Gå til innhold

Dere som også bor i Oslo!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer dere å flytte pga all kriminalitet? Tenker spesielt på alle fanene i det siste. Tror dere det er bedre å flytte? Hvordan skal det bli når barna våre er store nok til å gå ut, kommer det noe gang til å bli bedre?

Uff noen tanker fra en bekymret Oslo borger.

Anonymous poster hash: bda80...79c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kunne ikke falle meg inn å flytte, har ikke noengang tenkt tanken. Aldri redd når jeg er ute. Og barna mine har vært store nok til å være ute på egenhånd - også på buss og trikk og til sentrum - i mange år allerede.

Skrevet

Nei jeg lar meg ikke presse ut av byen jeg er født, oppvokst og bor i. Er skremmende utvikling dette, men får håpe det blir rydda opp i. Drevet med kampsport i mange år, og passer veldig på når jeg ferdes ute. Skulle noe skje må det være på høylys dag.. Barna blir lært opp til å bruke sunn fornuft og jeg kommer til å være på vakt! Dessverre kan dritt skje hvor som helst! Burde sende ut søppla og ta strengere tak i egen møkk!

Anonymous poster hash: ba736...0e5

Skrevet

Nei, det vurderer jeg ikke.

Anonymous poster hash: 468b2...82f

Skrevet

nei, det vurderer jeg ikke - født og oppvokst her og har planer om å holde meg her. Vi bor i et rolig boligstrøk vest i oslo, satser på at det holder seg sånn.

Anonymous poster hash: 3ef81...495
Skrevet

Vi flyttet, men det har sammenheng med at vi fikk mer hus for pengene i Suburbia og avstand til Kjærestens jobb. Han bruker nå 20 min.til kontoret :D

Skrevet

Kommer til å flytte innen mini kommer i skolealder. Er ikke herfra selv, og budeie i byen som jeg er, så synes jeg ikke Oslo er et sted for små barn å vokse opp.

Skrevet

På ingen måte. Oslo er en fantastisk by som har så mye å by på. Det er her jeg er hjemme og her jeg føler meg trygg.

Skrevet

Vi stritter egentlig imot å flytte ut av byen alt vi kan.. Det er her vi vil bo, her vi vil at barna skal vokse opp og her vi vil være (og det på østkanten til og med..) ;)

Men boligprisene presser oss utenfor bygrensen.. :/

Med to små, og en samboer med en plasskrevende hobby, så må vi ha noe større.. Og budsjettet strekker desverre ikke til i Oslo :(

Anonymous poster hash: 47416...ab0

Skrevet

Never! 

:hjertesmil: OSLOVE  :hjertesmil:

Skrevet

Nei, men jeg har blitt mer forsiktig og liker ikke utviklingen. Vi bor på vestkanten der det statistisk sett skal være mindre overfall, men i det siste har det jo vært flere hendelser også her.

Uansett så er det ikke nok til å få oss til å flytte. Jeg har stor tro på at politiet for bukt med "problemene" etter en stund slik at "dominoeffekten" stopper opp. Noen av ungdommene lar seg nok gire opp av dette og hiver seg på fordi media skriver mye om hver hendelse. (Ikke det at de ikke skal skrive om dette...)

Skrevet

Har opplevd å bli ranet selv da jeg lå og sov i leiligheten, men det var ikke noe skummelt siden det var før jeg fikk barn. 

Men nå som mor er jeg blitt veldig skeptisk ja. Hvis det samme hadde skjedd mens jeg og mini lå og sov ville jeg blitt veldig, veldig sint og redd.

Og reager især på de som raner små barn, foreldre med barn, eldre.

Feige, feige ranere.

Så antar vi flytter ut av Oslo tilslutt. Men det er tungt, for elsker å bo her som voksen. Men en by der tiåringer blir ranet på busstopp er ikke ok. 

Anonymous poster hash: 00a77...ada
Skrevet

Flytt til Lillestrøm,strømmen områdene :) er utrolig rolig der men det er ikke så veldig langt unna oslo s heller er ti minutter med tog fra lillestrøm togstasjon til oslo sentralstasjon. og 15-20 min med bil fra olavsgaard til oslo ... og 15-25 min fra lillestrøm til oslo s tror jeg. er veldig sentralt og rolig og koselige områder for barn å vokse opp i .. dessuten mange skoler og barnehager ...

Anonymous poster hash: 253ab...1b4
Skrevet

Absolutt ikke, med mindre vi flytter til utlandet.

Overfall og ran kan skje i alle byer, og statistisk sett er det liten sjanse for å bli både ranet og overfalt.

Jeg føler meg ikke utrygg.

Skrevet

Vi flytter ikke. Men ønsker at alle de kriminelle skal flytte/finne andre ting å gjøre. :)

Skrevet

Men har aldri blitt frastjålet noe, truet, blitt overfalt eller noe annet negativt her heller. Enda jeg ofte går med veska åpen, tidlig startet å gå rundt i byen alene for å komme til lokalene til organisasjonen jeg var aktiv i.

Skrevet

Nei, vi vurderer ikke å flytte, har ikke falt meg inn. Føler meg trygg overalt i Oslo, byen hvor jeg har bodd i over 40 år.

Anonymous poster hash: 78f0d...046

Skrevet

Kunne aldri flyttet ut av Oslo.

Heller kriminalitet som kommer ut i media, enn jantelov og tabu som ties ihjel i småbyene..

Skrevet

Kommer aldri til å flytte fra Oslo!

Føler meg ikke utrygg og stortrives der vi bor på østkanten. Har god plass og barneskole rett ved. Når det blir tid for ungdomsskole så skal vi vurdere hva vi skal gjøre! Men inntil da blir vi her vi er! Flytting vil evt skje innenfor Oslo

Skrevet

Vi flytta ja, ville ikke bo i Oslo ved skolestart.

Skrevet

Nei, det er ikke aktuelt for oss å flytte ut sv byen, men vi vurderer å flytte til en annen kant av byen etterhvert. Vi bor i Groruddalen og har jeg har opplevd flere ekle episoder etter at vi flyttet hit for 4 år siden.

Anonymous poster hash: df117...cd4

Skrevet

Det er i Oslo vi og barna har venner, skole, jobb, familie, nettverk. Og vi bor i et veldig hyggelig område med mange hyggelige naboer.

Nei, vi flytter ikke. Det er her vi hører hjemme!

Er selv oppvokst i Oslo, men mannen kommer fra en annen del av landet.

Anonymous poster hash: ffa80...429
Skrevet

Vi flyttet ut av Oslo for en stund siden. For oss hadde det mer med boligpriser og nærhet til familien å gjøre, enn at vi var bekymret for kriminalitet.

Vi bodde i Oslo i mange år, og det var til og med i Gamlebyen, og ingen av oss opplevde noen gang noe "skummelt"

Savner Oslo litt da, så vi er nærmere å vurdere å flytte tilbake enn noe annet :P

Skrevet

ja, det vurderer vi

Anonymous poster hash: 910d9...143

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...