Gå til innhold

Bekkentrøbbel tidlig, jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei, Jeg har da flyttet inn her på 1. trimester.. :)

Har ett fullgått svangerskap bak meg, og er nå på mitt andre, jeg er visst 8 uker i dag ifølge min egen utregning, og skal til legen i begynnelsen av neste uke for å få henvisning til fysioterapi, gynekolog og evt jordmor..

Jeg kjente allerede for to tre uker siden at kroppen min ikke er helt i orden (visste ikke da at jeg var gravid) men kjente godt igjen bekkentrøbbelet. 

Srålinger fra skambeinet og nedover lårene  , "mensmurringer" og vondt i skambeinet, i  svangen osv.. 

Det jeg egentlig lurer på er, hva gjør jeg nå?

Greit at jeg skal få fysikalsk behandling, men det funket ikke i det hele tatt sist,.. hver gang jeg var hos fysio ble jeg sengeliggende resten av dagen osv.. og denne gangen har jeg en datter å ta vare på i tilegg til "tung" jobb.. ståing nesten hele dagen, jobber med barn, så litt bæring av og til når/hvis noen slår seg osv. stress ikke minst.. 

Jeg har mistet ett par ganger etter første fødselen, og ønsker ikke gjennomgå det en gang til, denne gangen har jo spiren sittet lengre enn tidligere da, så har håp. ingen følelser  om at noe vil gå galt denne gangen, men vet jo at jobbsituasjonen kan by på utfordringer.

Jobber som assistent på skole, hovedsaklig 1,2 og 3 klasse. Jobber og som assistent på skolefritidsordningen, der med samme klassetrinnene.

Vi har tur-dag en dag i uken, hvor vi går i veldig ulendt terreng, og sist uke kjente jeg det forferdelig vondt i bekkenet pga at det er glatt og heslig der vi går på tur. 

Skjønner jo at jeg må snakke med arbeidslederne mine, gjøre de oppmerksom på hva som kan være i vente, hvordan mitt forrige svangerskap var osv, men er jo litt redd for at ting skal gå galt. at de skal synes det er dumt eller.. (samtidig tror jeg ikke de sier noe på det, de er kvinner begge to, og har barn selv.)

Gode tips og råd tas mot med takk? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer :)

Man har krav på tilrettelegging så de turdagene burde du få slippe med en gang. Videre må jo formen din bestemme hvor mye du greier å jobbe, kanskje halve dager? Eller hver annen hver dag? Fri onsdager? Eller kanskje du ikke greier å jobbe i det hele tatt? Ta en prat med arbeidsgiver hva de kan tilby og deretter en tur til legen og fiks det sånn at du har litt overskudd til jenta di og spiren i magen :) lykke til :)

Skrevet

Tusen takk :) Ja, vet manhar krav på tilrettelegging, er bare spent på hvordandet mottaes på jobb.. Heh,. Regner jo med at det går greit, men man kvier seg jo alltids å ta opp noe slikt.. Iallefall jeg. :)

Formen min er egentlig helt grei akkurat nå. Jeg er veldig trøtt og sover gjennom vekkeklokken og i det hele tatt.. Men kjenner jo atbekkenet ikke er koselig i det hele tatt.Håper jo det blir bedre, men må innrømme jeg overhodet ikke ser frem til fysioterapi hvis det skal være like vondt som sist. :S *krysser jo selvsagt fingrene for at det blir bedre denne gangen* :) Burde man prate med lege eller arbeidsgiver først? Og burde jeg evt innhente informasjon fra min gamle fysioterapeut før jeg går til legen? (bor i en annen by nå):)

Skrevet

Eller henter legen min inn informasjon fra den gamle fysioterapeuten? 

Skrevet

Jeg prøvde å snakke med jobben (er utrolig kvalm nesten hele tiden) først, de ville egentlig ikke ut med noen konkrete alternativer før jeg hadde snakket med legen. Mens legen på sin side syntes det ble vanskelig å komme med forslag for gradert sykemelding når jeg ikke visst hva jobben kunne tilby. Har prøvd å se for meg mange scenarioer, men kan ikke forstå hvordan jeg skal kunne få gjort jobben min på en nogenlunde ok måte engang, så foreløpig ble jeg 100% sykemeldt og praten med jobben gjenstår. De har vel forstått at det tar sin tid, så de gidder vel ikke foreløpig.

Velvel, nok om meg, lykke til i hvertfall :)

Skrevet

Såppass ja. Var sånn for meg sist svangerskap. Hundre prosent sykmeldt med en gang.. 

Men, jeg ønsker jo at jobben skal få mulighet til å tilrettelegge så langt de evt kan. men vet ikke hvor mye de kan tilrettelegge med den/de stillingene jeg har.. Må velbare snakke med de så snart som mulig antar jeg. så de vet hva som evt kommer. bekkenløsningen er jo et faktum allerede. er jo bare ett spm om tid på hvor lenge jeg er oppegående sånn nogenlunde. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...