Gå til innhold

Dine beste tips

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Egentlig bare justere forventningene sine om søvn og akseptere situasjonen. Da blir det enklere å holde ut. Babyer sover sjelden hele natten, de sover dårlig når de får tenner, de sover dårlig når de har vondt i magen, er syke, når de er overtrøtt og en rekke andre årsaker. Babyer våkner lettere når de skifter søvnfaser og for mange barn blir ikke dette bedre før de er rundt 1 år. Når den første tannen er den andre aldri langt unna og de to neste kommer gjerne et par-tre uker etter de første. Det blir ofte ikke bedre når den første tannen er ute. 

Dersom man hele tiden tenker på hvor fælt det er uten søvn blir det ikke bedre. Det beste er å sove når babyen sover. Dvs legge seg tidlig og sove på dagen når babyen sover.

Sikkert et kjipt svar for deg, men desverre det beste rådet jeg har å gi.

Anonymous poster hash: 8f952...121

Jeg får ikke sovet på dagen når han sover, for jeg har ei på 7 år også. Jeg tenker ikke på hvor fælt jeg har det, men jeg har ikke sovet mer enn maks 3 timer i strekk på 5 mnd, og det kjenner jeg på kroppen. Jeg har gått ned over 40 kg siden fødselen, la på meg 13 i svangerskapet, og ser nå ut som en fyrstikk! Jeg bare spurte om det finnes noe man kan gjøre for å lindre litt, for jeg vil helst stå på bena og være en mamma som fungerer, og ikke en som kollapser fordi kroppen sier stopp.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...