøk. Men kjærlighet har det vært lite av i oppveksten min. Hva gjør jeg med dette, jeg skrev tilbake og spurte om hun ikke kunne finne en annen dag, men det lot seg ikke gjøre og hun sa at det ble bare kanskje at de skulle på tur. Hun visste ikke før til helgen. Jeg skrev at jeg ble lei meg og hadde gledet meg til denne turen med mannen min alene uten barn, da fikk jeg tilbake at hun kunne nesten ikke si nei til en tur til 7000kr til dubai. Eier hun ikke sosiale antenner, jeg hadde forstått om dette var ei venninne av meg (hadde blitt skuffet da også), men din egen mor skal da ikke gjøre noe sånt, uansett om turen var til månen, paradiset.... Jeg ønsker råd fra dere som forstår meg. Anonymous poster hash: 68a41...922
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #2 Skrevet 19. november 2013 Helt ærlig, så er jeg litt todelt... på ene siden forstår jeg at din mor selvfølgelig vil til Dubai i stedet for å passe barnebarna en helg. Tenk selv hvis du fikk mulighet til en sånn tur, helt gratis! Ville du heller gjort det eller passet tante barna dine en helg? Synes det er litt rart av deg at du ikke er glad på din mors vegne og forstår henne..... litt egoistisk synes jeg dessverre.... Barnet mitt har også et sett besteforeldre som sier ja til pass, for å så si nei dagen før osv. Tror de bare har hatt han på overnatting 2 ganger i hans liv, resten har de avlyst. Grunnene for at de avlyser er også ganske teite.... Så har selv vært lei meg pga slike ting mange ganger og forstår hvordan det føles. Ikke noe koselig... Anonymous poster hash: b9c2b...4a7
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #3 Skrevet 19. november 2013 Jeg kan skjønne deg på en måte, samtidig synes jeg du er litt egoistisk. Du sier jo at du var på denne turen med jobben din i november. Mannen din får fra nå, så får dere begge reist. Skjønner at moren din ikke takker nei til tilbudet om gratis tur. Anonymous poster hash: d3110...717
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #4 Skrevet 19. november 2013 Forstår du er skuffet, men kan dere ikke spørre noe andre om å passe barna? Tanter, onkler, andre besteforeldre eller noen på skolen / barnehagen? Anonymous poster hash: 8ad2f...991
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #5 Skrevet 19. november 2013 Jeg tenker annerledes, at har jeg sagt ja så må jeg forholde meg til et ja. Ihvertfall om det hadde vært familie! Hun vet vi ikke får lett annen barnevakt. Ja, kanskje det bare er jeg som er egoistisk.... (( HI Anonymous poster hash: 68a41...922
Anne-B. Skrevet 19. november 2013 #6 Skrevet 19. november 2013 En avtale er en avtale, og hvorfor skape så mye usikkerthet med at det kanskje blir en tur på henne? Syns hun skal holde seg til det som ble avtalt.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #7 Skrevet 19. november 2013 Min mor sa ja til å ha barna 1 helg i desember, vi (jeg og min mann) skal være med jobben hans på julebord til utlandet. Jeg var på samme tur med min jobb i november i år, da var ikke min mann med. I går sendte hun sms om at hun kanskje ikke kan ha barna den helgen alikevel. Det er visst noen som kanskje skal spandere en tur til 7000kr på henne, og det ville hun ikke si nei til. Jeg ble så skuffet og lei meg, gråt i går kveld og i dag tidlig. Hvordan kan hun gjøre noe sånt, hun er flink med å gi oss penger og kjøper med seg noe mat når hun kommer på besøk. Men kjærlighet har det vært lite av i oppveksten min. Hva gjør jeg med dette, jeg skrev tilbake og spurte om hun ikke kunne finne en annen dag, men det lot seg ikke gjøre og hun sa at det ble bare kanskje at de skulle på tur. Hun visste ikke før til helgen. Jeg skrev at jeg ble lei meg og hadde gledet meg til denne turen med mannen min alene uten barn, da fikk jeg tilbake at hun kunne nesten ikke si nei til en tur til 7000kr til dubai. Eier hun ikke sosiale antenner, jeg hadde forstått om dette var ei venninne av meg (hadde blitt skuffet da også), men din egen mor skal da ikke gjøre noe sånt, uansett om turen var til månen, paradiset.... Jeg ønsker råd fra dere som forstår meg. Anonymous poster hash: 68a41...922 Hvorfor ønsker du råd fra kun de som forstår deg? Så de kan fyre oppunder det negative gruffet ditt? Jeg skjønner du er skuffet, men jeg forstår moren din godt også. Du må se etter andre barnepassalternativer. Anonymous poster hash: 0264c...7fc
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #8 Skrevet 19. november 2013 Uansett ville jeg ha "hjulpet" moren min slik at hun fikk reist på denne turen. Spør noen andre om å være barnevakt du. Jeg for min del hadde uansett hatt dårlig samvittighet dersom jeg ikke hadde fikset det sånn at min mor kunne dratt. Anonymous poster hash: 5e530...552
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #9 Skrevet 19. november 2013 HVILKEN mor heter det.....ikke hvem mor. HVILKEN!!! Anonymous poster hash: 31f78...c4a
Von Hertelhofen Skrevet 19. november 2013 #10 Skrevet 19. november 2013 La nå moren din få reise og kose seg uten dårlig samvittighet! Hun får faktisk turen gratis, hvem kan si nei til slikt? Hadde du sagt nei?
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #11 Skrevet 19. november 2013 Jeg hadde virkelig unnet mamma en slik tur til Dubai. Julebord kommer det flere av.... Anonymous poster hash: 31f78...c4a
Gjest Julia1984 Skrevet 19. november 2013 #12 Skrevet 19. november 2013 Jeg hadde også unnet moren min en slik tur. Tenk deg selv da, du blir påspandert en tur til Dubai...da hadde jeg vært fleksibel, funnet andre som passet eller faktisk blitt hjemme. Aldri om jeg hadde godtatt at mamma holdt seg hjemme fra et slikt tilbud slik at jeg kunne reise på julebord, utlandet eller ei. Synes du er sneversynt!!
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #13 Skrevet 19. november 2013 Kanskje er det underliggende grunner til at HI reagerer sånn som hun gjør..? Høres ut som om det ikke er første gang hun er skuffet i forhold til mora si,så da blir gjerne sånne bakker store fjell... Jeg skjønner deg HI,fordi jeg er også av den typen at en avtale er en avtale,rett og slett. Hadde jeg satt meg inn i din mors sted,så hade jeg tenkt at det er MITT problem å finne alternativ barnepassløsning,fordi det er JEG som avlyser noe jeg har sagt JA til. Men alle tenker desverre ikke likt... Anonymous poster hash: e7a64...648
HvittHus Skrevet 19. november 2013 #14 Skrevet 19. november 2013 Har man sagt ja til en avtale, er det etter min mening ikke greit å avlyse med mindre det kommer sykdom og dødsfall inn i bildet. Hadde dette vært min mor ville hun ikke blitt spurt om pass av barn igjen på lang tid.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #15 Skrevet 19. november 2013 Har man sagt ja til en avtale, er det etter min mening ikke greit å avlyse med mindre det kommer sykdom og dødsfall inn i bildet. Hadde dette vært min mor ville hun ikke blitt spurt om pass av barn igjen på lang tid. Barnslig oppførsel av deg hadde vært min reaksjon.... Anonymous poster hash: 31f78...c4a
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #16 Skrevet 19. november 2013 En tur til 7000,- som moren din har lyst på som hun atpå til sier fra om flere uker før dere skulle reist bør være grei grunn til å si at det kansje ikke går å være barnevakt likevell. Det ville da vært en selvfølge å forsøke å legge til rette for at det skulle gå. Kansje moren din kjenner noen som kan passe barna eller hjelpe dere på en annen måte, men det må være lovlig å si at det kom noe i veien for barnepassen når dere ikke en gang skulle på noe viktig. Hadde det vært slik at dere måtte reise bort på jobb begge to hadde det kansje vært noe annet, men når det ikke er noe viktigere enn et julebord bør dere bare lete etter en annen løsning. Har ikke barnet venner som kan være barnevakt for eksempel? Hva om du hadde lovet å kjøre moren din til en teaterforestilling en dag, og du så fikk tilbud om å dra på en kjempefin gratis ferie akkurat da. Ville du sakt nei til turen da siden du allerede hadde en avtale. Anonymous poster hash: 2048b...8b2
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 19. november 2013 #17 Skrevet 19. november 2013 (endret) Min mor sa ja til å ha barna 1 helg i desember, vi (jeg og min mann) skal være med jobben hans på julebord til utlandet. Jeg var på samme tur med min jobb i november i år, da var ikke min mann med. I går sendte hun sms om at hun kanskje ikke kan ha barna den helgen alikevel. Det er visst noen som kanskje skal spandere en tur til 7000kr på henne, og det ville hun ikke si nei til. Jeg ble så skuffet og lei meg, gråt i går kveld og i dag tidlig. Hvordan kan hun gjøre noe sånt, hun er flink med å gi oss penger og kjøper med seg noe mat når hun kommer på besøk. Men kjærlighet har det vært lite av i oppveksten min. Hva gjør jeg med dette, jeg skrev tilbake og spurte om hun ikke kunne finne en annen dag, men det lot seg ikke gjøre og hun sa at det ble bare kanskje at de skulle på tur. Hun visste ikke før til helgen. Jeg skrev at jeg ble lei meg og hadde gledet meg til denne turen med mannen min alene uten barn, da fikk jeg tilbake at hun kunne nesten ikke si nei til en tur til 7000kr til dubai. Eier hun ikke sosiale antenner, jeg hadde forstått om dette var ei venninne av meg (hadde blitt skuffet da også), men din egen mor skal da ikke gjøre noe sånt, uansett om turen var til månen, paradiset.... Jeg ønsker råd fra dere som forstår meg. Anonymous poster hash: 68a41...922 Jeg hadde heller ikke takket nei til en spandert tur til Dubai altså! Det er greit at hun har sagt ja til å være barnevakt, men et julebord er jo ikke helt krise å gå glipp av heller. Spesielt når hun plutselig får et slikt tilbud. Det er tross alt ikke hun som har hovedansvaret for barna deres, selv om hun i utgangspunktet har sagt ja til å være barnevakt. Og slik du framstiller henne, så virker hun ikke som ei bestemor som til vanlig gir bæng i barnebarna sine. Det er lov å priortere seg selv i visse tilfeller. Mine foreldre er verdens snilleste, og de bryr seg veldig om barnebarna sine. Men hadde de takket nei til en sånn tur, kun pga at de skulle ha ungene mine ei helg, så ville jeg blitt sur. Det ville jeg rett og slett ikke frarøvet dem. Her synes jeg det er du som er egoistisk. Ser foressten at du nylig selv har vært på tur.......Ser du ikke selv hvor selvsentrert du er? Endret 19. november 2013 av Kari Mari
HvittHus Skrevet 19. november 2013 #18 Skrevet 19. november 2013 Har man sagt ja til en avtale, er det etter min mening ikke greit å avlyse med mindre det kommer sykdom og dødsfall inn i bildet. Hadde dette vært min mor ville hun ikke blitt spurt om pass av barn igjen på lang tid. Barnslig oppførsel av deg hadde vært min reaksjon.... Anonymous poster hash: 31f78...c4a Det må du jo få lov til å mene, men i min verden holder man de avtaler man gjør, det være seg barnevakt eller tannlegetimer.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #19 Skrevet 19. november 2013 I min verden er en avtale en avtale. Man avlyser bare om man er syk, eller det dukker opp sykdom/dødsfall i nærmeste familie. Anonymous poster hash: a5a8a...2fb
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #20 Skrevet 19. november 2013 Har man sagt ja til en avtale, er det etter min mening ikke greit å avlyse med mindre det kommer sykdom og dødsfall inn i bildet. Hadde dette vært min mor ville hun ikke blitt spurt om pass av barn igjen på lang tid. Barnslig oppførsel av deg hadde vært min reaksjon.... Anonymous poster hash: 31f78...c4a Det må du jo få lov til å mene, men i min verden holder man de avtaler man gjør, det være seg barnevakt eller tannlegetimer. Ja, for de tilfellene kan man jo sammenligne. Så hvis et familiemedlem ligger for døden.....du kan ikke avlyse barnevakt fordi en "avtale er en avtale"? Jeg hadde aldri hatt hjerte til å si til mamma at hun måtte takke nei til et slikt flott tilbud om gratis tur til Dubai. Tenk for en opplevelse!! Skal mamma ikke dra på en slik tur for at jeg skal drikke meg juleøl og spise juletallerken? Glad at vi i familien viser generøsitet... Anonymous poster hash: 31f78...c4a
Høstduft Skrevet 19. november 2013 #21 Skrevet 19. november 2013 Du har allerede vært på denne turen, uten din mann riktignok, men du har hatt turen. Din mor får plutselig mulighet til å oppleve selveste Dubai, helt gratis. JEG hadde faktisk ikke hatt hjerte til å si nei til min mamma om dette hadde vært min situasjon. Å reise til Dubai er liksom ikke noe man bare gjør, så dette er jo en sjanse som mest sannsynlig ikke vil by seg igjen for din mor. Har dere ingen venner som kan passe bana, evt barnas venner de kan sove hos? Eller så reiser mannen din og får oppleve turen, og så tar dere en kjærestetur senere
HvittHus Skrevet 19. november 2013 #22 Skrevet 19. november 2013 Har man sagt ja til en avtale, er det etter min mening ikke greit å avlyse med mindre det kommer sykdom og dødsfall inn i bildet. Hadde dette vært min mor ville hun ikke blitt spurt om pass av barn igjen på lang tid. Barnslig oppførsel av deg hadde vært min reaksjon.... Anonymous poster hash: 31f78...c4a Det må du jo få lov til å mene, men i min verden holder man de avtaler man gjør, det være seg barnevakt eller tannlegetimer. Ja, for de tilfellene kan man jo sammenligne. Så hvis et familiemedlem ligger for døden.....du kan ikke avlyse barnevakt fordi en "avtale er en avtale"? Jeg hadde aldri hatt hjerte til å si til mamma at hun måtte takke nei til et slikt flott tilbud om gratis tur til Dubai. Tenk for en opplevelse!! Skal mamma ikke dra på en slik tur for at jeg skal drikke meg juleøl og spise juletallerken? Glad at vi i familien viser generøsitet... Anonymous poster hash: 31f78...c4a Les det jeg skriver! Er det dødsfall eller sykdom på gang, er det selvfølgelig en klar grunn for å avlyse. Ferie og andre festlige aktiviteter er ikke grunn for å avlyse i mitt hode og heldigvis heller ikke i resten av min familie. Her holder vi de avtaler vi har gjort, både privat og ellers.
LeTwinsA Skrevet 19. november 2013 #23 Skrevet 19. november 2013 Min mor har lært meg at har man lovt noe så holder man det (uansett om det kommer noe artigere i veien) Eneste unntak er om man blir forhindret fordi man er syk.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #24 Skrevet 19. november 2013 Moren din burde gitt beskjed på en annen måte. Jeg forstår godt at hun heller vil reise på gratis ferie enn å være barnevakt, men hun hadde lovet, og da burde hun ringt deg, forklart problemstillingen, og beklaget situasjonen. Hvis det ofte har skjedd lingende ting, at moren din lover og bryter avtaler fordi noe mer fristende dukker opp, så kan du forklare at du blir lei deg, og se om ting endrer seg. Eventuelt får du slutte å bruke henne til barnevakt hvis hun pleier å svikte deg. Anonymous poster hash: 46391...a38
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #25 Skrevet 19. november 2013 Har man sagt ja til en avtale, er det etter min mening ikke greit å avlyse med mindre det kommer sykdom og dødsfall inn i bildet. Hadde dette vært min mor ville hun ikke blitt spurt om pass av barn igjen på lang tid. Barnslig oppførsel av deg hadde vært min reaksjon.... Anonymous poster hash: 31f78...c4a Det må du jo få lov til å mene, men i min verden holder man de avtaler man gjør, det være seg barnevakt eller tannlegetimer. Ja, for de tilfellene kan man jo sammenligne. Så hvis et familiemedlem ligger for døden.....du kan ikke avlyse barnevakt fordi en "avtale er en avtale"? Jeg hadde aldri hatt hjerte til å si til mamma at hun måtte takke nei til et slikt flott tilbud om gratis tur til Dubai. Tenk for en opplevelse!! Skal mamma ikke dra på en slik tur for at jeg skal drikke meg juleøl og spise juletallerken? Glad at vi i familien viser generøsitet... Anonymous poster hash: 31f78...c4a Les det jeg skriver! Er det dødsfall eller sykdom på gang, er det selvfølgelig en klar grunn for å avlyse. Ferie og andre festlige aktiviteter er ikke grunn for å avlyse i mitt hode og heldigvis heller ikke i resten av min familie. Her holder vi de avtaler vi har gjort, både privat og ellers. Suppehode!! Jeg hadde sagt til mamma at "selvfølgelig drar du på en slik tur og får en slik opplevelse". ALDRI hadde jeg hatt samvittighet eller lyst for den sakens skyld at mamma skal takke nei til et så generøst tilbud. Såpass unner jeg mamma'n min. Du gjør tydeligvis ikke det, så lenge du får ditt. Helt greit det og... Anonymous poster hash: 31f78...c4a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå