Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #1 Skrevet 18. november 2013 Har gått på medisinen nå i ca 2 år pga jeg er bipolar. Medisinen har fungert fint, men nå mistenker jeg at den helt "plutselig" har fått en bivirkning. Jeg har tapt 8 kg på 2 mnd - og dette er uten diett eller noen voldsom trening. Har også fått utslett på armene. Skjønner nesten ingenting. Det kan da ikke være normalt at medisinen bare får slike plutselige bivirkninger? Begynner jo nesten å tro at det kan være noe annet. Klarer ikke å få i meg så mye mat, blir veldig fort mett eller kvalm. Noen konsistens'er klarer jeg ikke å spise. Brød er en av de verste tingene jeg kan spise, brekker meg så snart jeg får det inn i munnen. Kjøtt klarer jeg nesten ikke å tenke på ettersom alt smaker rotten uansett hvor ferskt det er. Lignende erfaringer? Anonymous poster hash: c0d1a...85b
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #2 Skrevet 18. november 2013 Gikk på Lamictal i tre år. Var konstant dårlig, kastet opp og var svimmel hver eneste dag mange måneder i strekk. Hadde også migrene opptil 5 ganger i uken. Gikk på Cipralex og Seroquel samtidig, så jeg kan ikke garantere at det var Lamictal som gjorde det, men jeg har aldri opplevd disse bivirkningene da jeg bare gikk på Cipralex eller Seroquel. Medisiner er noe dritt uansett... Anonymous poster hash: f5c5b...139
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #3 Skrevet 18. november 2013 Har gått på medisinen nå i ca 2 år pga jeg er bipolar. Medisinen har fungert fint, men nå mistenker jeg at den helt "plutselig" har fått en bivirkning. Jeg har tapt 8 kg på 2 mnd - og dette er uten diett eller noen voldsom trening. Har også fått utslett på armene. Skjønner nesten ingenting. Det kan da ikke være normalt at medisinen bare får slike plutselige bivirkninger? Begynner jo nesten å tro at det kan være noe annet. Klarer ikke å få i meg så mye mat, blir veldig fort mett eller kvalm. Noen konsistens'er klarer jeg ikke å spise. Brød er en av de verste tingene jeg kan spise, brekker meg så snart jeg får det inn i munnen. Kjøtt klarer jeg nesten ikke å tenke på ettersom alt smaker rotten uansett hvor ferskt det er. Lignende erfaringer? Anonymous poster hash: c0d1a...85b Men, om du har fått utslett så MÅ du kontakte lege snarest!! Og ikke ta noen flere før du har vært hos lege. Ring legevakten nå… Det kan henne at leveren din holder på å svikter!!! Anonymous poster hash: 31524...1b0
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #4 Skrevet 18. november 2013 Har gått på medisinen nå i ca 2 år pga jeg er bipolar. Medisinen har fungert fint, men nå mistenker jeg at den helt "plutselig" har fått en bivirkning. Jeg har tapt 8 kg på 2 mnd - og dette er uten diett eller noen voldsom trening. Har også fått utslett på armene. Skjønner nesten ingenting. Det kan da ikke være normalt at medisinen bare får slike plutselige bivirkninger? Begynner jo nesten å tro at det kan være noe annet. Klarer ikke å få i meg så mye mat, blir veldig fort mett eller kvalm. Noen konsistens'er klarer jeg ikke å spise. Brød er en av de verste tingene jeg kan spise, brekker meg så snart jeg får det inn i munnen. Kjøtt klarer jeg nesten ikke å tenke på ettersom alt smaker rotten uansett hvor ferskt det er. Lignende erfaringer? Anonymous poster hash: c0d1a...85b Men, om du har fått utslett så MÅ du kontakte lege snarest!! Og ikke ta noen flere før du har vært hos lege. Ring legevakten nå… Det kan henne at leveren din holder på å svikter!!! Anonymous poster hash: 31524...1b0 Har vært hos fastlegen min slik at hun kunne få se på utslettet, men hun sa at det var et vanlig utslett (almenlegene er ikke bestandig til å stole på muligens). Men nå når du snakker om leveren blir jeg jo nesten redd! Kanskje det kan henge i sammen med vektnedgangen min å endring i apetitten? HI Anonymous poster hash: c0d1a...85b
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #5 Skrevet 18. november 2013 Har gått på medisinen nå i ca 2 år pga jeg er bipolar. Medisinen har fungert fint, men nå mistenker jeg at den helt "plutselig" har fått en bivirkning. Jeg har tapt 8 kg på 2 mnd - og dette er uten diett eller noen voldsom trening. Har også fått utslett på armene. Skjønner nesten ingenting. Det kan da ikke være normalt at medisinen bare får slike plutselige bivirkninger? Begynner jo nesten å tro at det kan være noe annet. Klarer ikke å få i meg så mye mat, blir veldig fort mett eller kvalm. Noen konsistens'er klarer jeg ikke å spise. Brød er en av de verste tingene jeg kan spise, brekker meg så snart jeg får det inn i munnen. Kjøtt klarer jeg nesten ikke å tenke på ettersom alt smaker rotten uansett hvor ferskt det er. Lignende erfaringer? Anonymous poster hash: c0d1a...85b Men, om du har fått utslett så MÅ du kontakte lege snarest!! Og ikke ta noen flere før du har vært hos lege. Ring legevakten nå… Det kan henne at leveren din holder på å svikter!!! Anonymous poster hash: 31524...1b0 Har vært hos fastlegen min slik at hun kunne få se på utslettet, men hun sa at det var et vanlig utslett (almenlegene er ikke bestandig til å stole på muligens). Men nå når du snakker om leveren blir jeg jo nesten redd! Kanskje det kan henge i sammen med vektnedgangen min å endring i apetitten? HI Anonymous poster hash: c0d1a...85b Tok denne almenlegen noen prøver eller bare så hun på utslettet? men, det er helt kjent at om man får etter å ha startet på lamictal så skal man slutte!.. Ring legevakten og hør med de. Jeg aner ikke om det har noe med leveren og gjøre., Men, jeg hadde helt klart ringt! jeg har tidligere gått på Lamictal selv, og hadde ingen bivirkninger.. Men, ring legevakten! Anonymous poster hash: 31524...1b0
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #6 Skrevet 18. november 2013 http://www.bipolarforeningen.no/forum/index.php?showtopic=2399 Anonymous poster hash: 31524...1b0
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #7 Skrevet 18. november 2013 Har gått på medisinen nå i ca 2 år pga jeg er bipolar. Medisinen har fungert fint, men nå mistenker jeg at den helt "plutselig" har fått en bivirkning. Jeg har tapt 8 kg på 2 mnd - og dette er uten diett eller noen voldsom trening. Har også fått utslett på armene. Skjønner nesten ingenting. Det kan da ikke være normalt at medisinen bare får slike plutselige bivirkninger? Begynner jo nesten å tro at det kan være noe annet. Klarer ikke å få i meg så mye mat, blir veldig fort mett eller kvalm. Noen konsistens'er klarer jeg ikke å spise. Brød er en av de verste tingene jeg kan spise, brekker meg så snart jeg får det inn i munnen. Kjøtt klarer jeg nesten ikke å tenke på ettersom alt smaker rotten uansett hvor ferskt det er. Lignende erfaringer? Anonymous poster hash: c0d1a...85b Men, om du har fått utslett så MÅ du kontakte lege snarest!! Og ikke ta noen flere før du har vært hos lege. Ring legevakten nå… Det kan henne at leveren din holder på å svikter!!! Anonymous poster hash: 31524...1b0 Har vært hos fastlegen min slik at hun kunne få se på utslettet, men hun sa at det var et vanlig utslett (almenlegene er ikke bestandig til å stole på muligens). Men nå når du snakker om leveren blir jeg jo nesten redd! Kanskje det kan henge i sammen med vektnedgangen min å endring i apetitten? HI Anonymous poster hash: c0d1a...85b Tok denne almenlegen noen prøver eller bare så hun på utslettet? men, det er helt kjent at om man får etter å ha startet på lamictal så skal man slutte!.. Ring legevakten og hør med de. Jeg aner ikke om det har noe med leveren og gjøre., Men, jeg hadde helt klart ringt! jeg har tidligere gått på Lamictal selv, og hadde ingen bivirkninger.. Men, ring legevakten! Anonymous poster hash: 31524...1b0 Takk for svar! Skal ringe til legen min i morgen å spørre om jeg kan få ta blodprøver o,l slik at jeg får roen i meg iallefall HI Anonymous poster hash: c0d1a...85b
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #8 Skrevet 18. november 2013 Hei, jeg går på Lamictal som forebyggende medisiner mot migrene, og hadde det første året problemet med dårlig apetitt. Dette gikk seg til med tiden. Her kan du lese litt om utslett i forbindelse med inntak av Lamictal: http://epilepsy.med.nyu.edu/treatment/medications/lamotrigine Kontakt lege en gang til hvis du er bekymret. Anonymous poster hash: 49b53...3c4
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #9 Skrevet 18. november 2013 Hei, jeg går på Lamictal som forebyggende medisiner mot migrene, og hadde det første året problemet med dårlig apetitt. Dette gikk seg til med tiden. Her kan du lese litt om utslett i forbindelse med inntak av Lamictal: http://epilepsy.med.nyu.edu/treatment/medications/lamotrigine Kontakt lege en gang til hvis du er bekymret. Anonymous poster hash: 49b53...3c4 Takk for svar! Jeg begynte med lamictal for 2 år siden, første året var jeg til slutt oppe i en dose på 400 mg og hadde ingen bivirkninger. Har det siste året stått på 200 mg så jeg bare forstår ikke hvorfor plutselig nå det skulle komme bivirkninger hoff. Men skal ringe legen min i morgen HI Anonymous poster hash: c0d1a...85b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå