Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #1 Skrevet 18. november 2013 Eller er det bare "jentefarver" det går i?? Har en gutt fra før, og har planer om å bruke mye av det han har hatt uansett hva som kommer. Brukte heldigvis mye brunt til han, men noe blå er det Anonymous poster hash: 3f717...df5
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #2 Skrevet 18. november 2013 Klart det. Hun har arvet masse fra storebror. Hun foretrekker selv også å ha på lynet genser fremfor en rosa en Anonymous poster hash: 2b9ec...590
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #3 Skrevet 18. november 2013 Vi har gutt, men kommer til å bruke det meste fra han til jente også. Men, ikke det som er skikkelig GUTTEklær. Var ett par stk på barselgruppa mi som hadde GUTTEklær på jentene sine, helsesøstren sa:"Hva heter HAN da?"..hihi. Der går grensa for meg. Skikkelig gutteskjorter, gensre det står "Im a boy" på osv. Anonymous poster hash: 6817c...483
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #4 Skrevet 18. november 2013 Jeg bruker mye grått, blått, hvitt og beige (dvs. nøytrale farger) ved siden av noe rosa, lilla, rødt osv. Mye er unisexklær, mens mye er tydelig jenteklær (f.eks. lyseblå genser med heklede blomstermotiver). Anonymous poster hash: f0bfd...c20
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #5 Skrevet 18. november 2013 Vi har gutt, men kommer til å bruke det meste fra han til jente også. Men, ikke det som er skikkelig GUTTEklær. Var ett par stk på barselgruppa mi som hadde GUTTEklær på jentene sine, helsesøstren sa:"Hva heter HAN da?"..hihi. Der går grensa for meg. Skikkelig gutteskjorter, gensre det står "Im a boy" på osv. Anonymous poster hash: 6817c...483 Ser ikke problemet jeg da.... ungen skjønte det jo ikke så da spiller det vel ingen rolle? Jeg vil bruke storebrors klær så langt jeg kan uansett hvor guttete det er. Når hun blir større vil hun nok selv ha mer jentete klær, så penger på nye klær blir det nok av likevel... Anonymous poster hash: c27d6...638
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #6 Skrevet 18. november 2013 Vi har gutt, men kommer til å bruke det meste fra han til jente også. Men, ikke det som er skikkelig GUTTEklær. Var ett par stk på barselgruppa mi som hadde GUTTEklær på jentene sine, helsesøstren sa:"Hva heter HAN da?"..hihi. Der går grensa for meg. Skikkelig gutteskjorter, gensre det står "Im a boy" på osv. Anonymous poster hash: 6817c...483 Ser ikke problemet jeg da.... ungen skjønte det jo ikke så da spiller det vel ingen rolle? Jeg vil bruke storebrors klær så langt jeg kan uansett hvor guttete det er. Når hun blir større vil hun nok selv ha mer jentete klær, så penger på nye klær blir det nok av likevel... Anonymous poster hash: c27d6...638 Nei, det er jo helt opp til dere det Vi har så mye klær uansett, at det som skriker GUTT trenger jeg ikke ta på en evt. jente. Anonymous poster hash: 6817c...483
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #7 Skrevet 18. november 2013 Jeg har en jente, ingen søsken. Jeg har kjøpt både rosa,,lilla, grønt, blått, brunt , hvit. Ja egentlig mye forskjellig. Anonymous poster hash: d4acf...914
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #8 Skrevet 18. november 2013 Selvsagt. Jentene mine kler bøått veldig godt :-)l Anonymous poster hash: 83cdd...bed
You can call me Dårris Skrevet 18. november 2013 #9 Skrevet 18. november 2013 Jeg har to gutter fra før, og fikk en jente for tre måneder siden. Dessverre hadde jeg gitt bort alle de minste babyklærne, men hun kommer nok til å arve klær fra storebrødrene sine når det blir aktuelt. Jeg gir bort det som er aller mest typisk guttete da, eks Lynet McQueen t-skjorter og spiderman klær
Gjest Julia1984 Skrevet 18. november 2013 #10 Skrevet 18. november 2013 Masse blått på minstejenta mi
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #11 Skrevet 18. november 2013 Vi har hele veien brukt masse blått på våre 3 jenter. Har ved flere anledninger spurt om vi har hatt gutt, men det bryr meg fint lite. Det viser vel egentlig bare hvilke tanker enkelte sitter inne med om man bruker "feil" farge på barnet sitt. Har ei søster som har en gutt. Hver gang hun kledde noe rødt på gutten, gikk faren ned for å bytte til noe blått. For han var det ikke aktuelt å bruke "jentefarge" Anonymous poster hash: 6b609...f0e
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #12 Skrevet 18. november 2013 Har to gutter og så kom jenta.Tok vare på alt av klær etter guttene,men da hun var det så fryktelig artig å få lov til å kle henne feminint...ikke asbolutt rosa,men i feminine klær(guttene hadde sterke farger og masse brunt) Så jeg måtte bare til slutt innse at jeg ikke kom til å bruke klær fra de annet enn alt av utstyr og ullklær... Synes det var litt gøy å kle jenta mi sånn at hun så ut som jente,de er jo ikke så lette å se forskjell på i begynnelsen..! Anonymous poster hash: cce2d...a93
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #13 Skrevet 18. november 2013 Ja blått er også fint på jenter. Men kler ikke min jente i typiske gutteklær. Det vi har av det arver jeg videre til noen som har gutter. Anonymous poster hash: 69f48...e7e
Kanutten83 Skrevet 18. november 2013 #14 Skrevet 18. november 2013 Å jada Lillemor har 2 eldre brødre og arvet mye etter de, blå bukser, blå pysjer osv, har altfor mye klær etter guttene til å ikke bruke det om igjen Det som er mest guttete har vi lagt bort da. Jeg kjøper både blåe, grønne, rosa, lilla klær osv til henne også Nå er hun bare 10 mnd da, så hun bryr seg ikke så mye om hva hun har på kroppen enda, bare det er varmt og komfortabelt
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 18. november 2013 #15 Skrevet 18. november 2013 (endret) Ja, men bruker "jenteklær". Alle mulige farger. Jeg synes det er litt rart det der, vi fikk jente sist og da var alle rundt oss veldig på at hun kunne jo bare arve alt guttetøyet til søskenbarna. Så et år etter kommer et guttesøskenbarn til men han kunne ikke bruke noe av hennes klær, ullundertøy feks, for det var for jentete. Hvorfor er det slik? Endret 18. november 2013 av Myrsnipa1♂&snart2♀
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå