Gå til innhold

Adjunkt vs. lektor, hva er lurest? barneskole

Anbefalte innlegg

Jeg går på den "nye" (ny i 2010) lærerutdanningen med 4 års utdanning for å bli adjunkt, og hvor man velger enten 1.-7. eller 5.-10. utdanningen.

Jeg går 3. året nå (på 1-7), og har i det siste vurdert veldig om jeg skal søke meg inn på et masterløp til neste år. Da blir det 5 år til sammen med utdanning, og jeg vil få tittelen lektor.

Det som frister meg er høyere lønn, og mulighet for å gå over til andre yrker senere hvis jeg skulle ønske det. 

Jeg hører jo også flere si at med ny regjering vil det antagelig bli en 5-årig lærerutdanning uansett, så det er greit å ta det siden man skal konkurrere med de nye som vil komme etter hvert.

Men så lurer jeg på, vil barneskolene egentlig prioritere å ansette lektorer? Vil det ikke bli dyrt for skolen?  Jeg er redd det kanskje blir vanskligere å få jobb pga. av dette?

Er det noen som vet noe om det?

Anonymous poster hash: d61dd...759

Fortsetter under...

Du blir antakelig for dyr, det er heller ikke sikkert du får betalt for å være lektor uten å ha et admin. ansvar.

Løfter fra politikere og den kommunale hverdagen er milelangt fra hverandre, dessverre...

Anonymous poster hash: d8829...f22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...