Gå til innhold

Gud som jeg irriterer meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor i det hele tatt dra på kjøpesenter med barnevogn? Tror ingen babyer har godt av å bli trillet rundt på et kjøpesenter med grell belysning og høy musikk. Vent til far/barnevakt kan ta babyen.

Anonymous poster hash: 935b8...b72

hahahahahah. DIB på sitt beste :P

Nei hvorfor gå ut i det hele tatt? Man kan jo ikke være sosial når man har barn. Det er IKKE lov!

Jeg er ikke en særlig aktiv bruker her inne, så har nok ikke fått med meg at det ville være et typisk dib innlegg. Uansett har jeg aldri forstått meg på de som drar med seg babyer og småunger på kjøpesenter. Enkelte rekker knapt nok å komme seg hjem fra føden før de må på et kjøpesenter. Dette er selvfølgelig satt på spissen, men virker som enkelte bruker mye av permisjonstida si på kjøpesenter. Har tre barn og aldri hatt problemer med å sosialisere meg på andre måter i permisjonene.

Anonymous poster hash: 935b8...b72

Jeg henger ikke på kjøpesenter.. Men møter jeg venninner jeg skal være med en hel dag, så kombinerer vi ofte med litt shopping, lunsj, litt mer butikktitting, så en kaffe. 

Det er da ganske normalt.. Man kan ikke holde seg inne bare fordi man har små barn. jeg ville flydd på veggen og blitt ekstremt deprimert hvis jeg skulle holdt meg vekk fra kjøpesenter og sentrum men sjeg hadde lite barn. 

Det jeg mente med typisk dib, er de "hellige dib-mødrene", som aldri gjør noe feil. Ingenting er lov, osv. Man skal være hjemme med barnet, helst til det er 3 år, men selvfølgelig ha økonomnien til å sponse dette selv. Man må fullamme til miiinst 6 mnd, det er forbudt med mat på glass, og de som gir mme er bare late :P 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glad jeg sjelden irriterer meg over småting jeg, må være slitsomt :) Du får begynne å shoppe i Sandvika, her har jeg aldri sett mer enn èn barnevogn stående å vente på heis. Og da blir det plass til både meg, mitt og andres.

Anonymous poster hash: 2ab8e...17d

Bodde rett ved sandvika før, og jo, det er mye bedre der. men nå bor jeg 1,5 time unna, så litt langt :P

Skrevet

Hva er egentlig problemet med å ta rulletrapp med barnevogn? Hvis man ikke har problemer med bekkenet, går det fint å ta med vogna i trappa.

Anonymous poster hash: 3efd7...125

Skrevet

Dere får lære dere å vente på tur, istedetfor å kreve at vi andre skal stå på pinne for dere. Venter på heisen vi og, akkurat som de med vogn.

Jamen dere TRENGER IKKE HEISEN! Se poenget her da. Når du har en rulletrapp 5 (tror faktisk bare det er 3 men) meter ved siden av heisen, hvorfor kan du ikke ta den, når du ser hvor mange barnevogner som står å venter?

Skrevet

Hva er egentlig problemet med å ta rulletrapp med barnevogn? Hvis man ikke har problemer med bekkenet, går det fint å ta med vogna i trappa.

ehm.. Det kan være farlig, man kan glippe, ungen kan falle ut, hjulet kan sette seg fast på vei opp/ned, +++++++ Det er IKKE trygt..

Jeg gjorde det et par ganger med 4'hjuls vogn, men etter en gang der hjulet satte seg fast på toppen, gjør jeg det aldri igjen.

Og ville i alle fall ikke gjort det med 3'hjuling

Skrevet

Du får ikke gjort noe med andre, kun deg selv. Hvis dette er et stort problem for deg så må du finne løsninger som ikke setter deg i situasjoner hvor du blir irritert. Andre steder å shoppe, annen tid på døgnet, bæresele når det er mest folk på senteret ol.. Hjelper å puste med magen og tenke at du kan passe dine egne saker. Så kan vi andre gjøre det samme.

Skrevet (endret)

Du får ikke gjort noe med andre, kun deg selv. Hvis dette er et stort problem for deg så må du finne løsninger som ikke setter deg i situasjoner hvor du blir irritert. Andre steder å shoppe, annen tid på døgnet, bæresele når det er mest folk på senteret ol.. Hjelper å puste med magen og tenke at du kan passe dine egne saker. Så kan vi andre gjøre det samme.

Hadde vært lettere om noen mennesker kunne tenkt LITT mer på andre rundt seg enn seg selv. ;)

Evt sette opp et større skilt ved heisen, der det står at man skal overlate heisen til de som har behov for den.

Blir jo som på busse. Skal ikke de med barnevogna få komme på bussen, fordi det står en jentegjeng på 8 stk og okkuperer "vognplassen" ? Når resten av bussen er ledig? Det er ikke sånn det fungerer vet du :P

Den plassen er forbeholdt barnevogner og rullestolbrukere. Det samme er heisene på Oslo city ;)

Endret av Bustetroll
Skrevet

Jeg TRENGER heisen like mye som andre ved visse situasjoner. Som sagt er det ikke rulletrapp overalt. Og hvis jeg har lyst da, så tar jeg heisen med god samvittighet. Gidder ikke å bære 10 poser og drasse med meg trassig unge opp 5etg med trapp!

Skrevet

Man tar da ikke barnevogna i rulletrappa! Herregud, blir litt matt av enkelte.

Anonymous poster hash: 742dd...969

Skrevet

Jeg TRENGER heisen like mye som andre ved visse situasjoner. Som sagt er det ikke rulletrapp overalt. Og hvis jeg har lyst da, så tar jeg heisen med god samvittighet. Gidder ikke å bære 10 poser og drasse med meg trassig unge opp 5etg med trapp!

Neimen da er det noe litt annet ! Jeg snakker om steder (oslo city først og fremst) der det er RULLE (rulle - rulle- rulle- RULLE) trapp, noen meter ved siden av heisen!

Skrevet

Fysøren så frekke folk er her inne. Jeg forstår deg veldig godt hi. Og det handler ikke om at dere ikke skal få bruke heisen. Men når det er lang kø, hvorfor må folk på død og liv bruke heisen da? Jeg syntes det er utrolig mye bedre og ikke minst raskere å ta rulletrapp enn å vente i evigheter på en heis.

Nå er dere bare vanskelig for å være vanskelig damer.

Anonymous poster hash: 14906...e64

Skrevet

Enig med det i bussen. De som står ved vogn-parkeringen i bussen får flytte seg litt slik at det blir plass. Men hvis det ikke er plass andre steder i bussen, så har de like mye rett på å få bli med som deg. Du kan ikke kreve at folk skal gå av bussen fordi du har vogn.

Skrevet

Ehm, fordi det ikke er lov??

Skrevet

Fysøren så frekke folk er her inne. Jeg forstår deg veldig godt hi. Og det handler ikke om at dere ikke skal få bruke heisen. Men når det er lang kø, hvorfor må folk på død og liv bruke heisen da? Jeg syntes det er utrolig mye bedre og ikke minst raskere å ta rulletrapp enn å vente i evigheter på en heis.

Nå er dere bare vanskelig for å være vanskelig damer.

Anonymous poster hash: 14906...e64

hehe ja, dette var en sånn fin tråd for de som elsker å kverrulere å svare på:P

Skrevet

Heisene er til for ALLE  :duskedame:

Jeg tar alltid heis når jeg skal  :shoppe:

Og jeg er verken handicappet eller har med barnevogn. Deal with it ;D

Anonymous poster hash: d04c8...e63
Skrevet

Enig med det i bussen. De som står ved vogn-parkeringen i bussen får flytte seg litt slik at det blir plass. Men hvis det ikke er plass andre steder i bussen, så har de like mye rett på å få bli med som deg. Du kan ikke kreve at folk skal gå av bussen fordi du har vogn.

Nei det har jeg ikke sagt heller:)

Skrevet

Vogn er IKKE et handikap.

Ta trappa!

Ser for meg trappa er okkupert av en haug barnevogner som blir forsøkt bært opp og ned! Hjelpes, lov å tenke litt??

Skrevet

woho, da er du en egoist ;D

Skrevet

Du også :D

Skrevet

Vogn er IKKE et handikap.

Ta trappa!

Ser for meg trappa er okkupert av en haug barnevogner som blir forsøkt bært opp og ned! Hjelpes, lov å tenke litt??

Prøv du først ;)

Skrevet

Det som er utrolig er det at folk faktisk GIDDER å stå 15 min i kø for å vente på en heis istedenfor å ta rulletrappen og la de som faktisk trenger heisen få slippe til...
De må nok ha litt vondt i viljen og det er tydelig at mange føler seg truffet av nettopp dette.

Skrevet

Heisene er til for ALLE :duskedame:

Jeg tar alltid heis når jeg skal :shoppe:

Enig! Egoistisk og barnslig :)

Skrevet

Heisene er til for ALLE :duskedame:

Jeg tar alltid heis når jeg skal :shoppe:

Enig! Egoistisk og barnslig :)

You too!

Skrevet (endret)

Til dere som sier at det ikke er mulig og ta rulletrapp på Sandvika storsenter tuller, det er rulletrapp fra øverste parkeringshus helt ned i kjelleren! og heisene der er så treige at rulletrappen er og foretrekke!

Endret av Mamma_til_2smånisser
Skrevet

Etter 7 timer på kjøpesenter med småbarn, hadde jeg vært livsfarlig :)

Skjønner hva du mener, og skal tenke meg om neste gang vi tar heisen fordi ungene synes det er gøy :)

Anonymous poster hash: 1a852...028

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...