Gå til innhold

Inspirert: Bruker dere rosa på guttebarna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: ef737...ad9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han hadde en del rosa pysjer da han var baby (arva). Også har han hatt et par rosa t-skjorter og en shorts som hadde noe rosa og blått mønster på seg når han var 2-3 år. Nå kunne jeg ALDRI fått på han noe rosa.. han er 5 år, og veldig opptatt av at akkurat rosa er jentefarge... men han kan bruke rødt, lilla, gult osv da :)

Skrevet

Hvis baby i magen er gutt, så blir det nok litt rosa tøy i garderoben hans, ja. Siden han kommer til å arve klær fra storesøster.

Skrevet

Vi har jente fra før, igjen får gutt nå, helt uaktuelt og ta på han noe rosa, selvom han skal sove... Så her må alt kjøpes på nytt....

Anonymous poster hash: 77d3c...409

Skrevet

Hadde rosa på bagen til vogna, men den ble bare brukt til han var 6-7mnd.nå har han ett par rosa plagg. Han blir snart 3.

Anonymous poster hash: d6953...ca4

Skrevet

Har ikke brukt rosa på lillebror her i gården. rart egentlig at det er slik, for vi kan bruke klær etter gutten på jenta som kommer nå!

Skrevet

Rosa skjorter osv er kult. Men, ikke noe annet i rosa ;) Rart det der :)

Anonymous poster hash: b8098...93f
Skrevet

Ja, han har hatt rosa t-skjorter, skjorter osv. Akkurat nå har han ngen, men det er tilfeldig. Han bruker alle slags farger. Har i år øsnket seg en hel vintedress (selv om han er 9 år), i lilla og oransje.

Anonymous poster hash: 32dfb...d2f
Skrevet

Ja,de selger jo rosa til gutter også,men det er mer guttete enn det jentene har.

Skrevet

Nei, men hvis han en dag spør om å få så skal han det :)

Skrevet

Ikke da han var baby, men da han ble eldre og elsket rosa så fikk han det. Rosa vinterdress, rosa lue og rosa sko. Samt rosa inneklær :)

Skrevet

Han har et par knall rosa badesandaler i plast som han elsker. De tasser han rundt med inne, nå som det jo er så altfor kaldt til å gå ned på stranda. Fikk velge dem selv. 

Ellers har han ikke så mye rosa, mest at den grunn at alle rosa klær er veldig jentete i design, trykk osv. Litt leit igrunn, for både han og jeg liker rosa, men verken han eller jeg vil at han skal se ut som en prinsesse.

Anonymous poster hash: cd104...1a4
Skrevet

15 åringen min er veldig glad i rosa han, t-skjorter, skjorter, har vel noen skjerf med rosa på også. Han er guttete, liker å skru pc, bil osv. ;-)

Minstejentas ynglingsfarger tukis, blå og neon oransj.

Skrevet

Ja, da han var baby. Han arvet en del plagg etter storesøster og jeg sytnes ikke det gjorde noe at en nyfødt babygutt sov i rosa pysj for eksempel. Var ingen andre enn meg og mannen som så det heller. Nå har han fått egen vilje og en sterk bevissthet om hva han vil og ikke vil ha på seg, så nå hadde han nok heller gått naken enn å ta på seg noe i rosa.

Anonymous poster hash: b5fb7...cb9

Skrevet

Jeg synes det er litt rart det der, vi fikk jente sist og da var alle rundt oss veldig på at hun kunne jo bare arve alt guttetøyet til søskenbarna.

Så et år etter kommer et guttesøskenbarn til men han kunne ikke bruke noe av hennes klær, ullundertøy feks, for det var for jentete.

Hvorfor er det slik?

Skrevet

Nei har ikke brukt det enda, men det har kanskje med at han bare har brødre, og de er typisk gutte gutter.

Men vil han ha rosa klær når han blir større skal han få det

Anonymous poster hash: ed384...067
Skrevet

Har ikke brukt rosa på gutten min. Når han var mindre var det for at folk skulle se det var en gutt, og nå er det fordi han ikke vil gå i jentefarge. Ikke det at jeg har noe voldsomt behov for å kle ham i rosa heller...

Skrevet

Rosa på gutter kan være fint det. Gutten min har lite rosa, men har hatt et par plagg med rosa i. Men da er det jo typisk gutteklær. Ikke rosa kjole liksom. Det tror jeg ikke han hadde kledd en gang. :P

Skrevet

Nei, men det er fordi vi venter gutt nr to og har ikke noe rosa som arves. Bruker mye rødt

Skrevet

Ja :) eldste sin favorittfarge i år er Rosa så da får han noen klær i rosa selvfølgelig. Minsten bruker og litt rosa men ikke så mye og velger ikke fargene selv foreløpig. Når eldste skulle velge blant f eks ullsettene på tilbud på coop som var blå/ mørk blå el rosa/ mørk rosa valgte han det rosa settet.

Skrevet

Ja! Men de arver litt etter storesøster. :-) skjønner ikke helt vitsen med "guttefarger" og "jentefarger" .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...