Gjest Kransekakestanga Skrevet 18. november 2013 #26 Skrevet 18. november 2013 Problemet er vel kanskje at mange av disse flyktningene i Norge har hatt ganske dårlig forutsetninger for en god oppdragelse. Man har ikke tid til å sitte på klikk.no om man lever i krig.Anonymous poster hash: a8168...35a Uff, ja, man kan jo ikke forlange all verden av dem! Vi får heller bare leve med dette og godta at våre døtre blir voldtatt og våre 10-årige sønner blir slått og fratatt en f... mobiltelefon! Vi kan jo bare kjøpe ny.... Vi får bare trøste døtrene våre så godt vi kan, og forklare at disse guttene ikke kan noe for det, fordi de har hatt det så vondt, og har antagelig opplevd MYE som er verre enn en usslete overfallsvoldtekt....Det har jeg aldri ment eller sagt!Men vi har mange flyktninger som kommer fra krigsområder. Det blir merkelig for meg å høre folk snakke om dårlig oppdragelse i den sammenhengen. Det er ikke det som står i fokus, når hverdagen handler om å overleve.Enten må man la vær å ta flyktninger inn til landet, og heller hjelpe i hjemlandet så godt det lar seg gjøre.Eller så må man faktisk endre på integreringstiltakene her til lands. Krigstraumer blir ikke borte over natta. Kapasiteten her til lands ift behandling av traumer er dårlig. Mange som får avslag. Dessuten bør man sette krav til de som kommer. Kurs, og ikke bare ift språk. Men norsk historie/kultur osv. Vi bør også få øynene opp for at det er bedre å legge litt mer penger i integreringsdelen, istedet for å måtte punge ut til samme menneskene ift straffesaker og fengselsopphold.Anonymous poster hash: a8168...35a Så du tror disse ranerne (som er født og oppvokst i Norge) slår ned gamle damer og raner smågutter på 10 år fordi foreldrene deres har krigstraumer? Ja, men da så! Da må de jo bare få fortsette med det, da! Stakkars! Anonymous poster hash: 0e0d4...adf Nei, det mener jeg ikke. Jeg snakket om 1 generasjons innvandrere. Og skrev absolutt ikke at det er ok. Skrev at det ikke nødvendigvis kan legges på foreldrene i krigsland. Da er det faktisk avgjørende hvordan de blir tatt imot her i landet. Det er ikke bare, bare å legge fra seg hele barndommen sin, fordi man får en ny sjanse i et nytt land.Anonymous poster hash: a8168...35a Hva vil du egentlig frem til med disse "poengene" dine, da? Hvem burde egentlig stilles til ansvar for disse handlingene? For det første at man ikke skal ty til en så lettvint løsning som å skylde på manglende oppdragelse. Det blir for dumt. Og når vi snakker traumer er det ganske mye sterkere krefter i omløp. De som har gjort disse handlingene må selvfølgelig stå til ansvar for dem. Det gjør de jo også dersom de blir arrestert. For å forhindre nye handlinger må man endre på innvandringspolitikken mener jeg. Enten på den ene eller den andre måten. Man bør integreres, settes i arbeid, få hjelp til bearbeiding av traumer, opplæring i norsk kultur. Pengene bør legges der, istedet for at man legger masse penger til å oppbevare de samme menneskene i fengsel etterpå. Anonymous poster hash: a8168...35a Disse guttene er under 18. Jeg trodde de fleste som hadde 15-16-åringer holdt de inne midt på natta, da mange av disse ranene skjer. Foreldrene har tydeligvis ikke oversikt over hva de holder på med, krigstraumer eller ei . De fleste av disse er født og oppvokst i Norge, så LITT burde de ha fått med seg på 15-18 år i Norge. Du mener de burde få opplæring i Norsk kultur? Jadda, så.............. hva med å strikke nisseluer til de, og tre de langt nedover øra deres? Det vil gjøre samme nytten vil jeg tro. Du sier også at de blir stilt til ansvar fordi de blir arrestert. Du har ikke fått med deg at de ikke kan arresteres, da, eller? De er under 18! De har varetektsfengslet EN gutt på 16, fordi ransmetoden var så grov at det var en fare for samfunnet, ellers blir de løslatt etter avhør og overlatt til barnevernet. Barnevernet har ingen myndighet til å gjøre noe som helst. Det hjelper ikke å sitte å se på mulige årsaker til at de har endt opp som de har. Det må stilles krav og de må stilles til ansvar for det de gjør, om de er 15 eller 30.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #27 Skrevet 18. november 2013 Problemet er vel kanskje at mange av disse flyktningene i Norge har hatt ganske dårlig forutsetninger for en god oppdragelse. Man har ikke tid til å sitte på klikk.no om man lever i krig.Anonymous poster hash: a8168...35a Uff, ja, man kan jo ikke forlange all verden av dem! Vi får heller bare leve med dette og godta at våre døtre blir voldtatt og våre 10-årige sønner blir slått og fratatt en f... mobiltelefon! Vi kan jo bare kjøpe ny.... Vi får bare trøste døtrene våre så godt vi kan, og forklare at disse guttene ikke kan noe for det, fordi de har hatt det så vondt, og har antagelig opplevd MYE som er verre enn en usslete overfallsvoldtekt....Det har jeg aldri ment eller sagt!Men vi har mange flyktninger som kommer fra krigsområder. Det blir merkelig for meg å høre folk snakke om dårlig oppdragelse i den sammenhengen. Det er ikke det som står i fokus, når hverdagen handler om å overleve.Enten må man la vær å ta flyktninger inn til landet, og heller hjelpe i hjemlandet så godt det lar seg gjøre.Eller så må man faktisk endre på integreringstiltakene her til lands. Krigstraumer blir ikke borte over natta. Kapasiteten her til lands ift behandling av traumer er dårlig. Mange som får avslag. Dessuten bør man sette krav til de som kommer. Kurs, og ikke bare ift språk. Men norsk historie/kultur osv. Vi bør også få øynene opp for at det er bedre å legge litt mer penger i integreringsdelen, istedet for å måtte punge ut til samme menneskene ift straffesaker og fengselsopphold.Anonymous poster hash: a8168...35a Så du tror disse ranerne (som er født og oppvokst i Norge) slår ned gamle damer og raner smågutter på 10 år fordi foreldrene deres har krigstraumer? Ja, men da så! Da må de jo bare få fortsette med det, da! Stakkars! Anonymous poster hash: 0e0d4...adf Nei, det mener jeg ikke. Jeg snakket om 1 generasjons innvandrere. Og skrev absolutt ikke at det er ok. Skrev at det ikke nødvendigvis kan legges på foreldrene i krigsland. Da er det faktisk avgjørende hvordan de blir tatt imot her i landet. Det er ikke bare, bare å legge fra seg hele barndommen sin, fordi man får en ny sjanse i et nytt land.Anonymous poster hash: a8168...35a Hva vil du egentlig frem til med disse "poengene" dine, da? Hvem burde egentlig stilles til ansvar for disse handlingene? For det første at man ikke skal ty til en så lettvint løsning som å skylde på manglende oppdragelse. Det blir for dumt. Og når vi snakker traumer er det ganske mye sterkere krefter i omløp. De som har gjort disse handlingene må selvfølgelig stå til ansvar for dem. Det gjør de jo også dersom de blir arrestert. For å forhindre nye handlinger må man endre på innvandringspolitikken mener jeg. Enten på den ene eller den andre måten. Man bør integreres, settes i arbeid, få hjelp til bearbeiding av traumer, opplæring i norsk kultur. Pengene bør legges der, istedet for at man legger masse penger til å oppbevare de samme menneskene i fengsel etterpå. Anonymous poster hash: a8168...35a Disse guttene er under 18. Jeg trodde de fleste som hadde 15-16-åringer holdt de inne midt på natta, da mange av disse ranene skjer. Foreldrene har tydeligvis ikke oversikt over hva de holder på med, krigstraumer eller ei . De fleste av disse er født og oppvokst i Norge, så LITT burde de ha fått med seg på 15-18 år i Norge. Du mener de burde få opplæring i Norsk kultur? Jadda, så.............. hva med å strikke nisseluer til de, og tre de langt nedover øra deres? Det vil gjøre samme nytten vil jeg tro. Du sier også at de blir stilt til ansvar fordi de blir arrestert. Du har ikke fått med deg at de ikke kan arresteres, da, eller? De er under 18! De har varetektsfengslet EN gutt på 16, fordi ransmetoden var så grov at det var en fare for samfunnet, ellers blir de løslatt etter avhør og overlatt til barnevernet. Barnevernet har ingen myndighet til å gjøre noe som helst. Det hjelper ikke å sitte å se på mulige årsaker til at de har endt opp som de har. Det må stilles krav og de må stilles til ansvar for det de gjør, om de er 15 eller 30. Jeg kjenner ganske mange ungdommer i alderen 15 til 18. Jeg tror ikke noen av de norske har det så strengt at de aldri får være ute etter kl. 23 eller hvilket klokkeslett det måtte være. Det er vanlig å overnatte hos hverandre, det er vanlig å være alene hjemme en natt. Det er vanlig å være på fest som slutter sent eller å komme hjem fra treningssamling med nattoget for eksempel. De eneste ungdommene jeg kjenner som aldri får være ute om natta er faktisk noen med innvandrerbakgrunn. At det må stilles krav til ungdommene og at de må stilles til ansvar for det de har gjort er jeg helt enig i, men at det er så vanlig at norske foreldre har full oversikt over hva ungdommene driver med, kan jeg avkrefte. Gjennomsnittlig debutalder for alkohol i Norge er for eksempel 15 år og gjennomsnittlig seksuell debutalder er ca 17 år. Mange jenter debuterer før de er 15. Det tviler jeg på hadde vært tilfelle om foreldrene hadde hatt full oversikt over hva ungdommen drev med. Anonymous poster hash: 6e9d1...1af
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #28 Skrevet 18. november 2013 så dere har ikke tenkt på at ungdommer som driver med slike ting, ofte gjør det fordi de føler at de ikke mestrer samfunnet og den normale hverdagen? Det trodde jeg virkelig var noe alle visste. når man da ser på holdningene her inne, så er det kanskje ikke så rart at mange innvandringsungdommer føler seg utenfor.. Anonymous poster hash: a603e...266
Gjest Kransekakestanga Skrevet 18. november 2013 #29 Skrevet 18. november 2013 Problemet er vel kanskje at mange av disse flyktningene i Norge har hatt ganske dårlig forutsetninger for en god oppdragelse. Man har ikke tid til å sitte på klikk.no om man lever i krig. Anonymous poster hash: a8168...35a Uff, ja, man kan jo ikke forlange all verden av dem! Vi får heller bare leve med dette og godta at våre døtre blir voldtatt og våre 10-årige sønner blir slått og fratatt en f... mobiltelefon! Vi kan jo bare kjøpe ny.... Vi får bare trøste døtrene våre så godt vi kan, og forklare at disse guttene ikke kan noe for det, fordi de har hatt det så vondt, og har antagelig opplevd MYE som er verre enn en usslete overfallsvoldtekt.... Hvordan i all verden klarte du den overgangen? Hvem påstår at vi skal godta vold? Poenget er at det sansynligvis ikke hjelper noe særlig å bare skylde på foreldrene. Det må brukes andre tiltak også. Anonymous poster hash: 6e9d1...1af I flere tråder her inne blir det ikke gjort annet enn å unnskylde disse handlingene. Det er bare SÅ viktig å få poengtert at man kjenner en eller annen etnisk nordmann som også er slem, eller ett eller annet foreldrepar, etnisk norske, selvsagt, som er dårlige foreldre. Hva med å se på realiteten og ta det derfra? Realiteten er at menge innvandrerforeldre ikke følger opp. Da hjelper det ikke å komme med kommentarer om at naboen din, som er svensk, heller ikke følger opp. SLutt å unnskylde slik oppførsel og kom heller frem med løsninger som kan fungere. De ler av politiet og de ler av det norske rettssystemet. Det er latterlig, jeg ser den, og derfor må noe gjøres, ikke bare unnskyldes og dysses ned. Jeg har ikke sett noen som har unnskylt handlingene eller som mener at de ikke bør reageres på. Det mange protesterer på er at det virker som om en del tror at alle innvandrere oppdrar ungene sine dårlig osv. Det er mange innlegg som skiller veldig på "de" og "vi". Der det virker som om den som skriver regner med at alle "de" oppfører seg likt og dårlig. Slik er det ikke. Det finnes alle typer innvandrerfamilier og alle typer norske familier. Det er ingen tvil om at det er et problem at noen ungdommer begår ran mm, men sett i forhold til hvor mange det det er totalt sett er dette et bitte lite mindretall. Å fokusere på tiltak mot hele invandrerbefolkningen blir derfor lite målrettet. Anonymous poster hash: 6e9d1...1af Bla bla bla....... Det er alt som skjer! Det jeg prøver å si her er at om det er oppdragelse, krigstraumer til mor og far eller dårlige venner spiller ingen rolle. Som dere alle her inne elsker å si: Alle er forskjellige! Og siden alle er forskjellige nytter det ikke å sitte å finne på unnskyldninger for denne oppførselen. De må stilles til ansvar enten de har traumer, er bortskjemte eller bare er idioter. Alle under 18 (unntatt en) blir tatt, avhørt og så løslatt fordi det ikke er lov å varetektsfengsle de under 18 i slike saker. At disse ranene kun blir utført av unge menn med utenlandsk opprinnelse får vi ikke lov å snakke om, men alle vet det jo. Hva er vitsen med å sitte og finne på unnskyldninger for dem? Still heller krav til dem! Ja, "bla bla bla" er en konstruktiv måte å fortsette samtalen din på, virkelig imponerende. La meg spørre deg: hva gjør DU for å bidra til tilhørighet, integrering og innpass for innvandrere eller barna deres? Bla bla bla var vel heller et hint på at det ikke holder å sitte og finne på unnskyldninger for slik oppførsel, slik anonym gjorde i tidliegere innlegg. Mener du at jeg har en plikt til å gjøre noe ovenfor "våre nye landsmenn"? Hvorfor, isåfall? Fordi det er synd på de? Fordi de trenger det? Jeg behandler de innvandrerne jeg omgås akkurat som jeg behandler alle andre. Hverken bedre eller værre. Er det feil?
Gjest Kransekakestanga Skrevet 18. november 2013 #30 Skrevet 18. november 2013 Disse guttene er under 18. Jeg trodde de fleste som hadde 15-16-åringer holdt de inne midt på natta, da mange av disse ranene skjer. Foreldrene har tydeligvis ikke oversikt over hva de holder på med, krigstraumer eller ei . De fleste av disse er født og oppvokst i Norge, så LITT burde de ha fått med seg på 15-18 år i Norge. Du mener de burde få opplæring i Norsk kultur? Jadda, så.............. hva med å strikke nisseluer til de, og tre de langt nedover øra deres? Det vil gjøre samme nytten vil jeg tro. Du sier også at de blir stilt til ansvar fordi de blir arrestert. Du har ikke fått med deg at de ikke kan arresteres, da, eller? De er under 18! De har varetektsfengslet EN gutt på 16, fordi ransmetoden var så grov at det var en fare for samfunnet, ellers blir de løslatt etter avhør og overlatt til barnevernet. Barnevernet har ingen myndighet til å gjøre noe som helst. Det hjelper ikke å sitte å se på mulige årsaker til at de har endt opp som de har. Det må stilles krav og de må stilles til ansvar for det de gjør, om de er 15 eller 30. Jeg kjenner ganske mange ungdommer i alderen 15 til 18. Jeg tror ikke noen av de norske har det så strengt at de aldri får være ute etter kl. 23 eller hvilket klokkeslett det måtte være. Det er vanlig å overnatte hos hverandre, det er vanlig å være alene hjemme en natt. Det er vanlig å være på fest som slutter sent eller å komme hjem fra treningssamling med nattoget for eksempel. De eneste ungdommene jeg kjenner som aldri får være ute om natta er faktisk noen med innvandrerbakgrunn. At det må stilles krav til ungdommene og at de må stilles til ansvar for det de har gjort er jeg helt enig i, men at det er så vanlig at norske foreldre har full oversikt over hva ungdommene driver med, kan jeg avkrefte. Gjennomsnittlig debutalder for alkohol i Norge er for eksempel 15 år og gjennomsnittlig seksuell debutalder er ca 17 år. Mange jenter debuterer før de er 15. Det tviler jeg på hadde vært tilfelle om foreldrene hadde hatt full oversikt over hva ungdommen drev med. Anonymous poster hash: 6e9d1...1af Les det jeg skriver, du. Jeg sier ikke noe om at dette gjelder kun innvandrerforeldre. Jeg sier foreldre generellt. Og jeg trodde faktisk det var normalt å vite hvor barna var på natten da de er 15-16 år! Er det ikke det? Resten av innlegget ditt ser jeg ikke at har noe med noe å gjøre, seksuell debutalder og debutalder for alkohol? javell... Min eldste er 19 år, og om om han hadde ravet rundt i Oslo midt på natten og ranet folk da han var 15-16 år så hadde jeg visst det, for å si det slik. Det hadde ikke skjedd! Det ranes midt på dagen også, så akkurat klokkeslett har ikke så mye med saken å gjøre. Ei heller foreldrenes bakgrunn. Det er snakk om at de som holder på slik må settes til ansvar for det de gjør, og det må få konsekvenser for de. DET skjer ikke i dag!
Miljøterrorpeuten Skrevet 18. november 2013 #31 Skrevet 18. november 2013 I know! Er så dritt lei av alle party-svenskene!! Hvor er foreldrene liksom?? Innvandrere altså... huff...
TanteHufsa Skrevet 18. november 2013 #32 Skrevet 18. november 2013 Skremmende med generalisering som jeg ser enkelte driver med her. Lett å skrive når man får være anonym.
Januars lykkeliten Skrevet 18. november 2013 #33 Skrevet 18. november 2013 Startinnlegget handlet om at det var dårlig oppdragelse som var årsaken til ransbølgen. Jeg syns det var en voldsom forenkling av virkeligheten. Hva mener dere som syns det jeg (lei av å være anonym) og andre skriver her inne er så tåpelig at man skal gjøre med disse ungdommene? Loven bør gjelde for alle uavhengig av opprinnelse. Dersom de fleste er født og oppvokst i Norge er de hverken flyktninger eller kommer fra traumatiserte krigsområder. De er nordmenn, som oss andre, bare med en annen opprinnelse.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #34 Skrevet 18. november 2013 Skremmende med generalisering som jeg ser enkelte driver med her. Lett å skrive når man får være anonym. Hva slags generalisering mener du? ALLE ranene er utført av mørkhudede mennesker. Dette er fakta, ikke generalisering! Anonymous poster hash: bb584...376
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #35 Skrevet 18. november 2013 I know! Er så dritt lei av alle party-svenskene!! Hvor er foreldrene liksom?? Innvandrere altså... huff... Du skjønner jo at det ikke er parti-svensker det er snakk om her Er ikke det rasistisk forresten? Akkurat som om alle svensker kun bryr se om fest og fyll? Anonymous poster hash: bb584...376
Miljøterrorpeuten Skrevet 18. november 2013 #36 Skrevet 18. november 2013 I know! Er så dritt lei av alle party-svenskene!! Hvor er foreldrene liksom?? Innvandrere altså... huff... Du skjønner jo at det ikke er parti-svensker det er snakk om her Er ikke det rasistisk forresten? Akkurat som om alle svensker kun bryr se om fest og fyll? Anonymous poster hash: bb584...376 Selvfølgelig skjønner jeg det..... Bare begynner bli så lei av alle disse for og mot innvandrere, rasist - ikke rasist debattene... vært litt mye av de i det siste... og svensker er jo innvandrere de å da!
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #37 Skrevet 18. november 2013 At enkelte er kan være så rasistiske.. Tenker dere ikke at det fins andre "innvandrere" her? Anonymous poster hash: 4fea4...6f8
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #38 Skrevet 18. november 2013 At enkelte er kan være så rasistiske.. Tenker dere ikke at det fins andre "innvandrere" her? Anonymous poster hash: 4fea4...6f8 Men hva er rasistisk her? Kan du forklare det? Jeg har lest alle innleggene å har ikke sett noe rasistisk. Anonymous poster hash: bb584...376
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #39 Skrevet 18. november 2013 Disse guttene er under 18. Jeg trodde de fleste som hadde 15-16-åringer holdt de inne midt på natta, da mange av disse ranene skjer. Foreldrene har tydeligvis ikke oversikt over hva de holder på med, krigstraumer eller ei . De fleste av disse er født og oppvokst i Norge, så LITT burde de ha fått med seg på 15-18 år i Norge. Du mener de burde få opplæring i Norsk kultur? Jadda, så.............. hva med å strikke nisseluer til de, og tre de langt nedover øra deres? Det vil gjøre samme nytten vil jeg tro. Du sier også at de blir stilt til ansvar fordi de blir arrestert. Du har ikke fått med deg at de ikke kan arresteres, da, eller? De er under 18! De har varetektsfengslet EN gutt på 16, fordi ransmetoden var så grov at det var en fare for samfunnet, ellers blir de løslatt etter avhør og overlatt til barnevernet. Barnevernet har ingen myndighet til å gjøre noe som helst. Det hjelper ikke å sitte å se på mulige årsaker til at de har endt opp som de har. Det må stilles krav og de må stilles til ansvar for det de gjør, om de er 15 eller 30. Jeg kjenner ganske mange ungdommer i alderen 15 til 18. Jeg tror ikke noen av de norske har det så strengt at de aldri får være ute etter kl. 23 eller hvilket klokkeslett det måtte være. Det er vanlig å overnatte hos hverandre, det er vanlig å være alene hjemme en natt. Det er vanlig å være på fest som slutter sent eller å komme hjem fra treningssamling med nattoget for eksempel. De eneste ungdommene jeg kjenner som aldri får være ute om natta er faktisk noen med innvandrerbakgrunn. At det må stilles krav til ungdommene og at de må stilles til ansvar for det de har gjort er jeg helt enig i, men at det er så vanlig at norske foreldre har full oversikt over hva ungdommene driver med, kan jeg avkrefte. Gjennomsnittlig debutalder for alkohol i Norge er for eksempel 15 år og gjennomsnittlig seksuell debutalder er ca 17 år. Mange jenter debuterer før de er 15. Det tviler jeg på hadde vært tilfelle om foreldrene hadde hatt full oversikt over hva ungdommen drev med. Anonymous poster hash: 6e9d1...1af Les det jeg skriver, du. Jeg sier ikke noe om at dette gjelder kun innvandrerforeldre. Jeg sier foreldre generellt. Og jeg trodde faktisk det var normalt å vite hvor barna var på natten da de er 15-16 år! Er det ikke det? Resten av innlegget ditt ser jeg ikke at har noe med noe å gjøre, seksuell debutalder og debutalder for alkohol? javell... Min eldste er 19 år, og om om han hadde ravet rundt i Oslo midt på natten og ranet folk da han var 15-16 år så hadde jeg visst det, for å si det slik. Det hadde ikke skjedd! Det ranes midt på dagen også, så akkurat klokkeslett har ikke så mye med saken å gjøre. Ei heller foreldrenes bakgrunn. Det er snakk om at de som holder på slik må settes til ansvar for det de gjør, og det må få konsekvenser for de. DET skjer ikke i dag! De fleste foreldre tror de vet omtrent hvor ungene er så lenge de bor hjemme og ikke er myndige, men det er mange helt vanlige oppegående foreldre som har fått seg en overaskelse i forhold til hva ungdommene faktisk driver med. Debyalder for sex og alkohol nevnte jeg fordi det viser at ungdom gjør mye foreldrene ikke vet om eller bifaller. De færreste foreldre vil at datteren deres skal drikke alkohol og ha sex før hun er 15, likevell skjer det ofte. Det betyr ikke at det er noe galt hverken med ungdommen eller foreldrene, men jeg synes det er et greit eksempel på at foreldrene ofte ikke har så mye kontroll på barna sine som du later til å tro er vanlig. Du sier jo selv at du har en 19-åring. Viste du faktisk hvor han var bestandig da han var 17? De fleste foreldre antar at ungene er der de sier de er og gjør det de sier de gjør, men de færreste fotfølger dem slik at de faktisk vet. Jeg mener jo også at de som raner folk må bli stilt til ansvar for det de har gjort og at de må få en straff, men jeg er ikke sikker på at et fengselsopphold vil få disse ungdommene på rett kjøl eller at trusselen om det vil ha en spessielt stor prevantiv virkning. I de fleste tilfeller tror jeg samfunnsstraff og tett oppfølging av barnevern, skole og/ eller andre instanser vil ha en mer possitiv efekt. Anonymous poster hash: 6e9d1...1af
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #40 Skrevet 18. november 2013 Jeg merker jeg har blitt mer for fengsler som i USA og ikke luksushotellene vi har her. Er jo flere som heller vil sitte i fengsel i Norge enn hjemme fordi det er så godt å være i fengsel her Anonymous poster hash: 50b82...cb5
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #41 Skrevet 18. november 2013 En ting som sjelden nevnes i debatten om "utlendinger" som begår krimminelle handlinger er at en ganske stor andel av dem som blir tatt for krimminalitet, og sansynligvis en enda større andel av dem som utfører men ikke blir tatt, ikke bor i Norge eller har noen sterk tilknytning hit. Det er rett og slett mange som kommer som "turister" begår vinnings og narkotikkakriminaliet og så reiser ut igjen. http://www.nrk.no/norge/_-utlendinger-er-hovedproblemet-1.10938373 Anonymous poster hash: 6e9d1...1af
Gjest Kira Skrevet 18. november 2013 #42 Skrevet 18. november 2013 Denne tråden har blitt moderert i henhold til reglene om at det ikke er tillatt å forherlige voldsbruk og krenkende/injurierende utsagn. Kira Brukermoderator
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #43 Skrevet 19. november 2013 Ser at de postene som diskuterte vold på barna er slettet, tenkte jeg bare skulle legge ved denne jeg.... http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/abid-raja-var-med-i-miljoe-som-ranet-barn-og-unge-4159353.html "– Veldig mange innvandrerforeldre slår sine barn allerede. Det å få en ekstra oppfordring fra politi og politikere om at nå må vi ta et oppgjør med egne barn, det kan bidra til at barna blir utsatt for vold hjemme. Så det er veldig viktig at man griper tak i dette problemet på en fornuftig måte og gir foreldrene de verktøyene de trenger for å snakke med sine egne barn, sier Raja." Anonymous poster hash: a78c9...425
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå