Arewa Skrevet 17. november 2013 #1 Del Skrevet 17. november 2013 Dere sin har erfaring med ørebetennelse hos barna Jeg har en gutt som har virket diffust plaget noen dager, med urolige kvelder/netter og sutring/gråt når han skal spise (selv om han i utgangspunktet er sulten), men ellers blid og fornøyd. Men fra begge ørene har det kommet til dels mye puss, som er grått/"snørrfarget", ikke gul-brunt som vanlig voks. Ingen feber. Det kom mye puss for 2 dager siden, siden har det sivet litt. Bør jeg ta han til lege, eller se det an? Det virker som de er restriktive med antibiotika, og da vet jeg ikke om det er noen vits.. Takknemlig for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2010 Mammaen Skrevet 17. november 2013 #2 Del Skrevet 17. november 2013 (endret) De er veldig restriktive med antibiotika og har han betennelse uten feber er det mest sannsynlig et virus og da hjelper det ikke med antibiotika uansett. Gi nesedråper så babyen ikke er tett så kan det lette noe for det verste trykket. Det kan nok høres ut som det verste er over og da blir det raskt bedre Endret 17. november 2013 av 2010 Mammaen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mbea Skrevet 17. november 2013 #3 Del Skrevet 17. november 2013 Jeg ville tatt han med til lege, slik at det blir registrert at han har ørebetendelse. dersom det blir mange flere så kan det hende at de må vurdere dren, og da er det viktig at legen vet hvor mye syk han har vert. Storesøster hos oss har dren, og da renner det ved ørebetendelse. vi har da fått dråper og saltvann vi kan dryppe med. ring legen du, men, enig at antibiotika sikkert e unødvendig dersom han ikke har feber slapp osv.. legen sjekker også om det er bakterie eller virus infeksjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arewa Skrevet 17. november 2013 Forfatter #4 Del Skrevet 17. november 2013 Takk for svar! Jeg er ikke bekymret for han, men tenkte det ikke er så bra at det kommer puss over flere dager. Så jeg tar nok en tur til legen om det ikke gir seg med det første. Tror trommehinnen gikk den dagen det kom så mye, så jeg kommer uansett til å få det kontrollert om noen uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillenims Skrevet 17. november 2013 #5 Del Skrevet 17. november 2013 Ved sprukken trommehinne og påfølgende væsking fra øret i over 2 døgn bør du kontakte lege. Det er ikke sikkert antibiotika bør gis (evt får dere avventende resept som kan hentes ut om det ikke er bedre i løpet av noen dager til), men det er greit å få sjekket at øret ser bra ut og at det ikke er blitt infeksjon i trommehinna. Men sprukken trommehinne i seg selv er ikke farlig, og det gis vanligvis ikke antibiotika for det heller. Alt dette forutsatt at barnets almenntilstand er god. Om barnet virker veldig sykt så må lege kontaktes raskere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå