Gå til innhold

Privat bhg - bhg ordner med all mat...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bortsett fra frokost om ungene skal spise det i bhg. Skal jeg bare slutte å sende med matpakke da? Så enkelt liksom? Ikke ekstra på turdag, droppe kakao på tur osv? Helt nytt dette, så veldig uvant bare. Derfor jeg spør:p Er vant til kommunal bhg.

Så er det virkelig så enkelt? For kun 300 i mnd? Høres liksom for godt ut til å være sant, men det er jo det som står på nettsiden til bhg ungene har fått plass i.

Og dere som har det slik; bruker dere i det hele tatt bhg-sekk til unga da?

Anonymous poster hash: e64a4...12c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bortsett fra frokost så stiller barnehagen med alt av mat, drikke og frukt, også til turer.

Bruker kun sekken på mandag og fredag. Til barnehagen på mandag med klær som har vært hjemme over helga og hjem fra barnehagen på fredag med klær vi trenger hjemme eller klær som skal vaskes. Resten av uka henger sekken i barnehagen.

Anonymous poster hash: 474a7...6d0
Skrevet

Ja, akkurat så enkelt er det.. :)

Velkommen til en enklere hverdag!

Har sekk i bhg som barna bærer med seg på tur. Der har de drikkeflaska og matpakka si.

Anonymous poster hash: 3317c...f18
Skrevet

Dette må du nesten spørre barnehagen om. Ingen her som helt sikkert kan vite det. Mine får frokost og lunsj for 300 i mnd, men vi må h med matpakke til eldste på turdager. Den minste har aldri matpakke.

Anonymous poster hash: 8ec3c...c96

Skrevet

Så enkelt! Sånn har vi det også. Herlig! De får også frokost, men det koster 750 kr mnd

Anonymous poster hash: c63e2...267

Skrevet

Bortsett fra frokost om ungene skal spise det i bhg. Skal jeg bare slutte å sende med matpakke da? Så enkelt liksom? Ikke ekstra på turdag, droppe kakao på tur osv? Helt nytt dette, så veldig uvant bare. Derfor jeg spør:p Er vant til kommunal bhg.

Så er det virkelig så enkelt? For kun 300 i mnd? Høres liksom for godt ut til å være sant, men det er jo det som står på nettsiden til bhg ungene har fått plass i.

Og dere som har det slik; bruker dere i det hele tatt bhg-sekk til unga da?

I barnehagan ongan har hatt plass i har  eg betalt for kost og har ikke hatt nåkka mat med :) Har hatt pose med klea med så tar eg ut klean på mandag legg alt i hylla så tar eg klea med heim fredag vest det e behov for vask :) Veldig greit, og slippe å ha mat og drikke med seg. Har bare hatt litt mat vest ongen ikke har spist før vi drar og han kom i barnehagen før klokka 8.00

Skrevet

Ahh takk for svar dere:) Dette blir jo en drøm:p

Har spurt forsiktig (ville ikke virke så newbie, hehe), og slik jeg forsto sto de også for pølser ol på tur også.

Snakk om små gleder a:p Men matpakke er ofte mye styr/tidkrevende! Dette skal bli godt:))

Hi

Skrevet

Vi får alle måltider i bhg. Frokost og Turmat også. Og sekk fikser bhg :)

Anonymous poster hash: d26bc...cdd

Skrevet

Her er alle mat innkludert,frokosten og.

Jeg bruker ikke barnehagesekk på andre dager enn turdager.

På turdagene har vi kun ansvar for å ha med drikkeflaske og sitteunderlag,ikke mat.

Skrevet

Har eldste i FUS-bhg og de står for all mat, kostpenger er kr 300 per måned. Da får de havregrøt til frokost, brødmat til lunsj (varmmat 1-2 ganger per uke) + oppskjært frukt og knekkebrød kl 14. Vi sender med yoghurt til fruktmåltidet og termos med varmt drikke på turdagene, det er det eneste :)

Skrevet

Vi har kommunal barnehage og betaler 350 kr i matpenger. Her er det kun frokost vi må ta med hvis de ikke spiser hjemme. Ellers er alt inkludert. Har aldri tatt med kakao eller turmat, de ordner barnehagen. 

Så det kan være så enkelt :)

Skrevet

Her går barna i kommunal barnehage. Vi har aldri med noe som helst av mat eller drikke. Barnehagen ordner, også når de skal på tur.

Skrevet

Jeg jobber i privat.. Her betales det 285,- og da får barna frokost, lunsj og fruktmåltid og fast varmmat til lunsj en dag i uken, noen ganger flere ganger. Foreldrene sender med vannflaske som vi vasker og har stående i barnehagen til enhver tid. vi er på tur 3 dager i uken så barna har en sekk med klesskift hengende på plassen hele tiden også, veldig kjekt om vi skulle ta en impuls tur i nærområde de andre dagene også :)

Anonymous poster hash: 23f79...432
Skrevet

Vi får dekket alt av mat for 300 kr.

Alle måltider, varm mat et par ganger i uka, kos på tur og spesielle dager.. Passer meg bra for jeg hater å lage matpakke!

Skrevet

Vi hadde også privat bhg som var mye på tur. Hadde aldri med noe ekstra! Veldig praktisk!

Anonymous poster hash: 89fc3...d1c

Skrevet

Vi har kommunal barnehage, betaler ca 200 kr mnd, de får frokost, lunsj, frukt/brød, varmmat minst en gang om uken. Har egen kantine/kokk, hjemmelaget brød hver dag. Superfornøyd!

Anonymous poster hash: ae7fd...ee5
Skrevet

Så heldige dere er, bare nyt det! Vi har plass i kommunal barnehage og får kun melk servert, må ha med all mat til alle måltider. Betaler ikke kostpenger. Man venner seg jo til det, men kan være kjedelig å smøre og variere til opp til 3 måltider per dag i pakke! 

Anonymous poster hash: 62b9b...8c2
Skrevet

Her må man ha med frokost om barna skal ha det. Ellers får de lunsj som er dagsferskt hjemmebakt brød eller rundstykker og varm ettermiddagsmat hver dag. Alt fra helstekt ørret til ostesmørbrød:-) To dager i uka er de på tur. Da må vi ha med lunsjen hjemmefra, men bhg stiller som regel med kakao ol. Også får de frukt hver dag. Helt supert!!

Anonymous poster hash: 58030...600

Skrevet

Barna mine gikk i en slik barnehage tidligere. Den var også privat. Nå går de heldigvis i en annen barnehage. Den er kommunal og de får kun lunsjen der. I den forrige barnehagen hadde jeg tilnærmet ingen oversikt over hva barna mine spiste i løpet av en dag. Jeg vet at de ansatte informerer og at de skriver på tavla osv, men fikk lite informasjon om hva de spiste til frokost og ettermiddagsmat. En gang da jeg kom dit under ettermiddagsmaten fikk jeg mildt sagt sjokk over hvor dårlig utvalg de hadde når det kom til pålegg. Sunne alternativer var ikke å se. Dessuten var det kun mat first price osv. Jeg spurte barna mine litt og fikk inntrykk av at de spiste det samme hver dag. Jeg er så glad jeg ordner med mesteparten av maten til barna mine selv nå. Sørger for at de får i seg sunn og variert kost. De spiser faktisk utrolig mange måltider i barnehagen i løpet av en uke. Så mitt tips er: Følg med på hva slags mat barnehagen tilbyr, og hva barnet faktisk spiser. De ordner ikke med all mat for å være "snille", men for å tjene mer penger. I hvertfall de private..

Anonymous poster hash: 7cbe3...250
Skrevet

Nyt det. Her er ungene i privat bhg de også, men de må ha med seg lunsj hver mandag og tirsdag, resten av tiden står bhg for mat, drikke står de for hele tiden.

Anonymous poster hash: b8a23...c90

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...