Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #26 Skrevet 18. november 2013 Jeg har aldri skjønt problemet med å gi barnet medisin tre ganger daglig utenom barnehagetid, jeg? Morgen, rett etter barnehagen og før man selv legger seg om kvelden? Er det bare meg som ikke synes det er et problem? Anonymous poster hash: 8bce9...1bc
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #27 Skrevet 18. november 2013 Jeg har aldri skjønt problemet med å gi barnet medisin tre ganger daglig utenom barnehagetid, jeg? Morgen, rett etter barnehagen og før man selv legger seg om kvelden? Er det bare meg som ikke synes det er et problem? Anonymous poster hash: 8bce9...1bc nei,jeg skjønner heller ikke dette problemet... Anonymous poster hash: cdaa4...d65
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #28 Skrevet 18. november 2013 Bhg jobb? Trodde det var foreldrenes jobb å ta seg av de syke barna sine jeg.... Hvis de er så dårlige at de MÅ ha medisin 3 ganger om dagen bør de vel være hjemme vel...... Anonymous poster hash: 319d4...593 Du har ikke barn eller? Med to barn og ti sykt barn dager, sier det seg vel selv at barna ikke kan være hjemme bare fordi det går på medisin. Det er mye medisin som gis selv om barnet ikke er sengeliggende. Anonymous poster hash: 3ccfc...ceb Jepp, jeg har barn. Og trenger de så mye medisin er jeg hjemme. Om sykedagene er brukt opp får man ta permisjon uten lønn. Barna mine kommer først. Anonymous poster hash: 319d4...593
skjotta Skrevet 18. november 2013 #29 Skrevet 18. november 2013 I bhg til datteren min vil de at vi skal spørre legen om vi kan få medisin til barnet som kun skal brukes morgen og kveld fordi de helst ikke vil gi medisin i bhg.. De mener at i disse epidemi tider at det blir for mye for de å holde styr på om flere barn må gå på medisiner samtidig. Det er snakk om hostesaft og antibiotikakurer og lignende. Men er ikke dette en del av jobben når man jobber i bhg? Anonymous poster hash: 1a732...765 nei. vi er ikke helsepersonell og ikke dine barns foreldre. vi kan ikke ta ansvar i tilfelle eventuelle feiladministreringer eller glemte medisiner. ved kronisk sykdom, som diabetes og astma må legen gi legerklæring på barnets behov for medisinering og foreldre har da ansvar for å organisere opplæring av personalet. i noen tilfeller, som ved barn med multihandicap, kan det være aktuellt å ansette helsepersonell for å best ivareta barnas behov.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #30 Skrevet 18. november 2013 Bhg jobb? Trodde det var foreldrenes jobb å ta seg av de syke barna sine jeg.... Hvis de er så dårlige at de MÅ ha medisin 3 ganger om dagen bør de vel være hjemme vel...... Anonymous poster hash: 319d4...593 Du har ikke kronisk syke barn,skjønner jeg.Min datter,som er skolejente nå,har astma og bruker astmamedisin noen ganger om dagen.Da hun gikk i barnehagen,fikk hun medisin der av de ansatte.Hvis hun måtte være hjemme pga disse medisene,hadde det ikke vært så lett. Herregud da! Er vel forskjell på barn som har kroniske sykdommer og de som må ha antibiotika en uke vel? Det skjønner du? Trodde det sa seg selv da det flere ganger i tråden har blitt sagt, og fokuset i denne tråden ligger på barn som er forbigående syke..... Anonymous poster hash: 319d4...593
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #31 Skrevet 18. november 2013 Jeg har aldri skjønt problemet med å gi barnet medisin tre ganger daglig utenom barnehagetid, jeg? Morgen, rett etter barnehagen og før man selv legger seg om kvelden? Er det bare meg som ikke synes det er et problem? Anonymous poster hash: 8bce9...1bc Jeg spurte om dette på sykehuset når datteren min måtte ha antibiotika i forbindelse med nyrenekkenbetennelse. Men det var viktig at de tre daglige dosene ble jevnt fordelt ut over dagen. Skolen ble derfor nødt til å gi medisin. Gikk fint det, tror ikke det er sånn at det "hele tiden" er barn som skal ha medisin. Anonymous poster hash: 92fd5...99e
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #32 Skrevet 18. november 2013 Jeg har aldri skjønt problemet med å gi barnet medisin tre ganger daglig utenom barnehagetid, jeg? Morgen, rett etter barnehagen og før man selv legger seg om kvelden? Er det bare meg som ikke synes det er et problem? Anonymous poster hash: 8bce9...1bc Jeg spurte om dette på sykehuset når datteren min måtte ha antibiotika i forbindelse med nyrenekkenbetennelse. Men det var viktig at de tre daglige dosene ble jevnt fordelt ut over dagen. Skolen ble derfor nødt til å gi medisin. Gikk fint det, tror ikke det er sånn at det "hele tiden" er barn som skal ha medisin. Anonymous poster hash: 92fd5...99e Nei,for klassene og gruppene på barnehagen er jo så små... Anonymous poster hash: cdaa4...d65
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #33 Skrevet 18. november 2013 Jeg har aldri skjønt problemet med å gi barnet medisin tre ganger daglig utenom barnehagetid, jeg? Morgen, rett etter barnehagen og før man selv legger seg om kvelden? Er det bare meg som ikke synes det er et problem? Anonymous poster hash: 8bce9...1bc Jeg spurte om dette på sykehuset når datteren min måtte ha antibiotika i forbindelse med nyrenekkenbetennelse. Men det var viktig at de tre daglige dosene ble jevnt fordelt ut over dagen. Skolen ble derfor nødt til å gi medisin. Gikk fint det, tror ikke det er sånn at det "hele tiden" er barn som skal ha medisin. Anonymous poster hash: 92fd5...99e Nei,for klassene og gruppene på barnehagen er jo så små... Anonymous poster hash: cdaa4...d65 Da er det jo uansett greit å gjøre det på "min" måte. Gir man siste dose før man selv legger seg om kvelden, blir det jo bedre fordelt utover enn om man gir det før barnet legger seg.. Mine har jeg ikke trengt å vekke en gang, de sutter medisinen i seg i søvne. Hilsen første anonym. Anonymous poster hash: 8bce9...1bc
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #34 Skrevet 18. november 2013 Da barnet vårt en periode måtte ha medisin midt på dagen, fikk vi beskjed fra barnehagen om at vi måtte komme innom selv og gi henne medisinen. Det var snakk om en måned på medisiner, men hun var ikke syk. Ikke litt redusert engang, så det var ingen grunn til å holde henne hjemme. Avtalte med jobben at jeg kunne bruke lunsjpausen min på dette. Anonymous poster hash: 6c587...c29
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #35 Skrevet 18. november 2013 Nei, sånn rent stillingsbeskrivende er det ikke barnehagens jobb. De ansatte har ingen medisinsk kompetanse, og jeg skjønner godt at de ikke ønsker å medisinere i hytt og pine, men noen ganger må de. Når det kommer til antibiotika, som ofte doseres 3-4 ganger daglig, er det best om dette gis med ca 6-8 timers mellomrom. Innenfor rimelighetens grenser selvfølgelig. Jeg liker ikke at andre skal gi mine barn medisin, uansett hva det er ("yrkesskade"), men av og til må man. Det jeg pleier å gjøre, og som barnehagen har satt pris på, er at jeg har trukket opp feks antibiotikamikstur i rett mengde i en sprøyte, merket den med navn, legemiddel og klokkeslett det skal gis, og lagt det i en liten matboks. Enkelt for alle parter. Ikkeallemå det nei, Hos oss hadde du fått nei uansett Anonymous poster hash: 67454...491
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #36 Skrevet 18. november 2013 Er ikke en del av jobben. Noen barnehagen kan tilby å hjelpe deg ved opplæring og utfylling av diverse skjema.Har du et barn med kronisk sykdom er barnehagen pålagt å hjelpe deg med medisinering!Personlig lar jeg ALDRI mitt barn gå i barnehagen når h*n trenger medisiner på dagtid. Synes ikke dette ansvaret skal gis til noen som ikke har kompetanse til dette. Det er "fort gjort" å feilmedisinere! Anonymous poster hash: 3fb98...3d8
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #37 Skrevet 18. november 2013 Bhg jobb? Trodde det var foreldrenes jobb å ta seg av de syke barna sine jeg.... Hvis de er så dårlige at de MÅ ha medisin 3 ganger om dagen bør de vel være hjemme vel...... Anonymous poster hash: 319d4...593 Du har ikke kronisk syke barn,skjønner jeg.Min datter,som er skolejente nå,har astma og bruker astmamedisin noen ganger om dagen.Da hun gikk i barnehagen,fikk hun medisin der av de ansatte.Hvis hun måtte være hjemme pga disse medisene,hadde det ikke vært så lett. Herregud da! Er vel forskjell på barn som har kroniske sykdommer og de som må ha antibiotika en uke vel? Det skjønner du? Trodde det sa seg selv da det flere ganger i tråden har blitt sagt, og fokuset i denne tråden ligger på barn som er forbigående syke..... Anonymous poster hash: 319d4...593 Anonym: du skriver jo at om ett barn må ha medisin tre ganger om dagen så må det bare holde seg hjemme, selvfølgelig spør man da hva du mener om kronisk syke barn som MÅ ha medisin tre ganger om dagen. Da må faktisk Bhg bruke mye tid på dette barnet. Mener du at de skal nekte for det å, siden det tar så mye av deres tid? Siden de ikke er leger???? Anonymous poster hash: 78b04...e91
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #38 Skrevet 18. november 2013 Bhg jobb? Trodde det var foreldrenes jobb å ta seg av de syke barna sine jeg.... Hvis de er så dårlige at de MÅ ha medisin 3 ganger om dagen bør de vel være hjemme vel...... Anonymous poster hash: 319d4...593 Du har ikke kronisk syke barn,skjønner jeg.Min datter,som er skolejente nå,har astma og bruker astmamedisin noen ganger om dagen.Da hun gikk i barnehagen,fikk hun medisin der av de ansatte.Hvis hun måtte være hjemme pga disse medisene,hadde det ikke vært så lett.Herregud da! Er vel forskjell på barn som har kroniske sykdommer og de som må ha antibiotika en uke vel? Det skjønner du? Trodde det sa seg selv da det flere ganger i tråden har blitt sagt, og fokuset i denne tråden ligger på barn som er forbigående syke..... Anonymous poster hash: 319d4...593 Anonym: du skriver jo at om ett barn må ha medisin tre ganger om dagen så må det bare holde seg hjemme, selvfølgelig spør man da hva du mener om kronisk syke barn som MÅ ha medisin tre ganger om dagen. Da må faktisk Bhg bruke mye tid på dette barnet. Mener du at de skal nekte for det å, siden det tar så mye av deres tid? Siden de ikke er leger???? Anonymous poster hash: 78b04...e91 Det er jo forskjell på astmamedisiner og antibiotika, du ser vel det selv. Det er vel ikke nødvendig å kverulere bare for å kverulere Anonymous poster hash: 67454...491
skjotta Skrevet 18. november 2013 #39 Skrevet 18. november 2013 Bhg jobb? Trodde det var foreldrenes jobb å ta seg av de syke barna sine jeg.... Hvis de er så dårlige at de MÅ ha medisin 3 ganger om dagen bør de vel være hjemme vel...... Anonymous poster hash: 319d4...593 Du har ikke kronisk syke barn,skjønner jeg.Min datter,som er skolejente nå,har astma og bruker astmamedisin noen ganger om dagen.Da hun gikk i barnehagen,fikk hun medisin der av de ansatte.Hvis hun måtte være hjemme pga disse medisene,hadde det ikke vært så lett.Herregud da! Er vel forskjell på barn som har kroniske sykdommer og de som må ha antibiotika en uke vel? Det skjønner du? Trodde det sa seg selv da det flere ganger i tråden har blitt sagt, og fokuset i denne tråden ligger på barn som er forbigående syke..... Anonymous poster hash: 319d4...593 Anonym: du skriver jo at om ett barn må ha medisin tre ganger om dagen så må det bare holde seg hjemme, selvfølgelig spør man da hva du mener om kronisk syke barn som MÅ ha medisin tre ganger om dagen. Da må faktisk Bhg bruke mye tid på dette barnet. Mener du at de skal nekte for det å, siden det tar så mye av deres tid? Siden de ikke er leger???? Anonymous poster hash: 78b04...e91 når barn er kronisk syke og derfor avhengig av medisin, har personalet krav på kvalifisert opplæring i administrering av denne medisinen. DA har ikke personalet noe valg, siden også kronisk syke barn har krav på barnehageplass. du kan ikke sammenligne det å gi kronisk syke medisiner som de har fått opplæring i å administrere med å ha ansvar for at bjarne får sin antibiotika klokka 10:00, tore skal ha hostesaft 10:20. stine må ha apocillin klokka 09:00 OG 15:00 (for da slipper mamma å gjøre det 2 av 3 ganger for Stine liker ikke medisin og mamma synes det er fælt å måtte tvinge henne) og ikke glem at kari må smøres med canesten klokka 12:00 da! den soppinfeksjonen vil ikke bort! midt oppi det hele skal Lise ha astmamedisin før vi går ut. børge har atopisk eksem, så han må smøres med locoid hver gang han har vært svett eller våt.... og sånn går dagene. for meg føles det utrolig uforsvarlig å skulle gi barn medisiner i barnehagen midlertidig. kronisk syke barn blir en rutine. tror mange foreldre hadde hatt godt av å jobbe ei uke eller to på en 24 barns avdeling ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå