Gå til innhold

Dere som har sydd etter fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere husker sikkert hvor vondt det var å tisse og tørke seg! Når jeg må tisse går jeg i dusjen, spyler meg mellom bena mens jeg tisser. Men jeg får jo ikke vasket meg der eller spylt ordentlig pga smerten.

Kan det bli infeksjoner?

Står i ca 2 minutter og spyler så godt jeg kan etter jeg har tisset

Anonymous poster hash: 93fc5...1bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et råd kan være å ta en vanlig imsdalflaske. Bland litt grønnsåpe og ha lunk vann i den. Det hjelper. Mest på infeksjon/helingsprosess

Anonymous poster hash: 6fc87...f4e

Skrevet

Jeg hadde en stor mugge, t-skje og en salt boks stående fast på badet. Når jeg skulle tisse fylte jeg den med lunket vann og litt salt. Husker ikke hvor mye salt det skulle være, men kanskje en skje per liter. Og helte samtidig som jeg tisset, da kjente jeg ingen smerter. Etterpå fønte jeg meg tørr eller klappet forsiktig med en myk håndduk. Grodde kjempe fort med saltvann.

Anonymous poster hash: 72197...c43

Skrevet

Jeg hadde en stor mugge, t-skje og en salt boks stående fast på badet. Når jeg skulle tisse fylte jeg den med lunket vann og litt salt. Husker ikke hvor mye salt det skulle være, men kanskje en skje per liter. Og helte samtidig som jeg tisset, da kjente jeg ingen smerter. Etterpå fønte jeg meg tørr eller klappet forsiktig med en myk håndduk. Grodde kjempe fort med saltvann.

Takk for tips!! :)

Anonymous poster hash: 93fc5...1bb

Skrevet

Du må søke opp det med salt mengden, eller kanskje noen her inne husker det. Jeg mener jeg leste tipset her inne.

Skrevet

Hvis du har mulighet, sett deg i badekaret.

Trenger ikke mye vann og ha i grønnsåpe.

Det hjalp litt hos meg. Grønnsåpe har en litt betennelsesdempende effekt.

Dette er ikke når du skal tisse

Skrevet

Innbiller meg at jeg fikk beskjed om at så lenge man lot det tørke godt var sjansen for infeksjon minimal..Jeg brukte føner for å tørke :)

Skrevet

Jeg fikk også tipset om å sitte litt i grønnsåpevann i badekaret. Husk bare å bruke lite vann. Ikke dypp ammepuppene i dette vannet for å si det sånn! :)

Anonymous poster hash: d78d9...86b

Skrevet

Mulig jeg er dum her, men jeg tenker at urin uansett er sterilt OG vannløselig, så når du spyler godt med bare vann burde det i utgangspunktet være godt nok..?

Bare husk å tørke/lufttørke helt.

Anonymous poster hash: 489c4...889

Skrevet

Jeg skylte etter at jeg tisset men det var kun i begynnelsen. Gjorde jeg noe mere enn å tisse så dyppet jeg hele underlivet i grønnsåpe i en balje.

Ja, det er vondt men det går over.

Anonymous poster hash: acb3c...3b6
Skrevet

jeg sydde mye med nr 1. Man skal da aldri høytrykksspyle der uansett. Rent vann er bra nok. Men grønnsåpe ja, det svei som f*** når jeg prøvde de

Kom ikke noe lukt eller infeksjon i mitt sår hvertfall.

Anonymous poster hash: 0a40c...9a2

Skrevet

Trodde grønnsåpe var noe de hadde gått vekk ifra jeg, at de har funnet ut at det ikke er så bra likevel?

Fant dette på nettet:

Grønnsåpe er svært alkalisk og skal derfor ikke brukes. 

Jeg skylte ihvertfall bare med lunkent vann og tørket veldig forsiktig, det tok ikke så mange dagene før det ble mye bedre altså..

Anonymous poster hash: 495c2...812
Skrevet

Jeg fikk beskjed om å bruke lunkent vann evt med bittelitt asan i. Det var mest for Svien tror jeg, men hjalp gjerne mot infeksjon også.

Skrevet

Kan ikke huske det var så ille, for ble ikke sydd med nummer to..Men så kom jeg til og tenke på at da vi bygde nytt hus, var det alfa og omega og ha bad vegg i vegg ved vårt soverom (slet med ekstrem tissing hele første svangerskap, og var opp på do mellom 9 og 14 gang HVER natt i ni måneder!!!!), noe annet var og ha badekar, med dusj hvor dusjodet står fast i badekarkanten og lang dusjslang som kan "trekkes opp" slik at den kunne draes bort til doen, for spyling mens man tisset..Fordi, jeg husket med gru hvor lenge jeg hadde med kanne med lunket vann på do etter førstemann: der ble jeg sydd en god del..... huset vårt ble bygd et år etter første var født, og vi skulle jo ha to, eter vi fikk nytt hus..

Så joda, det var nok vondt, i ganske lang tid. brukte grønnsåpe i skyllevannet, fordi urin er "rent" når det kommer ut, men smatidig trigger det baktiereveskt om man ikke får det fjernet..... Gikk over til bare van, etterhvert, men husker ikke når..Elelr hvor lenge. Tydeligvis en god stund, siden et spesielle ønsket med slik dusj ble innvilget :)

Anonymous poster hash: 6d30f...714
Skrevet

Jeg har bare sydd 2 sting. Tror dere det tar lang tid før det gror?

Skrevet

Fyttihelvette, nå kom minnene...Gruer meg til etter fødslen:O

Anonymous poster hash: e930b...aa4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...