Gå til innhold

Bursdagsinvitasjon fra barnehagen

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

På fredag ventet det en invitasjon til bursdag for alle barna på ett årstrinn i hylla til poden. Bursdagen skulle feires påfølgende mandag. Det var en ansatt som var igjen på hektisk henting slik at vi ikke fikk spurt om mer info. 

Det var barnehagen som arrangerte etter forespørsel fra foreldre til bursdagsbarnet. På informasjons-lappen stod det informasjon om hvilket barn som feiret, hvilken buss de skulle ta, og når de var tilbake. Ingen ting om hvem som skulle være der, hva de skulle gjøre - eller adressen der de var. 

Jeg har hørt så mye forskjellig i forhold til hvordan barnehager forholder seg til bursdagsinvitasjoner (ikke lov til å legge lapp på plassen etc), men vel aldri vært borte i at bursdagen blir tilrettelagt i barnehagetid eksternt. 

Siden vi har to i samme avdeling, og den ene ikke ble invitert, bestemte vi oss for å holde begge hjemme idag. Mye siden vi ikke visste hvor bursdagen skulle holdes, selv om det sikkert hadde vært enkelt å finne ut av om vi hadde hatt mere tid..

Hva synes dere? Ville dere tenkt om to ganger før dere sendte barnet i barnehagen? 

Anonymous poster hash: 97852...541
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos oss er reglen at enten inviteres alle eller alle av ett kjønn. Ellers får man ordne det uten om barnehagen. Jeg vet bare om ett tilfelde hvor det var privat feiring i barnehagetiden.

Bursdagsbarnet bodde ikke langt unna så hele avdelingen tok det som sin tur den dagen å  gå bort dit. Så ventet barnets foreldrer med saft og boller og det ble lekt i huset og hagen.

Det var ikke snakk om å ha gaver med og al praktisk info - som hva som ble servert -  sto på ukeplanen fra barnehagen.

De voksne fra avdelingen var til stede hele tiden. Det var rett og slett avdelingens ut-på-tur den dagen.

Jeg reagerer litt på at dere ikke har fått info om hvor bursdagen skal feires. Var det ikke et telefonnummer til barnets foreldrer heller?

Jeg ville vel i utgangspunktet ikke holdt barnet hjemme om det var noe alle de andre også skulle med på - men siden dere har to på samme avdeling og den ene ikke fikk bli med hadde jeg muligvis valgt samme løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...