Gå til innhold

Tverrleie uke 37

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Kransekakestanga

Jeg er 36+2 med mitt 3. barn og alle tre har ligget i tverrleie de siste månedene. Jeg har hjerteformet livmor, så det er den eneste måten de kan ligge i da det blir så trangt.

Må selvsagt ta keisersnitt, og har hatt datoen klar siden i sommer, 8 dager igjen i dag!!!!!! :)  Er jo umulig å¨føde på tvers.

Er dette det først barnet ditt? Hvis du har født tidligere så er det jo store muligheter for at han snur seg med hodet ned litt senere, for da er det jo fysisk mulig for han, men er det nr. 1 kan det jo være at det er noe med formen på livmoren din.

Med nr. 1 var legene sikre på at han ville snu seg da termin nærmet seg, men etter UL i uke 35 så de jo at det var umulig pga. hjerteformen på livmoren min. da ble det KS noen uker etterpå.

Takk for svar!

Dette er mitt 2. barn. Første ble forløst med haste ks etter 3 døgn med rier. Da ga livmoren min opp, åpningen gikk fra 8 cm og tilbake, veslas hjerterytme falt, og det var ingen vei utenom ks. Jeg har egentlig aldri fått noen forklaring på hvorfor det skjedde. Hun lå forøvrig også feil innstilt, riktignok med hodet delvis ned, i stjernekikkerposisjon, og stanget mot min venstre hofte.

Merkelig at disse barna mine ikke finner veien ut. Kanskje det er noe i det du sier, kransekakestanga, at jeg har en annen form på livmoren? Jeg vet søsteren min har det...

Gjest Kransekakestanga

Takk for svar!

Dette er mitt 2. barn. Første ble forløst med haste ks etter 3 døgn med rier. Da ga livmoren min opp, åpningen gikk fra 8 cm og tilbake, veslas hjerterytme falt, og det var ingen vei utenom ks. Jeg har egentlig aldri fått noen forklaring på hvorfor det skjedde. Hun lå forøvrig også feil innstilt, riktignok med hodet delvis ned, i stjernekikkerposisjon, og stanget mot min venstre hofte.

Merkelig at disse barna mine ikke finner veien ut. Kanskje det er noe i det du sier, kransekakestanga, at jeg har en annen form på livmoren? Jeg vet søsteren min har det...

Både min mor, jeg og min søster har hjerteformet livmor så virker jo som det er noe arvelig her iallefall.  

Uff, høres ikke godt ut med 3 døgn med rier (som om jeg vet hva rier er, liksom :fnise:  har jo alltid tatt KS,) men må du bare vente til du går i fødsel nå, eller får du ekstra kontroll for å se hvordan babyen ligger litt nærmere termin? 

Endret av Kransekakestanga

Takk for svar!

Både min mor, jeg og min søster har hjerteformet livmor så virker jo som det er noe arvelig her iallefall.  

Uff, høres ikke godt ut med 3 døgn med rier (som om jeg vet hva rier er, liksom :fnise:  har jo alltid tatt KS,) men må du bare vente til du går i fødsel nå, eller får du ekstra kontroll for å se hvordan babyen ligger litt nærmere termin?

Fikk akkurat time til ul imorgen faktisk. Så da regner jeg med at jeg får svar.

Nei, var ikke så stas med rier i 3 døgn. Eller, det var igrunnen ikke så ille. Visste ikke at jeg hadde rier engang, jeg, før jeg var inne på overtidskontroll, ble satt på et sånt magebelte med sensor på, og jordmor fortalte meg at disse plagsomme kynnerne mine ikke var kynnere, men rier.

Kanskje jeg har hjerteformet livmor da. Jeg har hørt at med hjerteformet livmor kan det ta lengre tid før man blir gravid. Med meg tok det over to år med første, og 9-10 måneder nå. Tok det lang tid for deg å bli gravid?

Annonse

Gjest Kransekakestanga

Jeg er 41 og ble gravid på første forsøk, ble også gravid uten forsøk med de to andre barna mine, så på meg stemmer det ikke, men legen på sykehuset sa at det kunne være vanskeligere med hjerteformet livmor.

Eneste "problemet" med min livmor er at jeg ikke får lov til å få fler enn 3 barn fordi de, pga. formen på den, har måtte ta mye lengre snitt i livmoren for å få ut ungene, både vertikalt og horisontalt, noe som gjør at den blir skjørere og tåler mindre. Pga. dette tar de KS i uke 36/37 på meg istede for en uke før termin, som vel er mer normalt. De sier at livmoren min ikke vil tåle rier, så da skal jeg tilkalle ambulanse med en gang. For meg er det egentlig ikke et problem at jeg ikke kan få flere barn, for jeg er gammel og føler at 3 er nok.  :fnise:

Lykke til på UL, da! Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg syntes planlagt KS er VELDIG greit.  :tommelopp:

jeg ble også fortalt at jeg hadde svakt hjerteformet livmor, men tydligvis ikke så mye for det er kun en som har oppdaget dette på meg og det var en veldig dyktig lege som jobber med fosterdiagnostikk på gynekologklinikken i drammen.

man kan ha større vanskeligheter med å bli gravid ved hjerteformet livmor og det er fordi egget kan feste seg på skilleveggen  som skaper "hjertet".

der er det nemlig ikke "grobunn" for egget så egget får ikke næring og egget dør.

jo større skillevegg jo vanskeligere skal det visst være.

Jeg slapp vending!

Leste meg opp endel på dette igår kveld, og med min bakgrunn fant jeg ut at det ville være dumt å prøve. (Foranliggende morkake og tidligere ks.) Jeg forklarte dette for lege og jordmor idag, og de var enige!

De ville likevel ta en sparkeprøve, og knotten i magen var veldig urolig. Hjertefrekvens på 190 i 15-20 minutter. De tok en ul, og jammen kunne de ikke se at han hadde snudd seg til hodeleie! Vanvittig kult! Antageligvis skjedde det mens vi holdt på med sparkeprøven, for det var voldsomt til kaving. Snakk om lettelse!

Så får vi se da om han holder seg der... :)

tjohooo!!!! jeg sa jo det at sjansen er større for at han snur seg tilbake! :)

så godt at de tok deg på alvor! tenkt masse på deg og lurt på hva som har skjedd videre!

når han jobba så hardt nå for å snu seg til hode så gidder han ikke å snu seg til tverr eller sete igjen vet du ;)

han holder seg nok der nå skal du se!

så deilig! :D

tjohooo!!!! jeg sa jo det at sjansen er større for at han snur seg tilbake! :)

så godt at de tok deg på alvor! tenkt masse på deg og lurt på hva som har skjedd videre!

når han jobba så hardt nå for å snu seg til hode så gidder han ikke å snu seg til tverr eller sete igjen vet du ;)

han holder seg nok der nå skal du se!

så deilig! :D

Så hyggelig skrevet av deg, nå ble jeg glad!

Ja, satser på at han blir i hodeleie nå. Er bare så utrolig lettet!

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...