Gå til innhold

Erfaringer med Ritalin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenåringen min skal prøve ut Ritalin mot konsentrasjonsvansker, og i dag fikk han første pilla. Det har ikke vært noen umiddelbart positive effekter, tvert i mot har han vært amper, irritabel og fått en del underlige munnebevegelser. Er dette noe som kan være forbigående? 

Anonymous poster hash: 30f49...73e
Skrevet

Jeg husker at jeg var trøtt og "lei" i begynnelsen. Dette gikk seg til. Men jeg mistet matlysten og gikk ned 10 kilo. Jeg brukte de i 2,5 år og det var egentlig ikke bare bra å bruke dem. Jeg ble fryktelig sliten, var ofte i dårlig humør og begynte å slite psykisk.

Er det såkalt ADD han har? Det sies at ekte amfetaminpreperater er bedre for dem med add og at det er mindre bivirkninger. Saken er at man må prøve ut ritalin først.

Anonymous poster hash: 3e52c...ecc
Skrevet

Jeg husker at jeg var trøtt og "lei" i begynnelsen. Dette gikk seg til. Men jeg mistet matlysten og gikk ned 10 kilo. Jeg brukte de i 2,5 år og det var egentlig ikke bare bra å bruke dem. Jeg ble fryktelig sliten, var ofte i dårlig humør og begynte å slite psykisk.

Er det såkalt ADD han har? Det sies at ekte amfetaminpreperater er bedre for dem med add og at det er mindre bivirkninger. Saken er at man må prøve ut ritalin først.

Anonymous poster hash: 3e52c...ecc

Ja, de antar at han har en form for ADD, men de er veldig usikre på om han vil ha noen effekt av Ritalin, derfor skal han prøve det ut i tre uker i første omgang, og så skal vi og han vurdere om det er noe han ønsker å fortsette med. Han er veldig skeptisk selv, og det er vel i grunnen vi foreldre også, derfor var det ikke den beste starten at han hadde bivirkninger med en gang.  

VI får gi det noen uker, men om han fortsetter med tics og dårlig humør, så tar vi heller en blid og glad gutt med vekslende konsentrasjonsevne...

Anonymous poster hash: 30f49...73e

Skrevet

Jeg fikk et nytt og bedre liv med Ritalin. Jeg opplevde at jeg ble litt trett og kvalm i starten. Dette car forbigående og etter 2 uker merket jeg ikke noe bivirkninger lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...