Gå til innhold

Pseudotvillinger 15 mnd mellom!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har 2 tette?!

Eg har en jente som idag er 9 mnd, og er 4 mnd på vei  ! :)

Kan noen gi noen tips? 

Er det noe eg trenger ekstra, uten om ny vogn,seng,dyner ol. :)

noe eg bør være forberedt på!?

Blir glad for all tilbake mld ;) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er i samme situasjon.. Vi har akkurat kjøpt søskenvogn, det er liksom det eneste jeg klarer å forutse hehe. :)

Skrevet

Jeg har selv to jenter med 16 mnd mellomrom. de er nå 5 og 6. Det gikk veldig fint, men også veldig hektisk mens de var små. Er verdens beste venner. Veldig ulike. Hadde søskenvogn. Eneste innvestering. Ellers så gjør de etter hvert det meste likt, og det blir enkrlere i hverdagen etter hvert. Utfordringen er at de er så tett, samtidig så ulike. Kan stort sett gjøre felles aktiviteter, men likevel passe på at de er to ulike individer. Det er det som er utfordringen om dagen synes jeg. Men stort sett bare positivt å si :)

Skrevet

Jeg har selv to jenter med 16 mnd mellomrom. de er nå 5 og 6. Det gikk veldig fint, men også veldig hektisk mens de var små. Er verdens beste venner. Veldig ulike. Hadde søskenvogn. Eneste innvestering. Ellers så gjør de etter hvert det meste likt, og det blir enkrlere i hverdagen etter hvert. Utfordringen er at de er så tett, samtidig så ulike. Kan stort sett gjøre felles aktiviteter, men likevel passe på at de er to ulike individer. Det er det som er utfordringen om dagen synes jeg. Men stort sett bare positivt å si :)

så kjekt og høre! det har vel ganske mye og si hva en gjør hverdagen til også! hehe eg håper bare at vi er forberedt på det som kommer! da vi er innstillt på 2 tette ;) blir kjempe spennenede! 

Skrevet

Er i samme situasjon.. Vi har akkurat kjøpt søskenvogn, det er liksom det eneste jeg klarer å forutse hehe. :)

du har vi kommet like langt i tanke ganger då! eg skal kjøpe rett etter nyttår!

Skrevet

det er 14 mndr mellom meg og min bror! vi har kranglet vanvittig mye og stilt opp vanvittig mye for hverandre…tror nok følelsene blir mer forsterket i og med at vi er så tette,sammenlignet med min bror som er 6 år yngre…ellers har det gått kjempefint! vi har vært heldige som har hverandre :) lykke til :)

Skrevet

Det gøye er at eg selv har en søster som er 15 mnd og 2 dager eldre enn meg! og skjønner hva du mener med kranglingen og samtidig støtten som kommer igjen inn i bilde! Eg håper eg klarer og gjenspeile dette i disse 2s  fremtid! blir spennende og se etter hvert!  men har vel ikke fått så mye tips av mor enno ang utstyret eg måtte trenge ;) så alle tips e kjekke og få! :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har tre tette, 13 mnd mellom, og det har gått kjempe fint! Kommer til å ha masse glede av hverandre - bare å glede seg :-)

Skrevet

Vi har også snart to tette:) Har ei jente på 1 år og er 4 mnd på vei. Har kjøpt søskenvogn, og skal kjøpe ny sprinkelseng og madrass. Ellers tror jeg ikke det blir innkjøp av mer utstyr. Har det vi trenger:)

Skrevet

Vi har også snart to tette:) Har ei jente på 1 år og er 4 mnd på vei. Har kjøpt søskenvogn, og skal kjøpe ny sprinkelseng og madrass. Ellers tror jeg ikke det blir innkjøp av mer utstyr. Har det vi trenger:)

Da ligger vi rimelig likt :D

Skrevet

Jeg har 16,5 mnd mellom mine gutter..

Kjøpte litt nytt tøy til lillebror for det nettopp er koselig å kjøpe babytøy (smil) !

Kjøpte en ekstra vogn, seng, flere håndkleer, ekstra sengetøy!

Ellers så er man godt forberedt :-)

Mine bruker nesten samme strø nå i klær så kjøper hovedsakelig i storebror strl iom de vokser så fort!

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har 14, 15,14 og 30 mnd mellom mine. Kjempemorro!!:-)

Skrevet

For 2 uker siden dukket lillesøster opp! Det er 16 måneder forskjell på de.

Kjøpt søskenvogn og ny seng til lillesøster ellers ikke noe, siden det ble jente blir det naturligvis arve-klær også.

Dere med 2 tette: hvordan gjør/gjorde dere det hverdagslige med 2 små???? Vi har jo bare 2 armer.... Ønsker meg noen tips. Blir jo liksom " alltid" lillesøster som må vente.... Får så dårlig samvittighet for det.... Har dere noen tips?? Takker for det....

Skrevet

Det har begynt å synke inn hos meg også at jeg blir alene med en på 16/17 mnd og en nyfødt som skal ammes om morgenene.. Hvordan løser man det?! "storebror" finner seg nok IKKE i å vente særlig.

Skrevet

Litt i samme båt.... Er det noen som kan komme med litt tips og råd ang ro tette? Skjønner nesten ikkehvordan tvillingmammar gjør det... Eller det er kanskje "lettere" for de er på samme stadiet. En på 16 månederhar jo blitt ganske aktiv.....

• 2 uker senere...
Skrevet

For 2 uker siden dukket lillesøster opp! Det er 16 måneder forskjell på de.

Kjøpt søskenvogn og ny seng til lillesøster ellers ikke noe, siden det ble jente blir det naturligvis arve-klær også.

Dere med 2 tette: hvordan gjør/gjorde dere det hverdagslige med 2 små???? Vi har jo bare 2 armer.... Ønsker meg noen tips. Blir jo liksom " alltid" lillesøster som må vente.... Får så dårlig samvittighet for det.... Har dere noen tips?? Takker for det....

Lillesøster er vel stortsett fornøyd om hun får mat, ny bleie og sove i fred? Sånn har det vært med mine de tre første mnd også har jeg benyttet kvelden etter at de større barna har lagt seg til å susse på babyen.. ;-)

Skrevet

Syns det er imponerende av dere og ha så kort tid i mellom :) kos dere masse ;) god jul :)

Skrevet

mange gode svar her ser eg! har ikke vært innpå her på en stund! men flotte tilbake mld! <3 setter stor pris på det, og da er jo også spør, hvilken søsken vogn som e best! 

Skrevet

Her blir det også pseudotvillinger med akkuratt samme termin, altså 12 mnd mellom:-p har to gutter fra før og vi får nå ei lita jente!:-)

Skrevet

Skal fortelle at nå har den minste blitt 5 uker og det går så fint! Lillesøster er tålmodig og er fornøyd når hun får tørr bleie, mat og litt kos. Kvelden er hennes tid! Etter at søster har lagt seg koser vi oss veldig mye!

Skrevet

Søskenvognen vi kjøpte heter Babyjogger city select. Her sitter de etter hverandre og ikke ved siden av hverandre, slik at vognen ikke er bredere enn en vanlig vogn. Foreløpig bruker vi den kun som singel vogn, mens vi venter på neste baby:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...