Gå til innhold

Herregud som det SVIIIIR der nede!!

Anbefalte innlegg

Jeg har mye nedpress og stikninger i underlivet. Modning, som det så fint heter.

Greit nok, det er plagsomt, men det gjør jo en jobb det også, som forenkler den virkelige jobben, som ikke er så langt unna.

Men hva er det egentlig som skjer når det svir så enormt nedi der?

Jeg har født 2 ganger før, og for dere andre som har gjort det, dere vet den svien som kommer i sluttfasen, like før babyen er klar for å komme ut. DER svir det, noe veldig!

Ikke konstant, men plutselig, kombinert med ganske kraftig nedpress. Og det skjer ofte, mange ganger for dagen, i varierende styrke. Noen ganger såpass at jeg nesten går i knestående. Uansett såpass ille at jeg må stanse det jeg driver med.

Det er ikke rier, det hadde jeg jo merket, og jeg har gått sånn i en del uker allerede, selv om jeg syns det blir verre og verre.

Kan jeg bare gå sånn som dette, eller burde det vært sjekket kanskje?

Jeg nevnte det for jordmor forleden dag, men var vel kanskje ikke tydelig på hvor ille det er.

Jeg lever greit med det, selv om det er plagsomt...

Anonymous poster hash: beec4...d42
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144097911-herregud-som-det-sviiiir-der-nede/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmm.. du sier ikke hvor langt du er på vei? Men, da jeg var i ca uke 33 slet jeg mye med svie og nedpress. Gurimalla, det var vondt. Måtte stoppe alt jeg drev med og bare tittet litt rundt på skyene eller bakken, for ikke å ae ut som en idiot. Jeg var sikker på at denne uka som jeg har hatt så mye vondt, så må ha hodet festet seg. Også var jeg sikker på at jeg kom til å føde i løpet av kort tid. Men neida, hodet var ikke festet, og det er den ikke enda. Uke 39 og fortsatt gravid :-) Men jeg må si at jeg var utrolig stressa i den perioden pga mange innleveringer og fremføringer. Så kanskje du trenger en pause? Men uansett alle mennesker er forskjellige, svangerskap er ikke bare bare, og er du bekymret burde du få deg sjekket. Det kan jo hende du har UVI?

Hmmm.. du sier ikke hvor langt du er på vei? Men, da jeg var i ca uke 33 slet jeg mye med svie og nedpress. Gurimalla, det var vondt. Måtte stoppe alt jeg drev med og bare tittet litt rundt på skyene eller bakken, for ikke å ae ut som en idiot. Jeg var sikker på at denne uka som jeg har hatt så mye vondt, så må ha hodet festet seg. Også var jeg sikker på at jeg kom til å føde i løpet av kort tid. Men neida, hodet var ikke festet, og det er den ikke enda. Uke 39 og fortsatt gravid :-) Men jeg må si at jeg var utrolig stressa i den perioden pga mange innleveringer og fremføringer. Så kanskje du trenger en pause? Men uansett alle mennesker er forskjellige, svangerskap er ikke bare bare, og er du bekymret burde du få deg sjekket. Det kan jo hende du har UVI?

Takk for innspill :-)

Jeg er 34 uker på vei.

Jeg var også sikker på at hodet hadde festet seg, og det stemte, hodet sitter bom fast og babyen ligger veldig lavt. Magen har sunket betraktelig de siste ukene. UVI burde det ikke være, leverte urinprøve i slutten av forrige uke. Ingen utslag på den, og heller ikke noe svie i forbindelse med dobesøk. I tillegg er jeg langt fra stresset, sånn foruten å ha 2 andre barn da. 100 % sykemeldt pga et fullstendig ubrukelig bekken, mye hvile, selv om jeg hater det.

Jeg er i grunn ikke kjempebekymret heller, mer det at jeg lurer på om jeg burde være det, hehe. Tredje svangerskap, og det er få ting som får meg bekymret. Kanskje jeg er for avslappet. Jeg vil jo helst slippe å få en prematur baby, man vil jo at babyen skal være så ferdig som mulig før den kommer..

Anonymous poster hash: beec4...d42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...