Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #1 Skrevet 19. november 2013 Jeg skal begynne på lavkarbo. Har dere noen tips til hvordan jeg kan få lavkarbo til å fungere i hverdagen? Familien skal fortsette med vanlig kosthold. Hvor få karbohydrater bør jeg spise? Og kan jeg ikke spise mer dolly pizza, eller taco? Anonymous poster hash: 749e4...a05
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #2 Skrevet 19. november 2013 Hei Jeg må oppfordre deg til å lese deg skikkelig opp på emnet. http://forum.lavkarbo.no/ har blant annet mange tips til nybegynnere. Dimple hadde jeg droppa (smaker uansett dritt), men tacoen kan du fint spise, hvis du dropper skjell/lefser og heller bruker hjertesalat eller lignende - det burde forøvrig alle gjøre - det er mye bedre, og du unngår utrolig mange kcal! Du skal spise mye grønnsaker, lite frukt, mest mulig rent kjøtt/fisk - unngå pølser, karbiser, kjøttkaker etc. Prøv deg fram! Og test ut nye grønnsaker - vi har fått et nytt liv etter omleggingen! (over 60 kg ned til sammen, gubben og jeg og da har vi ikke vært helt nazi, bare mer bevisste - og droppa de raske karbene). Lykke til! Anonymous poster hash: dac59...821
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #3 Skrevet 19. november 2013 Takk for svar! Jeg har prøvd lavkarbo tidligere. Problemet mitt er at jeg ikke liker egg. Og man spiser vel mye egg, eggerøre, omelett osv? Jeg raste ned i vekt da.Jeg ønsker å finne en god balanse. Men jeg sliter med å finne den balansen. Hva er for mye karbohydrater og hva er for lite? Anonymous poster hash: 749e4...a05
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #4 Skrevet 19. november 2013 Dropp: ris, pasta, poteter, lefser, brød, knekkebrød, hvitt brød, gjærbakst, vafler, kaker, frokostblandinger, kjeks, potetgull i alle varianter, pitabrød, tacoskjell, couscous, bulgur, quinoa og ALT MED SUKKER. SPIS: grønnsaker, kylling, fisk, kjøtt, egg, lavkarbo brød, lavkarbo knekkebrød, Fiberrik, linfrø, solsikkefrø, sesamfrø, kesam, cottage cheese og heller bruk søtsningsmidler som Stevia, Tagatose og Sukrin. Les deg opp på oppskrifter og bak/lag det du trenger. Nøkkelen ligger i å være godt forberedt. F.eks ved å lage ukesmeny på middager. Det går an å få kjøpt lavkarbo pastaskruer f.eks. Kjøp det på nettet eller i en helskost. Snakk med de i helsekosten som sikkert vil gi deg mange tips. Anonymous poster hash: 5b345...9fb
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #5 Skrevet 19. november 2013 Du trenger ikke spise så mye egg. Jeg ble så lei egg at jeg måtte finne alternativer. Det går, men tar litt tid. Skal du kjøpe Low Carb High Fat? Anonymous poster hash: 5b345...9fb
Elina Skrevet 19. november 2013 #6 Skrevet 19. november 2013 Et råd jeg kan gi deg er å ta en titt på de som anbefaler lavkarbo og lever etter det. Hvordan ser de ut? Ikke spesielt friske noen av dem..... Og jeg må legge til at jeg har gått på lavkarbo og at det var veldig dårlig for helsa mi.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #7 Skrevet 19. november 2013 Takk for svar! Jeg har prøvd lavkarbo tidligere. Problemet mitt er at jeg ikke liker egg. Og man spiser vel mye egg, eggerøre, omelett osv? Jeg raste ned i vekt da. Jeg ønsker å finne en god balanse. Men jeg sliter med å finne den balansen. Hva er for mye karbohydrater og hva er for lite? Anonymous poster hash: 749e4...a05 Vi bruker nesten ikke egg... Du kan spise alt mulig, det er bare din egen fantasi som setter grensene! Hilsen #2 Anonymous poster hash: dac59...821
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #8 Skrevet 19. november 2013 Takk for gode innspill og svar! Jeg tror ikke jeg klarer å gå på en streng lavkarbo diett / livsstil. Så jeg tror jeg heller må bli litt mer bevisst på å kutte kraftig på karbohydrater. Spise mindre pasta, ris, poteter, brød. Gjerne spise grove / fullkornsvarianter. Anonymous poster hash: 749e4...a05
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #9 Skrevet 19. november 2013 Det holder jeg med deg i! Anonymous poster hash: dac59...821
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå