Føroyar Skrevet 17. november 2013 #1 Skrevet 17. november 2013 Hei. Jeg føler skikkelig at magen vokser eller at noe skjer i magen min hvertfall. Jeg er en vanlig bygd jente. er 5-7 kg over min vanlige vekt ca vil jeg tro. Jeg har alltid hatt denne typiske lille irriterende toppmagen som så mange har og ikke får bort. Jeg følte bare jeg ville forklare litt om hvordan jeg så ut, så kanskje det kan hjelpe på svarene dere kommer med.Det er det at jeg føler at magen min er så oppblåst/stor allerede. Jeg spiser vanlig, tror ikke jeg har lagt noe på meg siden jeg ble gravid. Føler at det er vanskelig og nesten umulig å puste magen inn. under navlen og litt ned til musa området er den spesiell hard, mens det er kun sånn mellom hard over navlen.Er det noen som kan hjelpe meg og fortelle meg hva det er som skjer her? Er det innbilninger eller er det allerede en gravid mage? eller oppblåst mage? Dette er mitt første barn så har ikke så mye erfaring som mange andre kanskje. Håper noen vil gi meg en forklaring
lakselusa Skrevet 17. november 2013 #2 Skrevet 17. november 2013 Du er nok oppblåst. Har hatt det som deg de siste ukene, jeg er 8+3 og høres ut som vi har ganske lik kroppsfasong i utgangspunktet
Tante_Esel Skrevet 17. november 2013 #3 Skrevet 17. november 2013 legg ut bilde synes også min står litt mer ut.. er også blitt hard nederst som du skriver er 7+2
Føroyar Skrevet 17. november 2013 Forfatter #4 Skrevet 17. november 2013 Du er nok oppblåst. Har hatt det som deg de siste ukene, jeg er 8+3 og høres ut som vi har ganske lik kroppsfasong i utgangspunktet ja okei godt at høre fra en som er kommet ca like langt Hvor lenge har man oppblåst mage?
Føroyar Skrevet 17. november 2013 Forfatter #5 Skrevet 17. november 2013 legg ut bilde synes også min står litt mer ut.. er også blitt hard nederst som du skriver er 7+2 Jeg tørr ikke å legge ut bilde, fordi jeg vil ikke ha noen sånne bilder av meg på nett. Siden jeg har en tattovering så er det veldig nemt å se at det er meg Det er sikkert oppblåst mage, men litt artig å se hvordan man blir å se ut ikke sant ?
Tante_Esel Skrevet 17. november 2013 #6 Skrevet 17. november 2013 jepp tror det er luft hos meg, men er litt rart at det er stenhardt ikkesant? hadde ikke lagt ut bilde jeg heller hehe... men mange som gjør det... noen har mager som er lette å gjenkjenne... min er også lett gjenkjennelig...
Føroyar Skrevet 17. november 2013 Forfatter #7 Skrevet 17. november 2013 ja jeg skjønner ingenting ? det kan jo være at det er oppblåsthet, men noen får tidlig mage da ? )noen fb bilder kommer ut når det er officielt da
Anonym bruker Skrevet 17. november 2013 #8 Skrevet 17. november 2013 Det kan jo være du er lenger på vei enn du tror, siden det er såpass hardt? Jeg så selv fort forskjell allerede i uke 7-8... Og jeg følte meg ikke særlig oppblåst en gang! Men magemusklene ble så slappe... Anonymous poster hash: 8578d...b98
knøttet_mitt Skrevet 17. november 2013 #9 Skrevet 17. november 2013 Merket det sist, men tror også det bare er luft, selv om det ikke kjennes slik ut. Livmoren har ikke vokst over skambenet enda så tidlig.
Føroyar Skrevet 17. november 2013 Forfatter #10 Skrevet 17. november 2013 ja det kan være. Jeg har kun snakket med legen en gang og vi vet ikke helt 100% hvor langt jeg er kommet. Skal til legen igjen på fredag og da vil jeg spørre om en tiflig ultralyd så vi kanskje kan jekke helt hvor langt jeg er kommet
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #11 Skrevet 18. november 2013 Du er nokk oppblåst. Kjenner det selv i perioder og er 100 % sikker på at jeg er 8+6 i dag etter samtale med lege, men få deg en time til tidlig ul så er du sikker på hvor langt du er på vei og finner ut hvorfor magen er slik den er. Kjenner selv magen min er litt hardere en vanlig, men blir betegnet som 4 gangs gravid.... født 2 barn, 1 sa/ma (legene på) sykehuset klarte ikke bestemme seg for hva det var. og nå da 8+6 . Anonymous poster hash: fb204...d41
Tante_Esel Skrevet 18. november 2013 #12 Skrevet 18. november 2013 jeg er 100% sikker på at jeg er 7+3 her er det hrdt og jeg er på do hver dag... så litt rart om det kun er oppblåst... men men den som lever får se
lovelyme Skrevet 18. november 2013 #13 Skrevet 18. november 2013 Ofte er man oppblåst og magen kan være veldig treg..
Føroyar Skrevet 18. november 2013 Forfatter #14 Skrevet 18. november 2013 Jeg har tenkt litt på det der meg tidlig UL. Men er det noe som koster mye ekstra eller hvordan fungerer det?Magen min er mye mindre i dag enn den var i går kveld, så det var sikkert masse luft. Men jeg tok bilde så nå kan jeg "se i fremtiden"
lovelyme Skrevet 18. november 2013 #15 Skrevet 18. november 2013 Hvis du får henvisning fra fastlege til privat gynekolog koster det mindre.. Men kansje litt avhengig av hvor du bor..
ens Skrevet 19. november 2013 #16 Skrevet 19. november 2013 Hehe! Hadde også mage så tidlig! Hadde mer problemer med å finne bukser som var behagelige da enn nå (er ca 11 uker nå). Litt plagsomt å ha bukseproblemer så tidlig i svangerskapet
Nettisen:) Skrevet 19. november 2013 #17 Skrevet 19. november 2013 Min mage var steinhard og så ut som en ball fra uke 7 til 12, så roet det seg. Hovedsakelig luft og sjokolademelk;) Er 16 uker nå og faktisk mye mindre press på buksene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå