Gå til innhold

Mobbere på nett - mobbere IRL....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer litt på...

Dere som sitter her på nett og regelrett mobber og harselerer med navngitte personer uten noen som helst forutsetning til å vite om noe er sant, er det disse verdiene dere gir videre til barna deres også?

Og selv om det skulle vært sant, er det rett å sitte sånn som folk gjør her?

Er dere slik "kun på nett" eller er det sånn dere sitter rundt middagsbordet?

Jeg er iallefall skremt av at "voksne damer" kan oppføre seg på denne måten, og da ikke overrasket over at så mange barn vokser opp til å bli mobbere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tror det er kanskje er flere mobbere på nett enn  irl, for på nettet er det lettere å være anonym, og da kommer Dyret frem.

Anonymous poster hash: 343fb...d1a
Skrevet

jeg tror det er kanskje er flere mobbere på nett enn  irl, for på nettet er det lettere å være anonym, og da kommer Dyret frem.

Anonymous poster hash: 343fb...d1a

Så det du mener er at innerst inne er de fleste sånn som her på dette forumet, men at de skjuler det i virkeligheten pga at de ikke tør å være seg selv?

Skrevet

Jeg tror det er de med lav selvtillit og lite spenning i livet som mobber på nett. De er grå mus i hverdagen, mens her inne kan de få egen selvtillit ved å dytte andre ned og skape blest om seg selv ved å mobbe/sette ut rykter.

Men det er bare min mening :)

Anonymous poster hash: 6b153...c1e

Skrevet

Godt mulig det, men det som plager meg er at dette er småbarnsmødre og voksne mennesker... 

Eller godt mulig over halvparten er fjortisser som later som altså. Hvem vet....?

Syns uansett det er synd, et sånt forum kunne jo egentlig vært veldig hyggelig, men det virker som de trådene som er mest populære er de hvor det er krangling, hetsing og ræl.

Skrevet

Jeg lar meg fremdeles sjokkere og blir faktisk kvalm av hva enkelte får seg til å si så snart de kan få ut gørra si på et forum hvor ingen vet hvem de er.

Jeg tenker også mitt om omsorgsevnen til de som hetser og sprer stygge rykter om navngitte personer som de ikke kjenner annet enn fra media. Jeg kan aldri tro at de kan være gode forbilder for sine barn og er stygt redd for at barna tar etter holdningene til foreldrene.

Man kan jo undre på hva som gjør at de har denne trangen til å tråkke på andre, jeg tviler ihvertfall på at de er fornøyde med eget liv.

Skrevet

Jeg lar meg fremdeles sjokkere og blir faktisk kvalm av hva enkelte får seg til å si så snart de kan få ut gørra si på et forum hvor ingen vet hvem de er.

Jeg tenker også mitt om omsorgsevnen til de som hetser og sprer stygge rykter om navngitte personer som de ikke kjenner annet enn fra media. Jeg kan aldri tro at de kan være gode forbilder for sine barn og er stygt redd for at barna tar etter holdningene til foreldrene.

Man kan jo undre på hva som gjør at de har denne trangen til å tråkke på andre, jeg tviler ihvertfall på at de er fornøyde med eget liv.

Nettopp det jeg tenker også. Det er så lite empatisk at man kan bli helt skjelven! Og å tenke på at det er SÅ mange her inne som virker såpass onde og at de er på et SMÅbarnsforum for å være stygge.... Det forstår jeg ikke nei.

Det minner litt om når man var 10-12 år og det kuleste man gjorde var å baksnakke andre.

Skrevet

Har tenkt det samme som deg HI. Men også sett at menn er verst på nettmobbing og nettsjikane.

Anonymous poster hash: 91700...386
Skrevet

Jeg tror at det er en viss type mennesker som har en tendens til å tro de vet bedre enn andre, som lettere fordømmer, som i mindre grad tåler forskjellighet. Hvis jeg skal gå langt i psykologiseringen, tenker jeg at dette typisk er folk som ikke er så fornøyde med seg selv heller. Er man tilfreds med seg selv og egne livsbetingelser, er det ikke så truende og provoserende at andre ikke er som dem.

Om det å være direkte ufyselig her inne er det samme som å være ufyselig ellers, er jeg ikke sikker på. Det fordrer jo litt mot og styrke å være direkte og ekkel med andre. De som er "slemme" inni seg slipper det sikkert lettere ut bak tastaturet enn ute i verden. Tror imidlertid at moralens voktere her inne er de samme som snakker dritt bak ryggen til andre og som tidligere ville vært bygdas sladrekjerringer.

Skrevet

Jeg tror at det er en viss type mennesker som har en tendens til å tro de vet bedre enn andre, som lettere fordømmer, som i mindre grad tåler forskjellighet. Hvis jeg skal gå langt i psykologiseringen, tenker jeg at dette typisk er folk som ikke er så fornøyde med seg selv heller. Er man tilfreds med seg selv og egne livsbetingelser, er det ikke så truende og provoserende at andre ikke er som dem.

Om det å være direkte ufyselig her inne er det samme som å være ufyselig ellers, er jeg ikke sikker på. Det fordrer jo litt mot og styrke å være direkte og ekkel med andre. De som er "slemme" inni seg slipper det sikkert lettere ut bak tastaturet enn ute i verden. Tror imidlertid at moralens voktere her inne er de samme som snakker dritt bak ryggen til andre og som tidligere ville vært bygdas sladrekjerringer.

Sikkert ikke så dumt tolket. 

Jeg lurer uansett på hva slags verdier de gir videre til sine barn med å ha disse fordommene i hodet sitt. For dersom man har så mye hat inni seg at man må sitte og type det ned på tastaturet her inne i det vide og det brede så må det jo være vanskelig å ikke slippe noe av dette hjemme så barna snapper det opp også...?

Jeg håper jo for guds skyld at dette ikke er tilfelle, og at de fleste får "tømt seg" her inne, hvis ikke så ser det stygt ut for den kommende generasjonen.

Skrevet

Jeg lurer uansett på hva slags verdier de gir videre til sine barn med å ha disse fordommene i hodet sitt. For dersom man har så mye hat inni seg at man må sitte og type det ned på tastaturet her inne i det vide og det brede så må det jo være vanskelig å ikke slippe noe av dette hjemme så barna snapper det opp også...?

Jeg håper jo for guds skyld at dette ikke er tilfelle, og at de fleste får "tømt seg" her inne, hvis ikke så ser det stygt ut for den kommende generasjonen.

Jeg tror dessverre mange av disse overfører sine negative meninger om alt og alle også til barna. Det er klart at når man mener så sterkt på så tynt grunnlag, så skinner det igjennom på de fleste områder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...