Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #1 Skrevet 18. november 2013 Kusinen min snuser. Mye. Nærmere en boks for dagen. Hun fullammer. Bør hun gå over til mme eller fortsette å fullamme? Eller litt av begge deler? Anbefalinger sier at morsmelk er bedre enn mme selv om man snuser, men gjelder dette når man snuser mye? Hun sier hun ikke klarer å slutte. Baby er 3 uker. Anonymous poster hash: 55030...091
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #2 Skrevet 18. november 2013 Og du spør her fordi....? Anonymous poster hash: e6cd1...21a
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #3 Skrevet 18. november 2013 Fordi vi nettopp snakket sammen på telefon. Hun er usikker på hva hun skal gjøre og spurte meg. Jeg vet ikke å spørr derfor her.......... Anonymous poster hash: 55030...091
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #4 Skrevet 18. november 2013 Når man snuser får man visstnok mer nikotin i kroppen, enn når man røyker. I tillegg tar det da lengre tid å "komme ut". Jeg personlig ville nok sluttet å amme, hvis jeg hadde snust så mye. Skjønner ikke helt anbefalingene heller... når man overhodet ikke skal røyke/snuse i svangerskapet, men er liksom helt greit når barnet får det i næringa? Røyk/snus og amming hører generelt ikke sammen for min del, så jeg hadde heller gitt mme, hvis jeg ikke hadde klart å slutte. Men det er meg da. Jeg har snust i flere år, men har fortsatt ikke klart å snuse en hel pakke om dagen(uten å spy av nikotin sjokk). Men er vel kanskje like greit å kontakte fastlege/helsesøster å høre hva som er best.? Her får man jo bare folks personlige oppfatninger og synsing. Anonymous poster hash: a710d...4f3
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #5 Skrevet 18. november 2013 Ja, det beste er nok å spørre lege Anonymous poster hash: 55030...091
Nodisc Skrevet 18. november 2013 #6 Skrevet 18. november 2013 Når jeg ammet og tok en snus på kvelden og ikke skulle amme igjen før morningen, så ble gutten min tydelig påvirket. Sov dårlig og var urolig, så jeg måtte kutte ut den ene kosesnusen jeg hadde
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #7 Skrevet 18. november 2013 Sunnere med MME enn morsmelk full av snus. Forskning viser jo at morsmelk er mer nyttig i U-land enn I-land da morsmelken skal beskytte barnet mot farlige sykdommer. Anonymous poster hash: 3f97c...0ba
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #8 Skrevet 18. november 2013 Sunnere med MME enn morsmelk full av snus. Forskning viser jo at morsmelk er mer nyttig i U-land enn I-land da morsmelken skal beskytte barnet mot farlige sykdommer. Anonymous poster hash: 3f97c...0ba ok! Jeg selv tenker det samme. Tror jeg selv ville gitt mme fremfor morsmelk. Eller gitt morsmelk på morgenen og resten mme. Men synes fremdeles det er rart at helsemyndighetene anbefaler å amme selv om man snuser/røyker... Anonymous poster hash: 55030...091
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå