siot Skrevet 19. november 2013 #1 Skrevet 19. november 2013 Vår baby på 6 mnd har vanskelig for å finne søvnen selv. Sovner enten ved pupp eller inntil brystet mens han blir vugget. Hvordan kan jeg hjelpe baby å finne søvnen selv? Lest at skrikemetoden absolutt ikke anbefales. Men et dilemma at mannen vil teste det og at vennene våre sier den fungerer så bra....
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #2 Skrevet 19. november 2013 Å bare la babyen skrike er ikke så bra, men det finnes mange mellomting du kan prøve ut. Min roet seg etter 3 minutter første gang jeg prøvde. Det tåler de. Men det beste er om pappaen kan ta jobben. Da lukter det ikke pupp og barnet blir ikke så forvirret. Du må ligge et annet sted enn der de er. Normalt tar det ganske så få netter før det går veldig, veldig bra! Anonymous poster hash: 7337a...3a8
hønemor0408 Skrevet 19. november 2013 #3 Skrevet 19. november 2013 en 6 måneder gammel baby er fullstendig klar over at mamma eller pappa kommer hvis jeg skriker høyt og lenge nok. bør nok sette litt hardt mot hardt er jeg redd ja. men ikke la den lille ligge å skrike hardt og lenge av gangen! legg baby ned, gå inn etter 5-10 min og legg baby ned i igjen og putt evt smokk i munnen igjen og gjenta dette. de lærer fort så jeg tror ikke du trenger å gjøre det så mange gangene altså.
kosemamma<3 Skrevet 19. november 2013 #4 Skrevet 19. november 2013 Her sovnet alltid minstemann til brystet, eller mens jeg vugget han i søvn og han lå med hodet inntil brystet. Vi hadde det vel slik til han ble 6 mnd og ammingen tok slutt. Etter han begynte å få flaske, så sluttet det Nå kan pappa også legge han. Vil absolutt ikke anbefale skrikemetoden.. Ungen er enda veldig liten, og har stort behov for nærhet. Da synes jeg heller du skal gi babyen det han trenger.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #5 Skrevet 19. november 2013 en 6 måneder gammel baby er fullstendig klar over at mamma eller pappa kommer hvis jeg skriker høyt og lenge nok. bør nok sette litt hardt mot hardt er jeg redd ja. men ikke la den lille ligge å skrike hardt og lenge av gangen! legg baby ned, gå inn etter 5-10 min og legg baby ned i igjen og putt evt smokk i munnen igjen og gjenta dette. de lærer fort så jeg tror ikke du trenger å gjøre det så mange gangene altså. 5-10 minutt???? Oi... Anonymous poster hash: dc31c...33f
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #6 Skrevet 19. november 2013 Prøv opp ned metoden. Hver gang babyen gråter , tar du den opp, men roer den uten å vugge. Legger han så ned igjen. I begynnelsen tar det laaang tid, men etterhvert funker det fint Anonymous poster hash: e7c4b...20b
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #7 Skrevet 19. november 2013 Hva med en mellomting? Legg babyen ned i sengen sin og gå ut, når h'n begynner å gråte så går du inn og klapper på hodet,stryker på kinnet til han roer seg igjen. Gå ut, gjenta prosessen om han beg å gråte igjen. Vi brukte denne metoden- løftet IKKE babyen ut av senga etter at han var blitt lagt for natten selv om det betydde at han omtrent stod i senga og gråt, men vi VAR ved siden av ham så lenge han gråt. Han var aldri alene. Anonymous poster hash: 91a54...8e6
rytme Skrevet 19. november 2013 #8 Skrevet 19. november 2013 vi legger babyen i sengen sin mens han er våken. Det hender vi stryker litt på han, sier god natt og går ut. Han ligger da gjerne og maser en stund, sutrer litt og så enten sovner han eller begynner å grine. Vi går ikke inn før han griner på ordentlig. Går vi inn mens han bare sutrer / uler, så må vi begynne på nytt (da får han bare stimuli fra oss og blir mer våken igjen). Når han griner går vi inn og gir han smokken og stryker og roer han i sengen. Nå sovner han stort så og si alltid enten med en gang eller vi må inn til han en gang. Det hele tar max 15 min... Tidligere måtte vi inn et par ganger. Vi har hatt som regel at vi skal prøve å trøste han i sengen, men at vi tar han opp hvis han bare skriker og vi ikke klarer å trøste han i sengen. Da skal vi ha han i armene til han har roet seg, men ikke vugge han i søvn. Det hender jo at han har sovnet i armene våre likevel, men ikke så ofte. Han sovner i sin egen seng så og si hver kveld. Dette er jo ikke noen skrikekur, siden vi aldri lar han ligge alene å skrike... Har dere prøvd noe sånt som dette??
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #9 Skrevet 19. november 2013 Baby på seks måneder?? Jeg ville ikke satt "hardt mot hardt" før ungen var minst tre år... En baby gråter fordi den vil ha selskap, ja - men den har ikke kapasitet til å manipulere foreldrene sine enda. Mao. den har et budskap men det bunner i et behov. Husk at alt går i faser. Om babyen trenger nærhet for å finne roen betyr ikke dette at den ikke vil roe seg helt fint på egen hånd om en stund. Bare kjenn på magefølelsen din, ikke tenk oppdragelse på lenge enda. Jeg holdt på med det der en stund da vår sønn var baby. Skulle være konsekvent og ikke ta opp baby osv. Han bare gråt og gråt, i to-tre timer ganske ofte. Der satt jeg og forsøkte å roe ham ved å snakke rolig og stryke på ryggen. Skulle ønske jeg bare tok ham opp, han var mindre enn hva jeg forsto tror jeg. Etter hvert ble søvn helt problemfritt, det har med modning å gjøre. Anonymous poster hash: 8221a...c62
☆☆☆ Skrevet 19. november 2013 #10 Skrevet 19. november 2013 Ville aldri i verda brukt skrikemetode på eit barn som ikkje forstår det som blir sagt til det, barnet har ingen forutsetningar for å skjønne kva som skjer og at det er trygt sjølv om foreldra er utanfor synsvidde..
hønemor0408 Skrevet 19. november 2013 #11 Skrevet 19. november 2013 (endret) 5-10 min er jo ikke lenge skal du gå inn annenhvert minutt da eller? man bruker vel vett og forstand også vel, da det kommer ann på barnet. trodde liksom ikke det var nødvendig å presisere det. hardt mot hardt....tometo tomato....spørs vel hva man legger i det det vel. jeg har mine meninger om hva det er og hva andre har for en definisjon på det det veit jeg ikke Endret 19. november 2013 av hønemor0408
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå