MrsBlidfis Skrevet 17. november 2013 #1 Skrevet 17. november 2013 Det er familieselskap.. Et annet barn har fått en gave.. (Ikke bursdagsbarnet).. Det er en leke som spiller en sang.. Litt irriterende,men barnet elsker den.. Så sier en bestemor: hadde ungen min fått en sånn leke så hadde den gått rett i søpla!".. Vedsidenav sitter besteforeldre til barnet som har kjøpt gaven (noe bestemora visste)... Hvordan hadde dere reagert?
Giss Skrevet 18. november 2013 #2 Skrevet 18. november 2013 Jeg hadde ignorert det! Eldrer mennesker som ikke vet å oppføre seg i familieselskap gjør det ofte for å få oppmerksomhet - etter min erfaring - så det mest effektive og hensynsfulde over for de andre gjestene er å bare ignorere det og i hvert fall ikke synke til det menneskes nivå ved å starte å motargumentere eller på annen vis gjøre det til et diskusjonsemne og derigjennom dra oppmerksomheten mot det. Hvis ingen svarer på den slags bemerkninger er det eneste resultat som regel at den uhøflige personen svartmaler seg selv i andres øyne. Hvis lyden fra leken er irriterende blir det rette i mine øyne å diskret snakke med barnets foreldrer og se om ikke man kan finde et roligt sted på litt avstand av de som blir irritert hvor barnet kan få holde på i fred.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå