Anonym bruker Skrevet 17. november 2013 #1 Skrevet 17. november 2013 Skal ha planlagt keisersnitt om kort tid. Dette er snitt nr 3, og man blir anbefalt å ikke få utført mer enn 3 snitt. Jeg har to barn fra et tidligere forhold. Dette er ny kjærestes første barn. Jeg har alltid tenkt at tre barn er det ideelle. Så til spørsmålet. Jeg var i utgangspunktet sikker på at jeg ønsket å få utført steriliseringen når jeg likevel var åpen, men så startet jeg å tenke på krybbedød osv. Dersom det nye barnet dør kan det jo være vi ønsker et barn til likevel. Det finnes jo de som får utført 4,5 og tom 6 snitt. Anonymous poster hash: 623fd...6da
Anonym bruker Skrevet 17. november 2013 #2 Skrevet 17. november 2013 Jeg ville aldri sterilisert meg hvis jeg ikke var helt 100% sikker på at jeg var ferdig. Og at jeg aldri uansett omstendigheter senere kunne ønske meg en til. I ditt tilfelle ville jeg ikke sterilisert meg, på det du skriver virker du ikke sikker nok. Dessuten, du vet jo ikke om dere etterhvert får lyst på ett helsøsken til babyen som kommer nå heller. Jeg hadde ikke turt å sterilisere meg var jeg deg. Men jeg har fire barn nå, og kunne fortsatt ikke tenkt å sterilisere meg. Anonymous poster hash: b7d6f...927
Anonym bruker Skrevet 17. november 2013 #3 Skrevet 17. november 2013 Jeg er litt usikker på spørsmålet?? Man har jo aldri noen garanti for noe i livet. Og selv om sjansen er tilstede så kan man jo ikke gå rundt å tenke sånn. Tro meg, jeg har tenkt sånn med alle mine, og man blir helt sprø Du har jo ikke mange alternativene.. Satse på at alt går bra og gjennomføre, eller vente litt og betale det selv. Men lykke til med forestående Anonymous poster hash: 13e0d...814
Anonym bruker Skrevet 17. november 2013 #4 Skrevet 17. november 2013 Jeg har forresten sterilisert meg nå, har 4 barn og det holder i massevis for meg Men til deg over; Man kan kan fortsatt få flere barn om man ønsker det. Men det krever mer planlegging og penger. Eggene er jo der ennå #3 Anonymous poster hash: 13e0d...814
Anonym bruker Skrevet 17. november 2013 #5 Skrevet 17. november 2013 Jeg har forresten sterilisert meg nå, har 4 barn og det holder i massevis for meg Men til deg over; Man kan kan fortsatt få flere barn om man ønsker det. Men det krever mer planlegging og penger. Eggene er jo der ennå #3 Anonymous poster hash: 13e0d...814 Enig med anonym her. Når du blir sterilisert klipper de bare over egglederene. Eggstokker, eggpriduksjon og livmoren er der fortsatt. Så skulle situasjonen plutselig tilsi at du angrer på inngrepet har du mulighet til IVF. Anonymous poster hash: 1f47d...a70
Anonym bruker Skrevet 17. november 2013 #6 Skrevet 17. november 2013 Som jeg ønsker at jeg hadde gjort det under siste KS. Men min mann overtalte meg med den begrunnelsen du har. Men jeg vil ikke ha flere barn, og hadde ikke klart et svangerskap til. Og nå står jeg på liste for sterilisering og må attpåtil betale i dyre dommer. Er 40 år og tåler ikke hormoner lengre, og gubben hater kondomer. Anonymous poster hash: 31b49...75c
Anonym bruker Skrevet 17. november 2013 #7 Skrevet 17. november 2013 Hvis man skal tenke på alle hvisomatte, dersomatte får man jo ikke gjort noe her i livet, man tar en avgjørelse ut i fra hvordan livet er akkurat nå og skulle det skje noe som gjør at man ombestemmer seg så får man se på hvilke muligheter man har da. Om mannen din er enig, altså at han ikke ønsker seg mer enn et eget barn ser jeg ingen grunn til å la være med steriliseringen. Sjansen for å miste et barn er jo veldig liten, og skulle det likevel skje går det an å få et prøverørsbarn. Men du må jo være helt sikker på at du ikke ønsker deg fire barn da, om du er 100% sikker på at tre barn holder ville jeg sterilisert. Er du åpen for å få et fjerde barn etterhvert ville jeg latt være. Men jeg ville ikke latt være fordi et av barna kan dø. Jeg steriliserte meg etter fjerde barnet. Anonymous poster hash: 4163b...51c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå