Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #1 Del Skrevet 18. november 2013 Eller noen som har fått barn med prøverør hvor det var mannens sædceller det var noe galt med Kan dere si noe om "prognose"? Var legene positive? Hva var galt med mannens svømmere Anonymous poster hash: 51a3e...81c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144097715-noen-som-driver-med-pr%C3%B8ver%C3%B8r-fordi-mannen-er-problemet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leieboer funnet! Skrevet 20. november 2013 #2 Del Skrevet 20. november 2013 Mannen min har veldig varierende sædkvalitet, og har på de fleste sædprøver hatt får sædceller som i tillegg svømmer dårlig. Men vi har fått befruktede egg på alle våre 4 forsøk likevel Vi har ei jente på 3 og nå har jeg nettopp testet positiv på søskenforsøket. De er veldig flinke til å plukke ut de beste sædcellene og så bruker de microinjekson for å hjelpe dem inn i egget. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144097715-noen-som-driver-med-pr%C3%B8ver%C3%B8r-fordi-mannen-er-problemet/#findComment-145872447 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 20. november 2013 #3 Del Skrevet 20. november 2013 Samme erfaring som Leieboer over. Fikk en gutt på første forsøk og 9 embryon på frys. Fryseforsøkene har dog ikke ført til noe så langt. 1 sjanse igjen i februar. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144097715-noen-som-driver-med-pr%C3%B8ver%C3%B8r-fordi-mannen-er-problemet/#findComment-145874028 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. november 2013 #4 Del Skrevet 20. november 2013 Så utrolig flott å lese at dere begge har lykkes. Gratulerer så mye med en ny på vei også. Jeg er så deprimert for at vi ikke vil lykkes med prøverør, til tross for at vi ikke har startet ennå. Så dette var flott å lese. Flere?:-) Anonymous poster hash: 51a3e...81c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144097715-noen-som-driver-med-pr%C3%B8ver%C3%B8r-fordi-mannen-er-problemet/#findComment-145874123 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småen100 Skrevet 21. november 2013 #5 Del Skrevet 21. november 2013 Det er ikke så lenge siden vi fikk resultatene på sædprøven og jeg gråt og var helt fortvilet. Så kan fortelle deg hva jeg har lært siden da Vi trodde først at problemet lå hos mannen for da vi fikk resultatet lå han under referanseverdier på to punkter. På fertilitetsklinikken sa de at de parene som det er lettest for de å hjelpe og som har best sjanser er de der dårlig sperm er problemet. Med mindre man har den diagnosen der det ikke finnes en eneste sædcelle, så kan de hjelpe dere. De leter frem en enkelt sædcelle og stikker den direkte inn i egget. For vår del så konkluderte legen med at med min samboers verdier ville vi ha klart det på egenhånd til nå, så det er trolig noe med meg og. Men han holdt fast på at det var super bra at vi hadde noe på min samboer, for jo mer av skylden som ligger på mannen jo større sjanse for at alt er bra med kvinnen. Så det er absolutt det som er de ideelle parene for prøverør - jo dårligere sædkvalitet jo bedre- pga tanken om at da er det sannsynlig at hele feilen ligger der og kvinnen er frisk. Så det der går heeeelt fint! Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144097715-noen-som-driver-med-pr%C3%B8ver%C3%B8r-fordi-mannen-er-problemet/#findComment-145875280 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. november 2013 #6 Del Skrevet 22. november 2013 Det er ikke så lenge siden vi fikk resultatene på sædprøven og jeg gråt og var helt fortvilet. Så kan fortelle deg hva jeg har lært siden da Vi trodde først at problemet lå hos mannen for da vi fikk resultatet lå han under referanseverdier på to punkter. På fertilitetsklinikken sa de at de parene som det er lettest for de å hjelpe og som har best sjanser er de der dårlig sperm er problemet. Med mindre man har den diagnosen der det ikke finnes en eneste sædcelle, så kan de hjelpe dere. De leter frem en enkelt sædcelle og stikker den direkte inn i egget. For vår del så konkluderte legen med at med min samboers verdier ville vi ha klart det på egenhånd til nå, så det er trolig noe med meg og. Men han holdt fast på at det var super bra at vi hadde noe på min samboer, for jo mer av skylden som ligger på mannen jo større sjanse for at alt er bra med kvinnen. Så det er absolutt det som er de ideelle parene for prøverør - jo dårligere sædkvalitet jo bedre- pga tanken om at da er det sannsynlig at hele feilen ligger der og kvinnen er frisk. Så det der går heeeelt fint! Lykke til! Tusen takk for flott svar. Utrolig godt å lese det du beskriver der, at0det er bra det er mannen som er problemet. Kjenner jeg ble litt lettet av svaret0 ditt faktisk Har du startet på prøverør?:-) ønsker deg hvertfall maste Lykke til:-) Anonymous poster hash: 51a3e...81c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144097715-noen-som-driver-med-pr%C3%B8ver%C3%B8r-fordi-mannen-er-problemet/#findComment-145878486 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småen100 Skrevet 22. november 2013 #7 Del Skrevet 22. november 2013 Det er ikke så lenge siden vi fikk resultatene på sædprøven og jeg gråt og var helt fortvilet. Så kan fortelle deg hva jeg har lært siden da Vi trodde først at problemet lå hos mannen for da vi fikk resultatet lå han under referanseverdier på to punkter. På fertilitetsklinikken sa de at de parene som det er lettest for de å hjelpe og som har best sjanser er de der dårlig sperm er problemet. Med mindre man har den diagnosen der det ikke finnes en eneste sædcelle, så kan de hjelpe dere. De leter frem en enkelt sædcelle og stikker den direkte inn i egget. For vår del så konkluderte legen med at med min samboers verdier ville vi ha klart det på egenhånd til nå, så det er trolig noe med meg og. Men han holdt fast på at det var super bra at vi hadde noe på min samboer, for jo mer av skylden som ligger på mannen jo større sjanse for at alt er bra med kvinnen. Så det er absolutt det som er de ideelle parene for prøverør - jo dårligere sædkvalitet jo bedre- pga tanken om at da er det sannsynlig at hele feilen ligger der og kvinnen er frisk. Så det der går heeeelt fint! Lykke til! Tusen takk for flott svar. Utrolig godt å lese det du beskriver der, at0det er bra det er mannen som er problemet. Kjenner jeg ble litt lettet av svaret0 ditt faktisk Har du startet på prøverør?:-) ønsker deg hvertfall maste Lykke til:-) Anonymous poster hash: 51a3e...81c Vi starter opp med sprøyter når mensen dukker opp tidlig neste uke- mandag/tirsdag Vi valgte å gå privat fordi vi ikke vil vente Lykke til du og! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144097715-noen-som-driver-med-pr%C3%B8ver%C3%B8r-fordi-mannen-er-problemet/#findComment-145878605 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2013 #8 Del Skrevet 25. desember 2013 Det er ikke så lenge siden vi fikk resultatene på sædprøven og jeg gråt og var helt fortvilet. Så kan fortelle deg hva jeg har lært siden da Vi trodde først at problemet lå hos mannen for da vi fikk resultatet lå han under referanseverdier på to punkter. På fertilitetsklinikken sa de at de parene som det er lettest for de å hjelpe og som har best sjanser er de der dårlig sperm er problemet. Med mindre man har den diagnosen der det ikke finnes en eneste sædcelle, så kan de hjelpe dere. De leter frem en enkelt sædcelle og stikker den direkte inn i egget. For vår del så konkluderte legen med at med min samboers verdier ville vi ha klart det på egenhånd til nå, så det er trolig noe med meg og. Men han holdt fast på at det var super bra at vi hadde noe på min samboer, for jo mer av skylden som ligger på mannen jo større sjanse for at alt er bra med kvinnen. Så det er absolutt det som er de ideelle parene for prøverør - jo dårligere sædkvalitet jo bedre- pga tanken om at da er det sannsynlig at hele feilen ligger der og kvinnen er frisk. Så det der går heeeelt fint! Lykke til! Tusen takk for flott svar. Utrolig godt å lese det du beskriver der, at0det er bra det er mannen som er problemet. Kjenner jeg ble litt lettet av svaret0 ditt faktisk Har du startet på prøverør?:-) ønsker deg hvertfall maste Lykke til:-) Anonymous poster hash: 51a3e...81c Vi starter opp med sprøyter når mensen dukker opp tidlig neste uke- mandag/tirsdag Vi valgte å gå privat fordi vi ikke vil vente Lykke til du og! Har du hatt forsøk ennå småen100? Hvordan gikk det? Klemmer Anonymous poster hash: 51a3e...81c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144097715-noen-som-driver-med-pr%C3%B8ver%C3%B8r-fordi-mannen-er-problemet/#findComment-145966265 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småen100 Skrevet 25. desember 2013 #9 Del Skrevet 25. desember 2013 Hei! Jeg har hatt mitt første forsøk ja! Fikk ut 5 egg, alle ble befruktet og begynte å dele seg, ett var helt perfekt og ble satt inn. Jeg fikk blått kryss på cb'en i dag, to dager før jeg egentlig skulle teste...!!! Er helt i ekstase, men prøver å minne meg selv på at det er tidlig... Skal ta en til på fredag og se om streken blir sterkere. :) Det har vært en utrolig spennende prosess! Det var helt fantastisk da alle eggene ble befruktet. De ble befruktet av seg selv uten ICSI. Og eggene var av god kvalitet i og med at alle begynte å dele seg. De lot de dele seg i 4 dager og da var det bare ett som var perfekt så det ble ingen på frys. Men det her er gullegget da så det gjør ikke noe Hvordan går det med deg da? Skal dere gå for et forsøk i det offentlige eller? Lykke til!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144097715-noen-som-driver-med-pr%C3%B8ver%C3%B8r-fordi-mannen-er-problemet/#findComment-145966292 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2013 #10 Del Skrevet 25. desember 2013 Hei! Jeg har hatt mitt første forsøk ja! Fikk ut 5 egg, alle ble befruktet og begynte å dele seg, ett var helt perfekt og ble satt inn. Jeg fikk blått kryss på cb'en i dag, to dager før jeg egentlig skulle teste...!!! Er helt i ekstase, men prøver å minne meg selv på at det er tidlig... Skal ta en til på fredag og se om streken blir sterkere. :) Det har vært en utrolig spennende prosess! Det var helt fantastisk da alle eggene ble befruktet. De ble befruktet av seg selv uten ICSI. Og eggene var av god kvalitet i og med at alle begynte å dele seg. De lot de dele seg i 4 dager og da var det bare ett som var perfekt så det ble ingen på frys. Men det her er gullegget da så det gjør ikke noe Hvordan går det med deg da? Skal dere gå for et forsøk i det offentlige eller? Lykke til!! Å kjære vene, så fantastisk. Gratulerer. For en lykke. Gullegget dette ja:) hva var galt med mannen sine svømmere, husker du det? Antallet? Hastigheten? Vi går nok trolig offentlig først. Vet ikke om vi har råd til privat før sommeren grunnet kostnader med opppussing. Så vi venter:) kan jeg spørre om hvor gammel du er? Og hvor dere gikk privat? Hvor mye kostet ett forsøk? Mye spørsmål:p Hehe Anonymous poster hash: 51a3e...81c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144097715-noen-som-driver-med-pr%C3%B8ver%C3%B8r-fordi-mannen-er-problemet/#findComment-145966310 Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkKværner Skrevet 25. desember 2013 #11 Del Skrevet 25. desember 2013 Hei! Jeg har hatt mitt første forsøk ja! Fikk ut 5 egg, alle ble befruktet og begynte å dele seg, ett var helt perfekt og ble satt inn. Jeg fikk blått kryss på cb'en i dag, to dager før jeg egentlig skulle teste...!!! Er helt i ekstase, men prøver å minne meg selv på at det er tidlig... Skal ta en til på fredag og se om streken blir sterkere. :) Det har vært en utrolig spennende prosess! Det var helt fantastisk da alle eggene ble befruktet. De ble befruktet av seg selv uten ICSI. Og eggene var av god kvalitet i og med at alle begynte å dele seg. De lot de dele seg i 4 dager og da var det bare ett som var perfekt så det ble ingen på frys. Men det her er gullegget da så det gjør ikke noe Hvordan går det med deg da? Skal dere gå for et forsøk i det offentlige eller? Lykke til!! Gratulerer så mye :-) for en fantastisk gave å få beskjed om nå midt i julen. Krysser fingrene for deg videre. Ser ut som om dere har litt av det samme problemet som oss, her er mannen også "problemet". Fantastisk å lese at det ble klaff på første forsøk. Det gir meg håp:) Lykke til videre, blir spennende å følge deg videre Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144097715-noen-som-driver-med-pr%C3%B8ver%C3%B8r-fordi-mannen-er-problemet/#findComment-145966317 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småen100 Skrevet 25. desember 2013 #12 Del Skrevet 25. desember 2013 Han hadde veldig mange svømmere, men stor prosent som var unormale. Men fordi han hadde så mange så ble dette til en viss grad veid opp for. I tillegg svømte de dårlig. Men vi fikk beskjed om på privatklinikken at det burde ha gått til nå fordi det store antallet veide opp for prosentene med unormale og dårlige svømmere. Så derfor mente de det kunne være noe med meg og. Har muligens endometriose, for har en del symptomer på det, men ble ikke sjekket noe mer rundt det i denne omgang. Fikk litt medisiner som kunne dempe det nå under forsøket. Vi har vært på klinikk Hausken. De holder til i Haugesund og Bergen. Det kostet 25 000 for forsøket + oppstartssmtale + medisiner, så vi har brukt 36 000. Det er helt fantastiske folk der og jeg er så fornøyd Så det kan jeg anbefale. Vi står i kø til det offentlige og, men vi var ganske utålmodige så vi ville prøve en gang mens vi ventet. Det virker også som vi har fått litt andre medisiner enn de som går i det offentlige. Fikk prednisolon som skal dempe betennelsestilstander inni der som er med på å gjøre miljøet bedre. F.eks hvis jeg har endometriosevev så kan det dempe det litt. I tillegg tar jeg blodfortynnende sprøyter som bygger opp en bedre livmorslimhinne. Jeg fikk beskjed om at jeg hadde Norges flotteste slimhinne da vi satte inn egget Jeg tror ikke alt dette blir prøvd ut på det første forsøket offentlig, men kanskje mer etterhvert.. I tillegg er jeg veldig fornøyd med at de dyrket egget i fire dager før tilbakeføring. Dette er forskjellig fra klinikk til klinikk virker det som. Ser mange her inne har tilbakeføring på dag to eller tre. Alle mine egg delte seg fint de første tre dagene og hadde jeg hatt innsett da kunne de jo satt inn hvilket som helst og evt fryst de andre. På dag 4 så de at tre ikke var helt normale mens ett var av topp kvalitet. Et annet ble vurdert for frys, men konkludert med at akkurat ikke var bra nok. Hadde de satt inn på dag tre og fryst de andre kunne jeg jo risikert at dette gullegget ikke ble satt inn før på 4.fryseforsøk. Men jeg tror de dyrker eggene lenge noen steder i det offentlige også. Jeg er bare 26 så vi fikk gode sjanser.. Men vi visste jo ikke om det var noe galt med eggene mine eller hva det var. Det beste er som sagt der det bare er mannen for da kan de bare plukke ut de beste sædcellene og stikke de rett inn i eggene. Jeg trodde vi måtte bruke icsi, men det mente de ikke var nødvendig. Vi ble utrolig overrasket da vi fikk 5/5 befruktede! Vanligvis regner man at 60% blir befruktet og deretter at 60% deler seg sa de. Så det var jo helt utrolig med 100%. Da tenkte vi på den dagen i høst da vi fikk sædresultatene og syntes alt så helt mørkt ut.. Men det kan godt være det er noe med miljøet inni meg som gjør at de ikke har klart å svømme helt opp, eller kanskje egglederne er tette, det vet vi ikke. Men å legge tusenvis av sperm direkte oppå hvert egg gjorde susen. Og som sagt går ikke det heller så plukker de ut en de stikker rett inn. Hva er galt med din manns sperm da? Og hvor gamle er dere? Det kommer nok til å gå helt fint Det har ikke helt gått opp for meg enda det her.. Men jeg er veldig redd for at jeg har testet for tidlig sånn at egget bare har streifet borti.. Må ta en til på fredag så får jeg se Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144097715-noen-som-driver-med-pr%C3%B8ver%C3%B8r-fordi-mannen-er-problemet/#findComment-145966510 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sonja77 Skrevet 25. desember 2013 #13 Del Skrevet 25. desember 2013 (endret) Fødte ei datter for 5 mnd, isci pga lite antall. Var god kvalitet men lite. Rundt 8 mill. Vi klarte d på 1 forsøk, 3 innsett. De ga oss ikke noen andre tall enn d som er standard at ca 75% klarer d i løpet av 3 forsøk. Så vi var heldige Endret 25. desember 2013 av sonja77 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144097715-noen-som-driver-med-pr%C3%B8ver%C3%B8r-fordi-mannen-er-problemet/#findComment-145967226 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2013 #14 Del Skrevet 25. desember 2013 Takk for svar småen100. Flott å få et så utfyllende svar fra deg.:-) ble litt klokere nå Her er det i prinsippet at mannens spermier ikke svømmer raskt nok fremover. Men den siste prøven viste også lavt antall medlemmer hode og halefeil. Men de 3 tidligere prøvene har problemet kun vært at de er trege. Vi vurderer også hausken faktisk. Hørt mye bra. Lurer på om vi skal forsøke et forsøk der mens vi venter i det offentlige. Jeg er 25år, så har alderen med meg heldigvis:) men" tid" og tålmodighet mangler så håper vi får til å gå privat;-) koster mye penger, det er litt av hindringen. Men håper vi kan få til et privat forsøk i februar kanskje :-) Håper vi er heldige å lykkes på første forsøk også. Lykke til videre. Anonymous poster hash: 51a3e...81c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144097715-noen-som-driver-med-pr%C3%B8ver%C3%B8r-fordi-mannen-er-problemet/#findComment-145967474 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå