Thelma_86 Skrevet 19. november 2013 #1 Del Skrevet 19. november 2013 Vet at man ikke har rett på hjelp før man har prøvd aktivt i ett år, men når har dere søkt hjelp? Vi er et friskt par, jeg er 27 og han 32. Vi begynte å prøve i fjor, og ble gravid 2 pp. Hadde en SA da jeg var 8+0, trengte ikke medisiner. Vi prøvde et par ganger etter dette, tror jeg hadde en kjemisk andre gangen. Etter det hadde vi et opphold på ca. 5 mnd før vi begynte prøvingen igjen. Nå er vi inne i vår 8 pp uten hell. Vi har altså prøvd i 12mnd, men ikke sammenhengende, og blitt gravid en gang. Legen viser liten forståelse og sier at jeg fortsatt er ung og har god tid. Er det verdt å ta seg en sjekk privat, eller ville dere ha prøvd litt til? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144097979-n%C3%A5r-s%C3%B8ke-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. november 2013 #2 Del Skrevet 21. november 2013 hei, Vi har prøvd i ca 8 mnd nå, og er eldre enn dere. Friske, regelmessig syklus etc, så fått beskjed om å vente med tester etc. Så er nok ikke grunn til bekymring for deg heller sånn egentlig;) Men når det er sagt, synes det er vanskelig å slappe av jeg. Så tok selv kontakt med en akupunktør, og går nå til behandling der. Hun delte legens syn på at det ikke er grunn til bekymring, men siden jeg var litt nervøs henviste hun meg til en gynekolog som tok en sjekk med innvendig ultralyd (livmor, eggledere etc). Denne avdekket ingenting galt, og jeg merket at det hjalp veldig psykisk.. Mannen fikk også henvisning til sjekk av sæd av sin lege, og fikk svar om god kvalitet. Etter dette slapper jeg mye mer av, merker det var verdt det. Så svaret til deg var vel at om du tenker mye på det, er bekymret og stressa (som jeg var), så er det kanskje verdt pengene å ta en sjekk privat, bare for å slappe litt av;) Anonymous poster hash: 4aaed...3c2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144097979-n%C3%A5r-s%C3%B8ke-hjelp/#findComment-145875823 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå