Gå til innhold

Jeg er sjokkert!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I sommer reiste vår og en annen familie på ferie sammen. Der møtte de et annet familiemedlem, og han var så hyggelig og virket så god. Dette er en mann som har hatt en ganske tøff oppvekst (flyktning), men han virket så ordentlig og jeg personlig fikk et meget godt inntrykk av han. 

Igår fikk jeg vite at denne mannen går på dop, har mistet alt han eier og bor nå på gaten. Jeg er helt sjokkert! Tenk at en så snill, god og omtenksom mann har hatt ett så tøft liv, og nå må kjempe et liv på gaten for å komme seg gjennom livet :(

Kjenner jeg vil gråte innvendig! Den gangen jeg møtte han kunne jeg aldri i min villeste fantasi tro at denne fyren brukte dop, jeg trodde han hadde kommet seg over den værste kneika- men alt har bare skjært seg den siste tiden :(

Skulle så inderlig ønske jeg kunne gjort noe, er ingen som aner! 
Livet er urettferdig! Det er på dager som dette jeg føler meg uforskammet og bortskjemt. Tenk at foreldre kan ødelegge livet til sine barn på en så grov måte at de må begynne med stoff for å "glemme" og få glede i hverdagen. 
Får bare så vondt når jeg får høre om alt enkelte har opplevd.

Vi som er født og oppvokst i Norge er utrolig heldige! Selvfølgelig kan vi gjennomgå uhorvelige ting som ikke burde skje, men de fleste av oss har en oppvekt med kjærlighet, vi har mat og tak over hodet, klær og mange har mulighet til å delta på aktiviteter og være sosial. Vi må ikke kjempe for å få en matbit eller unngå å bli drept. Vi slipper å ta vare på småsøsken fra vi er 4-5 år, og vi får hjelp om vi ikke klarer å forsørge oss selv. 
Vi bor i et trygt og godt land, selv om det kan skje fæle ting her og. Men det er ingenting i forhold til hva mange andre må oppleve!

Anonymous poster hash: 01ee5...dc4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...