Gå til innhold

Uke 13 allerede, synes tiden flyr.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med første barnet sneglet hele graviditeten seg avgårde, nå flyr dagene altfor fort.

Begynner å få mage og storesøster har fått vite hvorfor og er så glad og stolt. Vil klappe magen og prate inn i navlen hele tiden, så søt atte!

Det er jo spennende og koselig denne gangen også selvfølgelig, men så annerledes og jeg synes ikke jeg rekker å tenke på at jeg er gravid, glemmer å ta magebilder og får ikke gjort noe av alt jeg gjorde da storesøster lå i magen. Men sånn er det vel med nr 2... :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er heldig! Jeg synes dagene går relativ sakte, men mest fordi første trimester er litt kjedelig! :-p Jeg er 7+6 i dag. I morgen er det UL!!

Har forresten heller ikke tatt magebilder, noe vi gjorde fra starten med nr 1...:)

Skrevet

Lykke til på ul, det blir spennende! Jeg har nettopp bestilt en privat ul, fordi den spente og stolte storesøster ikke får lov å være med på OUL. Hun gleder seg veldig til å se babyen og er kjempespent på om det blir søster eller bror.

Skrevet

Hvor langt er du på vei når dere skal det? Det blir nok stas for storesøster!

Vi har veldig lyst på en ny UL rundt uke 12. Håper på å få en henvisning...hvis ikke får vi bare ta det privat. Det er en lege her som gjør det billig uten henvisning, men jeg utsetter ikke meg selv for den mannen igjen. Da får det heller bli dyr privatklinikk ;)

Skrevet

Skal på privat når jeg er fullgåtte 15 uker.

Skrevet

Er i uke 13 selv nå, og hilste på nurket på privat UL forrige mandag:) Så koselig! Vi har en på 16 mnd også,- får ikke søsken være med på den ordinære ULen?

Skrevet

Det anbefales ikke å ta med søsken på UL i tilfelle det blir oppdaget at det er noe galt. Er jo det de skal sjekke på ordinær UL.

Skrevet

Har en stor oppegående jente på 6 år som nå har fått vite at hun skal bli storesøster og som jeg mener vil ha stor glede av å se den lille på ul. Hun blar i bøker og studerer utviklingen fra egg til foster, lurer på hvor stor den lille er nå og hvor i magen den er plassert osv. Skulle det vise seg at noe er galt på ul så er jo det noe som angår henne også og som skal få informasjon om og vi er to voksne tilstede så vi kommer til å ta henne med. Et yngre barn derimot tenker jeg at kanskje vil bli urolig og synes det er kjedelig og ikke ha så mye glede av det.

Skrevet

Ok,- men vi som har vært på UL i uke 12 for nakkefoldscanning fikk jo også sjekket div føtal anatomi som mage,tarmsystem,urinblære, kropp, hjerte mm?Alt så normlt ut her. Får ringe ABC klinikken og høre:) Storesøster som kun er 16 mnd er også svært opptatt av babyen i magen,- starter og avslutter dagen med å klemme magen min *smelt* Hun var med på UL forrige uke, og satt stille som en ert og så på skjermen med stoooore øyne,- moro å se den lille spreller rundt:) Kan trenke meg din på 6 år synes dette er veldig stas!

Vi er så spendt på kjønnet, så vi skal tilbake til Familieklinikken i begynnelsen av desember når vi er 14+4:) Med nr 1 ble vi fulgt opp med UL hver uke fra uke 7-19 grunnet et stort hematon inne i livmoren over babyen (truende abort), og merker at det hadde vært veldig lenge å vente med å hilse på baby først i uke 18 på OUL:) Gleder meg til jeg kan begynne å kjenne spark! (holder ikke med stor mage*S*)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...