Anonym bruker Skrevet 17. november 2013 #1 Skrevet 17. november 2013 Når er det "normalt" å begynne å handle inn klær, utstyr osv til den lille? Er det for tidlig å begynne i uke 18-20? Tenker at man kan spare mye penger på januarsalget! Anonymous poster hash: 14625...bd2
Lykkelitenx2 Skrevet 17. november 2013 #2 Skrevet 17. november 2013 Jeg har termin i juli, og hvis alt er bra på ultralyd i uke 12 rett før jul, så tenker at vi begynner så smått på nyåret. Vi har ikke verdens beste råd for tida, så vi må prøve å spre det litt utover med en stor ting i måneden. Har heller ikke lyst til å stresse med det, men ha litt tid til å gå og kikke og se hva vi har lyst på - og forhåpentligvis slå til på et salg januarsalg er jo absolutt en god ide til å starte så smått og spare litt penger samtidig
MiniMuffin♥Lille J i magen Skrevet 17. november 2013 #3 Skrevet 17. november 2013 Første lille tingen er allerede innkjøpt Jeg har termin i juni, og kjøper sikkert noe klær og slikt på januarsalget. Det kan være mange kroner å spare på det Vogn, stellebord, bilstol osv, venter vi med til jeg er lenger ut i svangerskapet.
sva Skrevet 17. november 2013 #4 Skrevet 17. november 2013 Har begynt å handle litt allerede. Er 15 uker nå. Jeg er litt kresen på hvordan ting skal se ut, så jeg handler når jeg tilfeldigvis ser noe jeg faktisk liker. Skal vente med store ting som seng, stellebord osv til januar mnd. Hadde samme planen med vogna som vi ville ha, men når vi fortalte til svigerforeldrene at vi var gravide, ble de så glad at de kjøpte emmaljunga vogna for oss på dagen.. Så ja, var jo veldig heldige med det, for det er jo en av de største kostnadene.
❤lille stjerne❤ Skrevet 17. november 2013 #5 Skrevet 17. november 2013 Har allerede kjøpt stellebord og moseskurv, fordi jeg fikk det så utrolig billig. Det gjør ikke noe at det er tidlig.
all i want is u Skrevet 17. november 2013 #6 Skrevet 17. november 2013 jeg har også tenkt å handle ting på januarsalget. har allerede kjøpt sprinkelseng (på tilbud) og vogn (brukt på Finn) av store ting. men andre store ting tar vi i januar. klær overlater jeg til mamma og svigermor. de har shoppedilla begge to og klarer ikke la være å handle alt de ser som er fint. så jeg tror ikke jeg trenger å kjøpe så mye. tar å handler kluter, bodyer og diverse andre småting som jeg sannsynligvis ikke får av andre når jeg kommer over et godt tilbud. termin i mai, så god tid på å lete etter det. når jeg nå er kommet til uke 15 så satser jeg på at dette går fint, og ser på handlinga som en positiv ting som bidrar til å overbevise meg selv om at dette kommer til å gå bra
Anonym bruker Skrevet 17. november 2013 #7 Skrevet 17. november 2013 Blir ikke mye handling her i gårn, da vi har masse etter de andre to. Treng bilstol og vogn, resten har vi ellers låne vi senga av søster mi tel den ventene knøtte slik vi gjorde t de andre to, ellers hente vi bare senga mamma dæm har ståanes t besøk av barnebarn og gjør en avtale om at vi heller tar med reisesenga t dæm (sia det e mitt knøtt som e minst). Klær, kluta, stellebord har eg fra de andre, har en av kvert kjønn fra før. Men stresse ikke, bli nok ikke nåkka handling før i tidligst i mars. Har ikke den beste råda så satse på og finne ei grei vogn på finn eller på kjøp og salg sien på fb. Gidd ikke kjøpe nytt:) Har termin sist i juni Anonymous poster hash: 7f3d3...9a1
Mamsen med 2 gutter! Skrevet 17. november 2013 #8 Skrevet 17. november 2013 Har termin i juli og tenkte å begynne så smått i januar med shoppingen. Heldigvis så har jeg de fleste "store" tingene allerede fra nr 1. Stellebord, seng, bilstol, moses kurv, vogn, tepper og kluter, pumpe, babygym, lammeskinn og litt div.
mamma_til_verdens_beste Skrevet 18. november 2013 #9 Skrevet 18. november 2013 For min del så kommer det an på kjønnet. Hvis jeg har ei jente i magen så begynner jeg sikkert å kjøpe noe når jeg kommer over i 3. trimester. Hvis jeg har en gutt så trenger jeg vel egentlig ikke å kjøpe noe, men gjør det helt sikkert når det nærmer seg fødsel. Har 2 år gammel gutt og trenger derfor i utgangspunktet ikke noe om jeg får gutt.Hadde vært moro å kjøpe jenteklær da, men utrolig praktisk med gutt når jeg har det fra før. Begge deler er like velkommen
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #10 Skrevet 18. november 2013 Har to barn fra før, så det trengs ikke så mye nytt av klær og utstyr, egentlig! Men begynner vel å se over klær, sortere og supplere når jeg kommer over i 3. trimester, antar jeg. Anonymous poster hash: 03ecf...e2e
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #11 Skrevet 18. november 2013 Her begynte jeg å handle inn fra vi startet opp som prøvere. Så innen uke 20-25 var alt klart til den lille for de første 6 mnd Anonymous poster hash: 4f5a8...f5f
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #12 Skrevet 18. november 2013 Har gutt fra før (fortsatt under 2år når nestemann kommer). Om det blir en gutt til, blir det kun ny seng. Men om det blir ei jente, da blir det rosa for alle penga!! Termin beg juni, så tenkte å begynne på nyåret:) Anonymous poster hash: 6fb85...8d7
Oslostjerne Skrevet 23. november 2013 #13 Skrevet 23. november 2013 Jeg er 11+2 i dag og kjøpte første ting i går, rett og slett fordi jeg fant en Stokke mini/sleepi seng på finn til en billig penge. Vet det er litt tidlig, men det var et kupp å få både liten babyseng og barneseng (deler), liten ig stor madrass pluss himmelseng til 4000,-
MiniMuffin♥Lille J i magen Skrevet 23. november 2013 #14 Skrevet 23. november 2013 Jeg er 11+2 i dag og kjøpte første ting i går, rett og slett fordi jeg fant en Stokke mini/sleepi seng på finn til en billig penge. Vet det er litt tidlig, men det var et kupp å få både liten babyseng og barneseng (deler), liten ig stor madrass pluss himmelseng til 4000,- Oh heldiggris!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå