Gå til innhold

Omgangssyke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tar det fra man er blitt smittet til det bryter ut?

Minsten kastet opp og hadde diare på torsdag. Både jeg og mannen min sprang inn til minsten samtidig. Idag begynte mannen min å kaste opp, enda det var jeg som var oppe med minsten hele natta og var i kontakt med en god del oppkast. Når kan jeg vite at jeg ikke blir syk og hva er sannsynligheten for at jeg slipper unna?

Anonymous poster hash: a90e0...cdb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, hvis du allerede har hatt viruset eller lignende har du vel antistoffer.

Kanskje du ha vært flinkere med håndhygienen?

Kanskje din mann smittet datteren, bare at det tok lenger tid før det brøt ut på ham?

Kanskje du bare omgår dette viruset pga flaks:)

Anonymous poster hash: 5b58b...465

Skrevet

Her slipper som oftest vi voksne unna, selv om barna spyr om hverandre. Nøye med håndhygiene.

Anonymous poster hash: 0efc7...d17
Skrevet

Legen her sier at det kan ta opptil 1 uke fra man blir utsatt for smitte til det bryter ut, men at det mest vanlige er innen 72 timer. På denne måten kan det være vanskelig å vite hvem som egentlig har smittet hvem etter hvert.... Plutselig kan det være noen helt utenfor huset som smitter deg f eks på mandag, hvis du får utbrudd på onsdag, men det kan og være smitte du fikk fra barnet ditt nå på torsdag som bryter ut 6 dager senere.....

Man skal være forsiktig med å si hvem eller hvor smitten kommer fra i alle fall.

Anonymous poster hash: 4ec05...a7e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...