Anonym bruker Skrevet 16. november 2013 #1 Skrevet 16. november 2013 Jeg er så sliten. Ett barn ca to år, normalt krevende, men er veldig sliten. Vurderer å jobbe redusert en periode(70-80 %), men føler det er litt «nederlag». Det går greit økonomisk. Noen som har erfaringer å dele? Og er det flere som blir sliten av ett barn og 100 % jobb? Anonymous poster hash: 4b13f...7d2
Anonym bruker Skrevet 16. november 2013 #2 Skrevet 16. november 2013 Jeg mener at om du føler at du vil og kan jobbe redusert, så gjør du det. Har ikke erfart det samme som deg, men valgte selv å være hjemme med mitt første barn, altså null jobbing de første par årene Og selv om barnet ikke er veldig krevende, så er det jo selvfølgelig mulig å bli sliten.. det kan vel alle bli, samme hvor mange barn de har eller hvor mye/lite de jobber Anonymous poster hash: beb7e...9be
Anonym bruker Skrevet 17. november 2013 #3 Skrevet 17. november 2013 Jeg gikk på en smell etter jeg kom tilbake fra permisjon. Trodde jeg bare var sliten, med det viste seg å være en fødselsdepresjon. Prøvde i det lengste å det til å gå rundt, men så kommer man til et punkt hvor man ikke lenger holder ut. Følte det som et stort nederlag å ikke kunne jobbe fullt. Nå jobber jeg 60 prosent og fungerer igjen både på jobb og hjemme. Har fremdeles en lang vei å gå før jeg er tilbake i full stilling. Anonymous poster hash: f4da6...22d
Anonym bruker Skrevet 17. november 2013 #4 Skrevet 17. november 2013 Selv da vi hadde bare ett barn, så syntes vi hverdagen ble for hektisk med to fulle jobber. Vi ville ikke ha så lange dager i barnehagen. Nå har vi tre barn, og har ikke hatt full jobb begge to siden før vi fikk barn. Fungerer veldig fint hos oss. Anonymous poster hash: 148d7...288
Anonym bruker Skrevet 17. november 2013 #5 Skrevet 17. november 2013 Tre barn og 100% på begge to. Ble travelt etter nummer tre, men med 1 og 2 synes jeg det gikk veldig greit med 100%-stilling. Har du muligheten så kan du jo redusere, jeg hadde aldri gjort det. Anonymous poster hash: 4560f...ac9
Anonym bruker Skrevet 17. november 2013 #6 Skrevet 17. november 2013 Jeg gjorde det første året mini var i bhg. Egentlig fordi jeg var alene med han og hadde så lang reisevei til barnehagen han fikk plass i at jeg rett og slett ikke rakk å hente og levere med buss og samtidig jobbe full dag. Fikk mer tid med gutten og var egentlig veldig fornøyd med løsningen. Anonymous poster hash: 6ebea...0fe
Anonym bruker Skrevet 17. november 2013 #7 Skrevet 17. november 2013 Jeg hadde gjort det umiddelbart! Det er godt for barnet å ha en lykkeligere mor! Selv jobbet jeg 80% det første året. Jeg gikk opp til 100% det andre året og det angrer jeg fryktelig på! Vi prøvde på nr 2, men det tok voldsomt lang tid nå. Legen sa jeg var frisk og at det bare var stress som hindret meg.. Etter neste permisjon skal jeg jobbe max 60%. Jeg skal jobbe i 36år til, så kan begynne i 100% når barna blir eldre igjen. Nå prioriterer vi et roligere liv uten stress. Anonymous poster hash: f6466...0d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå