Gå til innhold

Slanke seg som gravid, erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja overskriften sier vel alt, har du gjort dette, og hva var start og sluttvekt?

Anonymous poster hash: 99749...ed9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veide 117 da jeg ble gravid. La om kosten totalt til grovt brød/knekkebrød, kjøtt, fisk og kylling, grønnsaker og frukt. Drakk masse vann. Spiste mye fet fisk, magert pålegg. Var aldri sulten. Spiste ikke så mye som en twist mens jeg gikk gravid. Drakk ikke saft eller brus heller.

Veide 95 som høygravid, 84 kg noen uker etter fødsel.

I dag veier jeg 73 kg, 6 mnd etter fødsel.

Jeg kalte det aldri slanking.

Lege og jordmor var kjempe fornøyde!! Babyen veide 3300 g

Anonymous poster hash: ff985...1fd

Skrevet

Jeg gjorde det. Kuttet ut alt av godteri, sjokolade, potetgull og brus. Begynte å lage sunnere middager. La på meg en del mot slutten av svangerskapet da (masse vann!). Veide ca 75 kilo etter fødselen, veide 87 kilo da jeg ble gravid. Jeg var jo litt overvektig fra før.

Anonymous poster hash: 1b675...4f7
Skrevet

Jeg slanket meg ikke, men av diverse årsaker fikk jeg i meg for lite mat i perioder ( i begynnelsen pga ekstrem kvalme). Babyen var veldig liten og det ble mye styr etterpå pga vekking, amming, en rekke vektkontroller osv. Nå, 6 mnd etter fødsel er babyen normal, men pga etablerte rutiner med vekking og mating våkner babyen ekstremt ofte på natten og jeg er ikke menneske! 

Slanking kan vente til etter svangerskapet! De fleste går ned pga amming og man har gode grunner for å komme seg ut på tur og trille med babyen. Bare de 10-12 kiloene som fyker av med babyen gir en enorm boost, kickstart og motivasjon for å gå ned i vekt.

MEN: man kan med fordel kutte ut ALT av sjokolade, brus, saft, kaker, kjeks, chips, junkfood osv som ikke gjør noe for hverken din eller babyen sin kropp. Dette gjelder også de som ikke skal slanke seg.

Anonymous poster hash: a3803...8c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...