Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #1 Skrevet 18. november 2013 Babyen på 8 uker har vært lenge "plaget" med hormonutslett (siden han var 2-3 uker gammel). Nå er det endelig blitt bedre fra noen uker siden. Men oppdaget dette i dag da jeg badet han. Lurer på om dette kan være atopisk eksem? Noen med erfaring? Anonymous poster hash: 967aa...12c
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #2 Skrevet 18. november 2013 Eksem.Vanlig at det er i ledd. Anonymous poster hash: aaeb9...034
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #3 Skrevet 18. november 2013 Eksem.Vanlig at det er i ledd. Anonymous poster hash: aaeb9...034 Men hva slags eksem? Bør jeg kontakte lege? Anonymous poster hash: 967aa...12c
Miss Mamma Skrevet 18. november 2013 #4 Skrevet 18. november 2013 Det er veldig likt det jenta mi har og ho har atopisk eksem. Blir det nuppete og tørt? Flekker her og der eller er det bare i leddene? Ta deg en tur til legen uansett, så får du salve til å smøre på uansett om det er vanlig barneeksem eller atopisk eksem
BareMas Skrevet 18. november 2013 #5 Skrevet 18. november 2013 Dette så veldig atopisk ut. Rysjer i hele kroppen når jeg ser slikt, alle barndomsminner med smøring og salver kommer strømmende på. Ring legen å få en henvisning til en hudlege. Heldigvis er ikke dagens salver så grusomme som de jeg ble utsatt for. Selv bruker jeg en salve som heter elocon på både meg og avkommet, seig og ekkel, lukter granbar, men effektiv!! Aldri opplevd svie ved bruk av denne.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #6 Skrevet 18. november 2013 Han er ganske tørr i huden, og jeg bruker A Derma krem på han, men ellers har han aldri hatt sånn som det. Bare hormonutslett for noen uker siden. Han blir også sånn rundt det ene øyet av og til. Anonymous poster hash: 967aa...12c
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #7 Skrevet 18. november 2013 Det kan se ut som atopisk eksem! Jeg hadde det som liten, og det såg veldig likt ut. Kontakt lege, eller gå innom helsestasjonen og vis det til noen der, så kan de si noe om hva du bør gjøre. Anonymous poster hash: c16d4...84e
Miss Mamma Skrevet 18. november 2013 #8 Skrevet 18. november 2013 Evt kan du gå på apoteket å be om Mildison, det er en reseptfri kortisonkrem som hjelper på eksem. Men skal ikke brukes mer enn tre dager i strekk og så gjerne en ukes opphold, smør eksemen med en krem som er fet, ala Locobase repair. Det er det vi gjør om jenta vår har et lite utbrudd på et spesifikk sted.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #9 Skrevet 18. november 2013 Vil nok si det er eksem ja. Vår gutt hadde slik i ansiktet når han var 3 måneder (på vinteren). Vi smurte med fuktighetskrem og tenkte det ville gå over av seg selv, men det gjorde det ikke. Ble nesten åpne sår til slutt og jeg har enda dårlig samvittighet for det.. Vi tok kontakt med helsestasjonen og fikk anbefalt en kortisonkrem + bruksanvisning fra både helsesøster og de på apoteket. Det tok sin tid før det ble bedre, men han ble helt kvitt det etter noen uker. Sliter fremdeles med tørr og sårbar hud, men ikke i nærheten av det det var når han var mindre. Kom dere til legen eller helsestasjonen! Anonymous poster hash: 32d6c...f8e
BareMas Skrevet 18. november 2013 #10 Skrevet 18. november 2013 Han er ganske tørr i huden, og jeg bruker A Derma krem på han, men ellers har han aldri hatt sånn som det. Bare hormonutslett for noen uker siden. Han blir også sånn rundt det ene øyet av og til. Anonymous poster hash: 967aa...12c Følg litt ekstra ned på om han kan reagere på fuktighetskremer, man kan oppleve at man reagerer på "nøytrale apotekkremer" også. Selv tåler jeg ikke a-krem, en krem alle tåler, og ungen tåler ikke apobase og aderma. Vet ikke hvor ofte du bader poden, men dess sjeldnere jo bedre er mitt tips, bruk også rikelig med babyolje i badevannet.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #11 Skrevet 18. november 2013 Bruker ikke såpe på han, kun babyolje i vannet. Anonymous poster hash: 967aa...12c
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #12 Skrevet 18. november 2013 Jeg har ikke noe særlig erfaring med eksem, men jeg synes det like gjerne kan se ut som varmeutslett. Det kommer ofte i albuer og bak knærne etc. Mine to små har hatt flere episoder med det. Har han/hun hatt på varmt tøy i det siste? Ull kanskje? Eller bare mange lag klær? Anonymous poster hash: d341f...720
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #13 Skrevet 18. november 2013 Jeg har ikke noe særlig erfaring med eksem, men jeg synes det like gjerne kan se ut som varmeutslett. Det kommer ofte i albuer og bak knærne etc. Mine to små har hatt flere episoder med det. Har han/hun hatt på varmt tøy i det siste? Ull kanskje? Eller bare mange lag klær? Anonymous poster hash: d341f...720 Jeg bruker ull på han, ja. Men merinoull body. Glemte å si at han har det på begge armene. Anonymous poster hash: 967aa...12c
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #14 Skrevet 18. november 2013 Sikkert dumt spm, men kan det være noe jeg har spist som han reagerer på? Anonymous poster hash: 967aa...12c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå