Gå til innhold

Babyen brekker seg hele hele tiden!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en nydelig liten gutt som har litt refluks (vet ikke om dette er relevant) og er EKSTREMT sensitiv når noe kommer bort i munnen hans (selv puppen!). Dette fører til mye oppkast og fortvilelse.

Jeg har gitt opp å gi han smokk (greit nok, ikke krise) og får ikke gitt han vitamin D.    Men det som er mest slitsomt er når han selv tar hånden i munnen og brekker seg for så å kaste opp. Også frustrerende når jeg må ta puppen inn og ut av munnen hans flere ganger fordi han holder på å kaste opp (selv om jeg vet han er sulten). Flaske er selvfølgelig bare å glemme (dette prøvde jeg bare for å se om han skulle sove litt lengre om natten, men jeg fullammer, gir ingen flaske).

Jeg vet ikke om dette er normalt. Håper noen av dere har opplevd liknende og kommer med innspill.  :cry:

Anonymous poster hash: e1730...98f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så nå at det kom 2 ganger "hele" på emne. Var ikke meningen ;) Beklager feilskriving.

Skrevet

noen?

Skrevet

Opplever akkurat det samme med jenta mi, men vet ikke noe om det og har ingen innspill dessverre. Hun kaster opp en del, gulper innimellom, brekker seg ofte, særlig under amming, og tar heller ikke smokk. Hvor gammel er babyen din? Jeg har tenkt å høre med helsesøster på neste kontroll.

Anonymous poster hash: d91b1...cfe

Skrevet

Jenta mi som nå er 2,5 år og hun har hatt refluks. Hun har hele tiden hatt lett forcå brekke seg, for deretter å kaste opp. Tror dette er ganske vanlig blant refluksbarn.

Skrevet

Min har reflux er er og har vært slik. Sliter med å få han i mat og er meget småspist. Er nå 20 mndr, og fant ut dette med reflux da han var 3 mndr.

Men ikke for å skremme deg, har du fått baby`n sjekket for væskeansamling i hodet?

Skrevet

Høres ut som min. Han er 14 måneder nå. Blitt mye bedre, men fortsatt lang vei å gå. Var en vanskelig tid når han var liten. Vi brukte mye skje og dosering sprøyter for å få i ham mat. Han er så hardt rammet at vi nå skal på rikshospitalet for videre utredning.

Det er ikke noe gøy mens det holder på, men det blir bedre etterhvert selv om det kommer tilbakesteg :)

Skrevet

Han er 8 uker.

Skrevet

Min har reflux er er og har vært slik. Sliter med å få han i mat og er meget småspist. Er nå 20 mndr, og fant ut dette med reflux da han var 3 mndr.

Men ikke for å skremme deg, har du fått baby`n sjekket for væskeansamling i hodet?

Nei, hvordan får jeg sjekket det? Gjennom fastlegen? Og hvorfor bør jeg sjekke det (allerede redd)? :blink:

Skrevet

Nei, hvordan får jeg sjekket det? Gjennom fastlegen? Og hvorfor bør jeg sjekke det (allerede redd)? :blink:

TA  turen til fastlegen som igjen sender deg videre til lokalsykehuset. Event Riksen. Er bare jeg som synes at fler og fler unger lider av dette, og må legge inn shunt. Nå er det jo ikke sikkert at din baby har det :)

Skrevet

Må legge til at jenta mi også har vært ekstremt vanskelig å få i mat. Var innlagt på sykehus med sonde i en periode. Etter det har mat vært veldig vanskelig. Er heldigvis bedre nå.

Skrevet

TA  turen til fastlegen som igjen sender deg videre til lokalsykehuset. Event Riksen. Er bare jeg som synes at fler og fler unger lider av dette, og må legge inn shunt. Nå er det jo ikke sikkert at din baby har det :)

Lite sannsynlig det er væskeansamling siden hodemålet da vil vise avik. Å skremme for å skremme syns jeg du kunne spart deg for.

Refluks er tøft for alle og hvertfall når de minste ikke spiser. Prat med legen din som kan komme med flere råd.

Å høre på BIM hønene her inne er ikke altid lurt HI ;)

Skrevet

Min mellomste hadde refluks. Han skrek hele tiden, kunne aldri ligge flatt, gulpet enormt og fikk spisevegring. Han fikk diagnosen da han var 5 mnd og begynte med medisiner. Etter en mnd var han mye bedre og vi kunne faktisk slutte med medisinene. Likevel slet han en del med oppkast og brekninger hele det første året.

Jeg anbefaler deg å forsøke å amme når babyen din er trøtt. Rett etter han har sovnet eller rett før han våkner ordentlig etter en dupp. Da er han kanskje mer avslappet og brekker seg ikke så lett :)

Skrevet

Tusen takk for alle svarene! :)Nå vet jeg at det er sammenheng med refluks. Heldigvis går han fortsatt opp i vekten til tross for all oppkast, så jeg håper det ikke blir verre.

Nettene er vanskelig, for han er så urolig, stakkars. Han sover ved siden av meg, is engen min, så jeg er våken med han store deler av natten. Tar han opp flere ganger for å rape og skifter sengeklær nesten hver dag pga av gulping. Men det er er godt å se at det er tross alt "normalt" og vi kommer oss gjennom dette med tiden. :)

Skrevet

Tusen takk for alle svarene! :)Nå vet jeg at det er sammenheng med refluks. Heldigvis går han fortsatt opp i vekten til tross for all oppkast, så jeg håper det ikke blir verre.

Nettene er vanskelig, for han er så urolig, stakkars. Han sover ved siden av meg, is engen min, så jeg er våken med han store deler av natten. Tar han opp flere ganger for å rape og skifter sengeklær nesten hver dag pga av gulping. Men det er er godt å se at det er tross alt "normalt" og vi kommer oss gjennom dette med tiden. :)

Høres ut som min på alle måter. Det er utrolig tøft. Det er så mange grader av refluks noen har det ikke så vondt andre som min får hele livet snudd opp ned pga det.

Vår har det hardt rammet (som skrevet over), så vi må kanskje operere for å få det under sjakk. Så vår vil nok ikke vokse det av seg.

Han er verdens beste på dagen, men med mating og fra han legger seg så kommer alt frem. Han sitter nesten å sover ennå så hjelper det ikke.

Jeg føler sånn med deg og husk å ta vare på deg selv. Det er utrolig viktig at du får avlastning. Får deg noen flere timer sammenhengende søvn. Vi tenkte på det forseint og vi var utbrente til slutt.

Nå er vi alle på rett vei så vi håper at neste sykehus runde kan gjøre gutten vår frisk :)

Håper din blir frisk og ville nok tatt en prat med barnelegen på et sykehus om råd. Utrolig hvor mye de kan hjelpe :)

Skrevet

Høres ut som min på alle måter. Det er utrolig tøft. Det er så mange grader av refluks noen har det ikke så vondt andre som min får hele livet snudd opp ned pga det.

Vår har det hardt rammet (som skrevet over), så vi må kanskje operere for å få det under sjakk. Så vår vil nok ikke vokse det av seg.

Han er verdens beste på dagen, men med mating og fra han legger seg så kommer alt frem. Han sitter nesten å sover ennå så hjelper det ikke.

Jeg føler sånn med deg og husk å ta vare på deg selv. Det er utrolig viktig at du får avlastning. Får deg noen flere timer sammenhengende søvn. Vi tenkte på det forseint og vi var utbrente til slutt.

Nå er vi alle på rett vei så vi håper at neste sykehus runde kan gjøre gutten vår frisk :)

Håper din blir frisk og ville nok tatt en prat med barnelegen på et sykehus om råd. Utrolig hvor mye de kan hjelpe :)

Tusen takk for rådene :)

Det er utrolig slitsomt ja. Og jeg synes så synd på han hver gang han kaster opp all maten sin... :(

Håper vi slipper sykehus i framtiden og håper at alt ordner seg for dere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...