Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #1 Del Skrevet 18. november 2013 Jeg ble stoppet av en gammel dame på butikken idag som vennlig ga meg denne påminnelsen.. Vi har fått barn nr 2 og jeg legger meg gjerne med dårlig samvittighet om kvelden fordi jeg ikke får gitt minstemann den oppmerksomheten jeg vil gi, samtidig som at jeg har dårlig samvittighet ovenfor eldstemann for at jeg bruker for mye tid med yngste.. Også var det dette med søvnen da.. Er lettere å nyte om man får sove hele natten! Men jeg kysser dem masse på pannen når de har sovnet for kvelden! ♥Barna mine!♥ Anonymous poster hash: bb3fb...1f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #2 Del Skrevet 19. november 2013 Nyter øyeblikk innimellom, men dessverre går jeg nok å venter på bedre tider (mer søvn, mer egentid, mer selvstendig barn, mindre amming osv osv). Anonymous poster hash: 20457...17f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mams87 Skrevet 21. november 2013 #3 Del Skrevet 21. november 2013 Jeg nyttet ikke med første man, fordi han var kolikkbarn og jeg sov minimalt. Var helt utslitt. Så jeg lovet meg selv å nytte babyen min nå (som er 2 mnd). Selvfølgelig skulle jeg ønske jeg hadde litt mer søvn, men dette er en del av å ha baby og tiden går så utrolig fort... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. november 2013 #4 Del Skrevet 21. november 2013 Ikke uke 1-10- men nyter det nå Anonymous poster hash: 240ab...e2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBjella Skrevet 21. november 2013 #5 Del Skrevet 21. november 2013 Nja, nyter og nyter. Setter pris på øyeblikkene. Smil, latter, utvikling. En skikkelig bæsjebleie etter litt magevondt. Kunne trille lange turer og få med seg sjakk-VM. Småting og større ting. Men nyter ikke tilværelsen sånn generelt. Er mer småbarns-person enn baby-person. Til tross for at min stort sett sover hele natten og er lett å ha med å gjøre. Setter pris på at brødrene kommer hjem på ettermiddagen, da blir det litt mer liv i leiren og ikke så ensformig. Jeg liker litt mer action i hverdagen, enn det permisjonstiden som regel byr på. Og nå har baby vært syk i en uke, som jo heller ikke er spesielt moro. Men vi koser oss så godt vi kan, samtidig som vi gleder oss litt til å begynne å jobbe og til pappaen skal ta over i et halvt år. DET blir luksus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. november 2013 #6 Del Skrevet 22. november 2013 jeg nyter hver dag fullt ut! Synes det har vært helt fantastisk å bli mamma. Jeg synes det er så mye fokus på de som opplever babytiden som deprimerende i forhold til de som faktisk er veldig lykkelig. Det er akkurat som om vi som sier at vi nyter det ikke blir trodd. Hver dag, flere ganger om dagen tenker jeg over hvor heldig jeg er. Men det må sies at jeg har en som sover 11-13 timer om natten, er veldig stabil på søvnen og lett å legge (både på dag og natt), og som spiser godt, og nesten aldri gråter. Han er veldig glad i mennesker, og veldig blid. Han ler og smiler mye. Hadde jeg hatt ett barn som ikke sov godt om nettene og som gråt mye, så hadde jeg sikkert tenkt annerledes. Hadde ikke hatt like god tid til ham heller, dersom jeg hadde hatt flere. Nøt ikke de tre første månedene forresten.. da var det mye mer styr.. heldigvis så snudde det Anonymous poster hash: 3328c...20c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. november 2013 #7 Del Skrevet 22. november 2013 Når jeg hører ordet nyte så tenker jeg å få en deilig massasje, å spise en god middag med tilhørende vin eller å slange meg på ei deilig sandstrand. Ikke å vasse i gulp, ammeinnlegg og bæsjebleier. Skjønner at de med babyer som sover store deler av døgnet nyter livet, siden de kan tilbringe mesteparten av tida i sofaen foran tv. Har jo sett innlegg fra fortvilte mødre som plutselig må begynne å bruke tid på ungene sine når de krabber avgårde i 8-9 mnd alderen. Men her nytes ikke babytida, fordi jeg har vært så "heldig" at begge jentene hadde kolikk de første 4 månedene og deretter slet med reflux til de var godt over året. For all del, det er deilig å lukte på babyen, nusse lubne babykinn og å kjenne på følelsen av vellykkethet når babyen sovner mett og god etter en koselig kveldsstund. Men å "nyte" babytida, nei det var dessverre ikke meg forunt. Heldigvis kom vi gjennom det med vettet i behold! Anonymous poster hash: a3ea4...df9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fire gullunger(">) Skrevet 26. november 2013 #8 Del Skrevet 26. november 2013 Ja, med barn nummer fire kan jeg med hånden på hjertet si jeg nyter å være hjemme! Ikke de tre første, jeg var mye mere stresset og ungene krevde mye mere enn denne siste attpåklatten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenga Skrevet 27. november 2013 #9 Del Skrevet 27. november 2013 Min foreløpige konklusjon er at når sammenhende søvn øker, øker graden av kos også. Alt blir bedre med litt søvn! Jeg koser meg stadig mer, men trives nok som noen nevnte tidligere enda mer når de blir større. Både gleder og gruer meg til gradert permisjon etter jul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SagflisiHåret Skrevet 27. november 2013 #10 Del Skrevet 27. november 2013 Tja, forsøker iallefall. Men med kronisk søvnmangel er de tidsvis hardt. Men jeg forsøker. Slapper iallefall mer av nå med andremann, enn med første. Og siden det er min siste så nyter jeg det litt ekstra:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiskerfrue Skrevet 5. desember 2013 #11 Del Skrevet 5. desember 2013 De to første månedene var helt pyton, de to neste har vært helt greie, men merker at jeg også venter på at ting skal bli "bedre" hele tiden. Sove lengre, spise sjeldnere, være mer selvstendig osv. Mangel på søvn hjelper definitivt ikke på, og jeg merker godt at jeg klarer å nyte tilværelsen mer når jeg er uthvilt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
November-spire-79 Skrevet 8. desember 2013 #12 Del Skrevet 8. desember 2013 Tja jeg må jo si at jeg nyter å være mamma, selv om jeg er utslitt og i tåka. Venter på å få litt mer søvn snart, men må si det blir lettere og lettere. Nå som hun er 13 mnd kan vi faktisk kommunisere på en annen måte enn før. Det gjør ting mye lettere. Jeg har alltid tenkt at jeg er heldig som fikk en baby, noe som var dypt savnet her i huset, men jeg skal ikke legge skjul på at det er tøft. Gleder meg til 2 timer sammenhengende søvn, for det er lenge siden jeg har fått Sitter ofte med jenta vår i armene mine og nyyyyyter det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaliMa Skrevet 22. desember 2013 #13 Del Skrevet 22. desember 2013 Ja, jeg prøver å være bevisst på det i hvertfall - tror mye ligger i innstillinga og det å kunne være i øyeblikket! Etter at hun nærmet seg 3mnd syntes jeg alt har blitt så ekstremt mye lettere, nå koser jeg meg veldig med å være mamma De første to månedene syntes jeg var tøffe på mange måter. Hun hyla natten lang, jeg var utrolig sliten og følte meg i dårlig øyeblikk som en elendig mor. Men selv oppi alt det passet jeg på å nyte alle de øyeblikkene jeg klarte, sette pris på det som var fint. Ikke lett med søvnmangel og "vanskelig" baby nei, men det er alltids fine stunder man kan nyte. Tror gjerne man glemmer litt i ettertid, nettopp fordi tiden går så fort så kan en bli litt nostalgisk og savne nyfødt-tida Helt sikker på at jeg kommer til å gjøre det samme selv, tross i hvor slitsomt jeg syntes det var Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå