Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #76 Skrevet 18. november 2013 Det er ikke rulletrapp fra taket på Sandvika storsenter nei Kun heis of vanlig trapp. Dette er tråden for de som ikke takler hverdagslige ting så godt, og som irriterer seg og klager på alt, tydeligvis. Anonymous poster hash: 2ab8e...17d
Bustetroll Skrevet 18. november 2013 Forfatter #77 Skrevet 18. november 2013 Det som er utrolig er det at folk faktisk GIDDER å stå 15 min i kø for å vente på en heis istedenfor å ta rulletrappen og la de som faktisk trenger heisen få slippe til... De må nok ha litt vondt i viljen og det er tydelig at mange føler seg truffet av nettopp dette. Ja det er der jeg også stusser mest. Om det er tidspaerende er jo èn ting, men det er jo det totalt motsatte. Det går 10x raskere å ta rulletrappa
Bustetroll Skrevet 18. november 2013 Forfatter #78 Skrevet 18. november 2013 Det er ikke rulletrapp fra taket på Sandvika storsenter nei Kun heis of vanlig trapp. Dette er tråden for de som ikke takler hverdagslige ting så godt, og som irriterer seg og klager på alt, tydeligvis. Anonymous poster hash: 2ab8e...17d Nei jeg kalger absolutt ikke på alt.. Men du kan tenkte deg selv Du står med barnevogn og venter på heisen. Heisen åpner seg, der inne står det 3 12'åringer, 2 voksne menn og et venninnepar og skravler. ingen går ut.. Heisen kjører vidre.. Så kommer neste heis.. Dørene går opp. Der står det en gjeng på 4 gutter , og 3 jenter. Ingen går ut.. Dørene lukker seg... Neste heis kommer.. Du kommer ikke på den heller, for den er full.. Og slik fortsetter det , kanskje er du heldig å komme på den 8' heisen som kommer, Det er ganske naturlig å bli litt irritert da.. Når du er STUCK, og er avhengig av den forbanna heisen for å komme deg opp eller ned. Kanskje ut av senetert i det hele tatt. Så har du en gjeng med gjøker, som faktisk HAR 2 alternativer, som på død og liv skal velge det eneste alternativet for deg, så må stå å kope i 15 min før du er heldig å få en heis
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #79 Skrevet 18. november 2013 De gikk i heisen før deg, enkelt og greit. Kjedelig, men du må nesten bare bite det i deg og glede deg til du ikke har barnevogn-barn lenger Anonymous poster hash: 2ab8e...17d
Bustetroll Skrevet 18. november 2013 Forfatter #80 Skrevet 18. november 2013 De gikk i heisen før deg, enkelt og greit. Kjedelig, men du må nesten bare bite det i deg og glede deg til du ikke har barnevogn-barn lenger Anonymous poster hash: 2ab8e...17d Jamen HVORFOR kunne de ikke gått til rulletrappa 3 meter ved siden av? Så hadde begge kommet seg ned raskere, enkelt og greit
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #81 Skrevet 18. november 2013 De gikk i heisen før deg, enkelt og greit. Kjedelig, men du må nesten bare bite det i deg og glede deg til du ikke har barnevogn-barn lenger Anonymous poster hash: 2ab8e...17d Jamen HVORFOR kunne de ikke gått til rulletrappa 3 meter ved siden av? Så hadde begge kommet seg ned raskere, enkelt og greit Men så spør dem det gjelder da, og ikke oss.. Anonymous poster hash: d04c8...e63
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #82 Skrevet 18. november 2013 Fordi de har hatt en lang dag, er sultne, har mye å bære på, er syke, har vondt i beina, vil raskest mulig hjem. Kan være tusenvis av grunner til det. Poenget er at du ikke står i noen posisjon til å bestemme hvem som har størst rett på p få bruke heisen. Sikkert mange som irriterer seg over at du drasser med deg en diger vogn på senteret og, og ikke tar hensyn ved å velge en liten trille istedetfor. Man må bare passe sine egne saker. Anonymous poster hash: 2ab8e...17d
Bustetroll Skrevet 18. november 2013 Forfatter #83 Skrevet 18. november 2013 De gikk i heisen før deg, enkelt og greit. Kjedelig, men du må nesten bare bite det i deg og glede deg til du ikke har barnevogn-barn lenger Anonymous poster hash: 2ab8e...17d Jamen HVORFOR kunne de ikke gått til rulletrappa 3 meter ved siden av? Så hadde begge kommet seg ned raskere, enkelt og greit Men så spør dem det gjelder da, og ikke oss.. Anonymous poster hash: d04c8...e63 Jeg spør ikke dere heller, jeg bare måtte få ut litt frustrasjon:D
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #84 Skrevet 18. november 2013 De gikk i heisen før deg, enkelt og greit. Kjedelig, men du må nesten bare bite det i deg og glede deg til du ikke har barnevogn-barn lenger Anonymous poster hash: 2ab8e...17d Jamen HVORFOR kunne de ikke gått til rulletrappa 3 meter ved siden av? Så hadde begge kommet seg ned raskere, enkelt og greit Men så spør dem det gjelder da, og ikke oss.. Anonymous poster hash: d04c8...e63 Jeg spør ikke dere heller, jeg bare måtte få ut litt frustrasjon:D Du stilte et spørsmål. "Jamen hvorfor kunne de ikke gått til rulletrappa 3 meter ved siden av?" kvalifiserer helt klart til å være et spørsmål. Anonymous poster hash: d04c8...e63
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #85 Skrevet 18. november 2013 Ikke meninga å komme med personlig angrep, men råd. Hvis jeg ikke forveksler deg med noen andre så har du for en stund siden skrevet at du hadde betydelige problemer i økonomien og skulle spare. I så fall er det dumt å velge kjøpesentre som arena for å treffe venninner. Dere kan heller besøke hverandre og diske opp med kaffe og hjemmebakst. Det går utrolig mye penger på kjøpesentre som er unødvendig. På samme måte er det vel ikke optimalt for en baby å være på kjøpesenter opptil 7 timer om dagen. Beklager hvis det ikke er du som skrev det andre innlegget, men vil du spare så er kjøpesentervandring noe av det første du må kutte ut. Anonymous poster hash: d9895...bab
Bustetroll Skrevet 18. november 2013 Forfatter #86 Skrevet 18. november 2013 Fordi de har hatt en lang dag, er sultne, har mye å bære på, er syke, har vondt i beina, vil raskest mulig hjem. Kan være tusenvis av grunner til det. Poenget er at du ikke står i noen posisjon til å bestemme hvem som har størst rett på p få bruke heisen. Sikkert mange som irriterer seg over at du drasser med deg en diger vogn på senteret og, og ikke tar hensyn ved å velge en liten trille istedetfor. Man må bare passe sine egne saker. Anonymous poster hash: 2ab8e...17d Det er da faktisk mer slitsomt å stå i en trang svett heis opp og ned, fremfor en rulletrapp. Rullatrappa tar ca 15 sekunder, heisen må man vente på noen minutter. Så å skylde på tid er bare dumt. Rulletrappa ruller, så at man er sliten er også bare tull.. Om jeg har trille eller vogn, er jeg fortsatt avhengig av heisen Og man kan ikke putte en nyfødt i en trille..
Bustetroll Skrevet 18. november 2013 Forfatter #87 Skrevet 18. november 2013 De gikk i heisen før deg, enkelt og greit. Kjedelig, men du må nesten bare bite det i deg og glede deg til du ikke har barnevogn-barn lenger Anonymous poster hash: 2ab8e...17d Jamen HVORFOR kunne de ikke gått til rulletrappa 3 meter ved siden av? Så hadde begge kommet seg ned raskere, enkelt og greit Men så spør dem det gjelder da, og ikke oss.. Anonymous poster hash: d04c8...e63 Jeg spør ikke dere heller, jeg bare måtte få ut litt frustrasjon:D Du stilte et spørsmål. "Jamen hvorfor kunne de ikke gått til rulletrappa 3 meter ved siden av?" kvalifiserer helt klart til å være et spørsmål. Anonymous poster hash: d04c8...e63 Joda, men innlegget i seg selv var ikke ment som et spørsmål til DERE. Jeg besvarte DEG med et spørsmål
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #88 Skrevet 18. november 2013 En trille tar mindre plass, derfor er det plass til flere i heisen pr tur. Så noen vil kanskje påstå at DU er egoistisk som bruker stor vogn på kjøpesenter. Jeg bryr meg ikke, for jeg prøver å kun passe mine egne saker. Gjør som jeg vil, og tenker at andre får gjøre det samme, så lenge det ikke står om liv og helse Teit å trekke frem penger og kake-kostnader forresten, det blir bare usaklig.. Anonymous poster hash: 2ab8e...17d
*Miss Marple* Skrevet 18. november 2013 #89 Skrevet 18. november 2013 Hehe, jeg orker ikke å lese alle svarene, men må si at jeg 'nyter' de som kverulerer og misforstår hi's hjertesukk med vilje - for det kan da ikke være så vanskelig å både være enig med henne og skjønne hva hun mener? Friske og raske mennesker uten skjult eller synlig handikap trenger ikke å ta heis når det er mange andre (med handikap eller barnevogn) står i kø til den eneste måten de kan forflytte seg mellom etasjene på! Det er det da ikke mulig å være uenig i? Og argumenter som å sette barnevogna ute (sikkert veldig aktuelt midt i Oslo) eller bruke sele faller jo på sin egen urimelighet, det må da kunne være fullt mulig å ta med seg barnet sitt inn på senteret uten å slite seg ut. Som regel har man med både klesskift, bleier og mat til så små barn - skal man bære det på ryggen da, sånn at de med høye hæler skal kunne ta heisen? Hva med å sko seg etter forholdene
Bustetroll Skrevet 18. november 2013 Forfatter #90 Skrevet 18. november 2013 Ikke meninga å komme med personlig angrep, men råd. Hvis jeg ikke forveksler deg med noen andre så har du for en stund siden skrevet at du hadde betydelige problemer i økonomien og skulle spare. I så fall er det dumt å velge kjøpesentre som arena for å treffe venninner. Dere kan heller besøke hverandre og diske opp med kaffe og hjemmebakst. Det går utrolig mye penger på kjøpesentre som er unødvendig. På samme måte er det vel ikke optimalt for en baby å være på kjøpesenter opptil 7 timer om dagen. Beklager hvis det ikke er du som skrev det andre innlegget, men vil du spare så er kjøpesentervandring noe av det første du må kutte ut. Anonymous poster hash: d9895...bab Ehm.. Jo, det var meg... Men jeg er ikke nødt til å bruke flere tusen selv om jeg er på et kjøpesenter vel? Jeg er ikke fan av å ha besøk, og skal jeg møte noen, så liker jeg helst å komme meg ut døra, i dagslys, å være litt sosial. Kjøpesentervandring vil ikke si det samme som å sløse penger:P Jeg kjøper ikke ting jeg ikke trenger, og som regel går jeg bare å titter. Møter folk i sentrum selv om jeg har 0 kr på konto. =)
Bustetroll Skrevet 18. november 2013 Forfatter #91 Skrevet 18. november 2013 En trille tar mindre plass, derfor er det plass til flere i heisen pr tur. Så noen vil kanskje påstå at DU er egoistisk som bruker stor vogn på kjøpesenter. Jeg bryr meg ikke, for jeg prøver å kun passe mine egne saker. Gjør som jeg vil, og tenker at andre får gjøre det samme, så lenge det ikke står om liv og helse Teit å trekke frem penger og kake-kostnader forresten, det blir bare usaklig.. Anonymous poster hash: 2ab8e...17d Men man kan ikke putte alle babyer i en trille:p
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 18. november 2013 #92 Skrevet 18. november 2013 Nå har vi i hvert fall forstått at HI har det mye verre enn absolutt alle andre. Kjipt at man må vente, men å forvente at folk skal gå ut av heisen for å vike plassen til andre.... det har jeg aldri vært borti at folk mener altså.
*Miss Marple* Skrevet 18. november 2013 #93 Skrevet 18. november 2013 Ikke meninga å komme med personlig angrep, men råd. Hvis jeg ikke forveksler deg med noen andre så har du for en stund siden skrevet at du hadde betydelige problemer i økonomien og skulle spare. I så fall er det dumt å velge kjøpesentre som arena for å treffe venninner. Dere kan heller besøke hverandre og diske opp med kaffe og hjemmebakst. Det går utrolig mye penger på kjøpesentre som er unødvendig. På samme måte er det vel ikke optimalt for en baby å være på kjøpesenter opptil 7 timer om dagen. Beklager hvis det ikke er du som skrev det andre innlegget, men vil du spare så er kjøpesentervandring noe av det første du må kutte ut. Anonymous poster hash: d9895...bab dagens
Bustetroll Skrevet 18. november 2013 Forfatter #94 Skrevet 18. november 2013 Hehe, jeg orker ikke å lese alle svarene, men må si at jeg 'nyter' de som kverulerer og misforstår hi's hjertesukk med vilje - for det kan da ikke være så vanskelig å både være enig med henne og skjønne hva hun mener? Friske og raske mennesker uten skjult eller synlig handikap trenger ikke å ta heis når det er mange andre (med handikap eller barnevogn) står i kø til den eneste måten de kan forflytte seg mellom etasjene på! Det er det da ikke mulig å være uenig i? Og argumenter som å sette barnevogna ute (sikkert veldig aktuelt midt i Oslo) eller bruke sele faller jo på sin egen urimelighet, det må da kunne være fullt mulig å ta med seg barnet sitt inn på senteret uten å slite seg ut. Som regel har man med både klesskift, bleier og mat til så små barn - skal man bære det på ryggen da, sånn at de med høye hæler skal kunne ta heisen? Hva med å sko seg etter forholdene TAKK! Tror det er mange som kverulerer bare for å kverulere her
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #95 Skrevet 18. november 2013 Du er faktisk en av de som kverulerer mest i tråden her. Poenget er, DIN tid er ikke verdt mer enn andres. DU er ikke herre over heisen. DU har ingen rett til å bestemme hvem som har størst rett på å bruke heis. Anonymous poster hash: 2ab8e...17d
Bustetroll Skrevet 18. november 2013 Forfatter #96 Skrevet 18. november 2013 Nå har vi i hvert fall forstått at HI har det mye verre enn absolutt alle andre. Kjipt at man må vente, men å forvente at folk skal gå ut av heisen for å vike plassen til andre.... det har jeg aldri vært borti at folk mener altså. Du mener det er feil å reise seg for eldre å bussen og da? Eller å flytte seg når en rullestolbruker kommer på?
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #97 Skrevet 18. november 2013 Jeg kjenner at jeg egentlig blir mest fascinert over de tingene du irriterer deg over, Bustetroll. Du klarer å fremvise en voldsom harme over, tross alt, relativt små ting, som hvem som bruker heisene og caféer som ikke ønsker at du tar med barnevogna inn. Må være slitsomt å bli så sint hele tiden...? Anonymous poster hash: 2ed49...bbe
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #98 Skrevet 18. november 2013 Ikke meninga å komme med personlig angrep, men råd. Hvis jeg ikke forveksler deg med noen andre så har du for en stund siden skrevet at du hadde betydelige problemer i økonomien og skulle spare. I så fall er det dumt å velge kjøpesentre som arena for å treffe venninner. Dere kan heller besøke hverandre og diske opp med kaffe og hjemmebakst. Det går utrolig mye penger på kjøpesentre som er unødvendig. På samme måte er det vel ikke optimalt for en baby å være på kjøpesenter opptil 7 timer om dagen. Beklager hvis det ikke er du som skrev det andre innlegget, men vil du spare så er kjøpesentervandring noe av det første du må kutte ut. Anonymous poster hash: d9895...bab Ehm.. Jo, det var meg... Men jeg er ikke nødt til å bruke flere tusen selv om jeg er på et kjøpesenter vel? Jeg er ikke fan av å ha besøk, og skal jeg møte noen, så liker jeg helst å komme meg ut døra, i dagslys, å være litt sosial. Kjøpesentervandring vil ikke si det samme som å sløse penger:P Jeg kjøper ikke ting jeg ikke trenger, og som regel går jeg bare å titter. Møter folk i sentrum selv om jeg har 0 kr på konto. =) Du nevner cafe og lignende. En kaffe koster 4 kr hjemme og 40 kr på kafe. Du trenger ikke bruke flere tusen om gangen for å ende opp med å bruke masse penger på tull. 40 kr her og 100 kr der, blir en del penger i løpet av et år. Ta "sløsekalkulatoren" på nett så blir du sjokkert over hvor mye du faktisk bruker på dill og dall i løpet av året som man heller kunne ha brukt på lån, regninger, NØDVENDIG mat ol. Nevner det bare fordi jeg som ung og dum 21 årig student falt i samme fella. Var på kjøpesentre og møtte venninner med vogn på cafe. Ble ganske mye penger på tull etter hvert. Og jeg nekter å tro at du går der i 7 timer uten å spise og drikke, så det må jo gå en del cafe og gatekjøkkenmat der? Anonymous poster hash: d9895...bab
Bustetroll Skrevet 18. november 2013 Forfatter #99 Skrevet 18. november 2013 Du er faktisk en av de som kverulerer mest i tråden her. Poenget er, DIN tid er ikke verdt mer enn andres. DU er ikke herre over heisen. DU har ingen rett til å bestemme hvem som har størst rett på å bruke heis. Anonymous poster hash: 2ab8e...17d Joooooo, jeg er herre over alle Oslo's heiser!!!!!!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #100 Skrevet 18. november 2013 Jeg reiser meg for eldre og gravide på bussen ol, men går ikke ut av heisen (som jeg gikk først inn på) fordi du og vogna skal få komme hjem før meg. Førstemann til mølla(heisen) Anonymous poster hash: 2ab8e...17d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå