Gå til innhold

Det er så mange som blir satt i gang! Hvorfor det egentlig?

Anbefalte innlegg

Dette gjelder ikke de som er på overtid, eller som har svangerskapsforgiftning. Tenker på alle de andre der ute.. Slutt å snik i køa da damer, hehe! Jeg vil også ha fødselstabletter!

Anonymous poster hash: ec577...d2d

Fortsetter under...

Er vel ikke vanlig å bli satt igang hvis det ikke er en god grunn? Jeg hadde sf, men igangsettingen hjalp ikke i det hele tatt :( Kroppen min ville IKKE bli startet, ikke med tabletter, ballong, drypp eller noe, så endte i hastesnitt. Neste gang håper jeg den starter selv ja!! :) 

Anonymous poster hash: 67dfe...35d

Det ligger en grunn for det vil jeg tro.

Siste jeg hørte fra sykehuset var at risikoen ved at det startet hjemme ikke var verdt det. Så da settes det igang på sykehus.

Er på bakgrunn av forrige fødsler samt dette svangerskapet.

De setter vel ikke igang fordi mor har lyst ;)

Jeg blir kanskje satt igang. Ingenting er avgjort enda, selv om jeg er 37+2.

Grunnen til at jeg muligens blir satt igang, er at min forrige fødsel var langdryg (3 døgn), hastekeisersnitt, stort barn, og komplikasjoner i forbindelse med at babyen var så svær. (Vi måtte gå til fysioterapeut i mange måneder fordi føttene hennes var deformerte pga dårlig plass i livmoren.)

For å unngå dette denne gangen, vil jeg få en ekstra ul til uka for å sjekke om babyen er stor. Er han det, blir jeg mest sannsynlig satt igang 14 dager før termin for å unngå at han blir for stor.

Det er min grunn til mulig igangsettelse. :)

Fordi hun er ferdig nå... Er 35+5 og hun veier 3400 allerede, jeg får genetisk store barn og for å unngå at hun blir 5+ kilo når hun skal ut så settes vi igang to uker før tiden.

Ingen blir satt igang for gøy, det blir en risikofødsel når ting blir igangsatt, det er det ingen som ønsker, men alternativet trenger ikke å være bedre, derfor.

Annonse

Vil du bli satt igang?

Da kommer du til å angre... Best om kroppen kan bestemme selv!

Jeg synes de som føder når kroppen er klar er de heldigste! Håper jeg blir en av de denne gangen ;-)

Min fødsel tok tre dager sist. Jeg fødte ei jente på 53 cm og 3990 gram i uke 39. Er nå i uke 39+2, vet ikke kjønnet og aner ikke hvor lang fødsel blir. Har jeg rett på igangsetting?? Takker for svar :-) Hi

Min fødsel tok tre dager sist. Jeg fødte ei jente på 53 cm og 3990 gram i uke 39. Er nå i uke 39+2, vet ikke kjønnet og aner ikke hvor lang fødsel blir. Har jeg rett på igangsetting?? Takker for svar :-) Hi

Uke 38 ble hun født, ikke 39

Uke 38 ble hun født, ikke 39

tror det er mye hypokondere jeg....

er så mange som finner egne regler for ditt og datt, hør hørt myyyye rart her inne.. skjlnner godt at lege/jm sier "jada greeeeit" hvis mora er helt hysterisk...

folk klager i hytt og gevær. Ja jeg har også vondt i blant. men jeg syter ikke hver eneste dag over kynnere, modningsrier og intens smerte som aaaldri gir seg, søvnløshet osv. hadde det vært noe farlig eller uvanlig så hadde du blitt lagt inn. Vi må mellom det samme alle her inne jenter, men tror det er RIMELIG stor forskjell på smerteterskelen til folk rett og slett.......

sorry men det er min oppfatning !

Anonymous poster hash: 483e8...3bf

Annonse

de setter det ikke i gang uten grunn. Tror ikke det er akkurat en enkel sak og "klage seg til igangsettelse", så å si at igangsettelse skjer pga hypokondere er jeg uenig i. 

Er derrimot enig i at det er MYE klaging ute å går. Synes det nesten tar litt av her inne av "vondter". Har selv vært skikkelig plaget i tidligere sv skap og da var jeg så dårlig at jeg hvertfall ikke satt her inne å klaget, men lå som et slakt, men hver sin strategi... 

Anonymous poster hash: e6f78...bb7

Igangsatt fødsel er ingen spøk, har nettop vore gjennom ein (10 dagar over tida grunna lite fostervatn) og skulle mykje før hatt spontan fødsel.

Hadde det ikkje vore for risikoen ved igangsettelse og den ekstra belastinga for mor hadde nok sjukehusa satt i gang mange fleire. Tenk så greit for dei å kunne planlegge i større grad kor tid barna kom. Men dei gjer det ikkje om ikkje risikoen ved å vente er større enn risikoen ved å sette i gang. Og det skal vi vere veldig glade for.

tror det er mye hypokondere jeg....

er så mange som finner egne regler for ditt og datt, hør hørt myyyye rart her inne.. skjlnner godt at lege/jm sier "jada greeeeit" hvis mora er helt hysterisk...

folk klager i hytt og gevær. Ja jeg har også vondt i blant. men jeg syter ikke hver eneste dag over kynnere, modningsrier og intens smerte som aaaldri gir seg, søvnløshet osv. hadde det vært noe farlig eller uvanlig så hadde du blitt lagt inn. Vi må mellom det samme alle her inne jenter, men tror det er RIMELIG stor forskjell på smerteterskelen til folk rett og slett.......

sorry men det er min oppfatning !

Anonymous poster hash: 483e8...3bf

Fy fader for et oppkastinnlegg. Dette er et gravideforum og det finnes grenser på hvor lenge man kan prate om "ååå jeg gleder meg", da blir det selvfølgelig naturlig å snakke om plager og ting som gjør vondt. Hvis du mener folk har liten smekketerskel så håper jeg faktisk du våkner opp i morgen med bekkenløsning, så skal vi nok se et klageinnlegg fra deg også!!! Er drittlei av kvinner som hater på andre kvinner når de snakker om vonde følelser og smerter i graviditeten. "Vær glad du er gravid, andre har det faktisk verre!!!" Er typiske svar man får på forum. Vet du hva!? Jeg kan ikke hele tiden gå rundt og tenke at folk har det verre enn meg et sted der ute i verden så derfor har jeg ikke rett til å føle det jeg føler. Støtt heller dine medkvinner eller hold kjeft! Heng heller på kvinneguiden isteden for 3.trimester på BIM.

Dette gjelder ikke de som er på overtid, eller som har svangerskapsforgiftning. Tenker på alle de andre der ute.. Slutt å snik i køa da damer, hehe! Jeg vil også ha fødselstabletter!

Jenta i magen presset på den ene nyren min (hydronefrose), den hold på å gå til grunne. Fødsel måtte settes i gang for å prøve å redde nyren min. Noe de klarte :) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...