Anonym bruker Skrevet 17. november 2013 #1 Skrevet 17. november 2013 Samboeren tok med barna ut siden jeg er en uke på overtid og helst bare vil grave meg ned, men jeg lovte jeg skulle gjøre klar ribba nå om 10 minutter, men hvordan gjør jeg det? Anonymous poster hash: d4093...b27
klg,2 boys now:) Skrevet 17. november 2013 #3 Skrevet 17. november 2013 Har du rutet den og hatt på salt og pepper? Steking 230grader.legg ribba på ei rist over langpannen.under ribba legger du en ball folie sånn at ribba ligger litt som oppå en haug. Så stek i 45 min Etterpå 200 grader i 1,5-2 timer hel vann i langpannen
Anonym bruker Skrevet 17. november 2013 #4 Skrevet 17. november 2013 Sånn gjør vi det i ferskvareavdelingen: Rute svor, krydre med salt og pepper. Legg ribba opp ned i langpanne, hell på 2 dl vann og dekk panna med aluminiumsfolie. Dampes i 45 min på 250 grader, midt i ovnen. Ta av folie,snu ribba og skru ned ovnen til 200 grader. Stekes 1,5 - 2 timer. For sprø svor; grillelement eller 250 grader på øverste rille til svoren bobler opp. Følg med hele tiden så det ikke blir svidd! Anonymous poster hash: eeede...e25
Anonym bruker Skrevet 17. november 2013 #5 Skrevet 17. november 2013 Du kan ikke lage ribbe. Du må kjøpe den og så steke den. Anonymous poster hash: 18488...a99
Anonym bruker Skrevet 17. november 2013 #6 Skrevet 17. november 2013 Jaja, tilberede den da! Jeg fant en oppskrift ala Hellstrøm på nettet, vet samboeren min har brukt den før. Men det skulle helles på en liter med vann i ildfast form, men jeg fikk bare plass til ca 5 dl, går vel greit det? HI Anonymous poster hash: d4093...b27
Gjest Hercule Poirot Skrevet 17. november 2013 #7 Skrevet 17. november 2013 Jaja, tilberede den da! Jeg fant en oppskrift ala Hellstrøm på nettet, vet samboeren min har brukt den før. Men det skulle helles på en liter med vann i ildfast form, men jeg fikk bare plass til ca 5 dl, går vel greit det? HI Anonymous poster hash: d4093...b27 Det kan bli litt snaut med en nesten for trang ildfast form. Ville brukt den store stekeskuffen som hører til i stekeovnen. Ellers er ribbe noe av det absolutt enkleste du kan tilberede! Det er på en måte nesten ikke mulig å gjøre feil. :-) Skru gjerne temperaturen enda lavere ned enn det flere over her har sagt, men da må du ha tid til å la ribba stå enda lengre i ovnen.
Superdolly Skrevet 17. november 2013 #8 Skrevet 17. november 2013 Kjøp deg en UltraPro-form fra Tupperware, da slipper du alt styret med vann, langpanne, rist, bygge opp under ribba, sette på grillen for å få sprø svor og følge med som en smed for å slippe svi ribba... Du slipper til og med å vaske ovnen etterpå.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2013 #9 Skrevet 17. november 2013 Ribba skal rutes og krydres 2 dager før den skal stekes for at smaken skal trekke godt inn i kjøttet;) Anonymous poster hash: d3379...3ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå