Gå til innhold

Hvordan legger dere merke til EL-slimet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser dere det når dere tørker dere, i trusa, kjenner dere etter med hånda??

Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg ser etter eller hvordan jeg skal skille dette fra vanlig utflod..

Vi har jo selvfølgelig en del sex rundt EL og da kan det jo ta litt tid før alt kommer ut igjen, så det gjør det enda vanskeligere...

Noen som kan hjelpe meg?:)

Anonymous poster hash: 3c6d4...34b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har inntrykk av at det kan variere ganske mye fra kvinne til kvinne.

Hos meg merker jeg at utflod endrer seg bittelitt, akkurat som om det bare blir mer vått på en måte. Og når det er slik (ikke alltid jeg merker det), så merker jeg det som regel neste gang jeg er på do. Da er det som om det er ekstra glatt når jeg skal tørke meg. Ofte er det så mye slim at det nesten er som en stor "slimklyse" (sorry uttrykk, vet ikke hvordan jeg skal forklare det ;) ). Som regel er det blankt slim, eller minimal farge i hvert fall, evt ørlite farget av bittelitt blod, men det er ikke ofte det er blod i det. Det sies at blod ved el-slim tilsier at man den måneden er ekstra fertil.

Jeg har el-slim de aller, aller fleste syklusene, så det er liksom ikke noe tvil hos meg.

Tidligere hadde jeg el-slim rett i etterkant av at jeg hadde hatt el-løsning, ca samtidig. Men, jeg har de seneste årene også kunnet få el-slim 1-4 dager før selve eggløsningen.

El-slim er tykt og seigt, nesten som eggehvite, men litt seigere, du kan på en måte dra det ut om du vil.

Anonymous poster hash: 95a7e...dd7
Skrevet

Takk for svar! Jeg har vel kanskje lagt merke til noe lignende, ja. I en travel hverdag så er liksom det å gå på do noe som helst bør bli ferdig før det er gjort, så har aldri tenkt over det. Nå som jeg er prøver vil jeg gjerne lære meg å være obs på kroppens signaler :) Får bruke noen ekstra sekunder på å sjekke dette i dagene rundt neste EL :)

Jeg får alltid typiske EL-smerter så vet som oftest når denne perioden er, men er veldig usikker på om EL skjer før eller etter disse smertene. Har kjøpt inn tester nå. Har inntrykk av at det varierer litt hvor tidlig man får det, men at det skal komme før eller samtidig?

Noen som opplever slimet annerledes?

All informasjon mottas med stor takknemlighet!

Skrevet

Forrige mnd. fikk jeg sånt el-slim, så ut som rå eggehvite, i trusa, men jeg hadde nok ikke EL da jeg fikk dette, så har skjønnt det sån at man kan få slim selv om det ikke blir EL.. hos meg var det sikkert kroppen som tullet litt etter prevansjonsslutt. Denne mnd. har jeg ikke fått den type slim i det hele tatt, men merket en økelse i sexlyst og utflod, før jeg fikk positiv EL-test.

Skrevet

Hos meg henger det ned i do... I noen dager

Anonymous poster hash: f8411...d11

Skrevet

Merker ingenting av det, og heller ikke eggløsningen generelt.

Anonymous poster hash: ae18b...14c
Skrevet

Takk for svar! Jeg har vel kanskje lagt merke til noe lignende, ja. I en travel hverdag så er liksom det å gå på do noe som helst bør bli ferdig før det er gjort, så har aldri tenkt over det. Nå som jeg er prøver vil jeg gjerne lære meg å være obs på kroppens signaler :) Får bruke noen ekstra sekunder på å sjekke dette i dagene rundt neste EL :)

Jeg får alltid typiske EL-smerter så vet som oftest når denne perioden er, men er veldig usikker på om EL skjer før eller etter disse smertene. Har kjøpt inn tester nå. Har inntrykk av at det varierer litt hvor tidlig man får det, men at det skal komme før eller samtidig?

Noen som opplever slimet annerledes?

All informasjon mottas med stor takknemlighet!

Tidligere fikk jeg som regel el-slim omtrent samtidig med el-smertene.

Men siste par-tre årene har det også kunnet komme noen dager før.

I følge en "guru"-venninne av meg så kan el-slim komme både før, under og etter eggløsningen, så eneste måten å bli sikker er å ta tester og tempe noen måneder. Da finner du ut hvordan slim og smerter henger sammen med eggløsningen, og blir også sikker på om kroppen faktisk gjennomførte eggløsningen (da stiger temperaturen litt i etterkant av el).

Jeg tempet og tok tester noen måneder for å finne ut hvordan syklusene mine fungerer. Fortsatte å tempe i et par år, det ble bare en vane. Veldig praktisk å alltid vite når mensen kommer ;)

# 2

Anonymous poster hash: 95a7e...dd7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...