Gå til innhold

Kjefter du på andre sine unger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på lekeland i dag og noen gutter dytta datteren min på 3 år flere ganger, hardt og ned en trapp. Da føyk det "en djevel" i meg og jeg kjefta på dem. Huff, jeg er ikke alltid like pedagogisk, skal innrømme det, men jeg blir så trøtt av "drittunger" som ikke oppfører seg. Mine barn er heller ingen engler og jeg har ikke noe problem med at andre voksne sier fra, så det er sagt.

Til disse guttene kom pekefingeren frem, *hihi*, og jeg sa stengt at "jeg vil ikke se at dere dytter EN gang til!" De ble store i øynene. Jeg lo litt etterpå, heller ikke så pedagogisk korrekt, men jeg er nå bare et menneske ;)

Kan dere finne på å kjefte på andre sine barn?

Anonymous poster hash: e67d9...b0e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde nok også kjeftet i denne situasjonen hvis de andre foreldrene ikke gjorde det selv. Jeg hadde riktignok ikke ledd foran ungene.

Skrevet

Noen ganger er det på sin plass med kjeft. Dytting ned trapper kvalifiserer til kjeft :)

Skrevet

Husker ei som kjeftet vilt på 5åringen min da han sølte i et selskap. Det var jo bare utrolig unødvendig!! Ble fornermet selv!

Men i situasjonen som du beskriver, hi, er det helt greit syns jeg.

Anonymous poster hash: ab412...20b

Skrevet

Hvis foreldrene ikke tar tak i det, sier jeg klart i fra selv. Mener det var riktig av deg å si i fra, men ikke le av det så ungene ser det.

Skrevet

Godt det er flere som er enig :)

ps. jeg lo ikke foran guttene. hadde ingen intensjon om å ydmyke dem slik eller å gjøre narr av dem, altså, jeg lo litt etterpå for meg selv med ryggen til dem

HI

Anonymous poster hash: e67d9...b0e
Skrevet

Høres ut som du gjorde det riktige. Holdt selv på å klikke på noen 10-12åringer i dag, men rakk ikke frem før de var langt avgårde. De dreiv og klatra på utsiden av en bro. Livsfarlig, i ordets rette betydning.

Skrevet

Når jeg blir redd så kjefter jeg uansett, og lever helt fint med det.

Skrevet (endret)

Kjefter hvis de skader eller forsøker å skade andre barn og ingen andre voksne er til stede. Men jeg skriker ikke. Forklarer rolig.

Hadde sagt ifra HI. Det var riktig å si ifra i den situasjonen

Endret av klishe89
Skrevet

Hadde sagt klart i fra , har gjort det flere ganger og selv om det ikke har vært mine barn om ble plaget. En gang ble en gutt dyttet opp mot veggen av to andre gutter, jeg så på ansiktet hans at dette var ingen lek? Det gikk flere voksene forbi, jeg satt da i et bygg og gikk ut og over veien og spurte hva dette gjaldt, de to guttene sprang sin vei. Men jeg tenker hvorfor i f...stoppet ikke de voksene dette som gikk forbi. En annen gang ropte en gutt stygt etter to jenter. Jeg stoppet opp og spurte han hvorfor ? Han ble hele rød og stammet , jeg sa at slik oppførsel var ikke akseptabelt , han lovet å ikke gjøre det igjen. Jeg blir så forb...av slik oppførsel , kommer sikkert i trøbbel en dag

Anonymous poster hash: 106ff...951

Skrevet

Ja det gjør jeg hvis jeg føler det trengs :-p

Anonymous poster hash: c102f...8fe

Skrevet

Åh ja gjett om jeg gjør hvis det er på sin plass. Er foreldrene i nærheten lar jeg de ta tak i situasjonen. Gjør de ikke det sier jeg i fra. Andre foreldre har innimellom sagt at det er fint at jeg sier i fra, for de har godt av å høre det fra andre foreldre også. Jeg forklarer også alltid hvorfor det ikke er greit å gjøre det de gjør, og jeg sier fra på en ordentlig måte. Respekt skal gå alle veier.

Anonymous poster hash: d689b...4b0

Skrevet

Jeg sier i fra når det trengs ja, men prøver å unngå å kjefte. Men i denne situasjonen hadde jeg nok gjort det.

Jeg setter også pris på om andre sier fra til sønnen min om det er noe jeg ikke ser, men helst på en ordentlig måte, for han blir litt engstelig av å bli snakket til av fremmede. Men om han hadde dyttet noen ned en trapp, så tenker jeg han bare hadde hatt godt av en sånn liten støkk.

Anonymous poster hash: b0b57...ca6
Skrevet

Jeg sier ifra, og innimellom om det ikke hjelper spør jeg etter foreldrene/telefoner. Dersom det heller ikke hjelper, og de fortsetter. Da kjefter jeg. Uavhengig om det er mitt barn eller andres som er offeret.

Anonymous poster hash: 7ea93...fb2

Skrevet

Ja, hvis det er nødvendig og ikke foreldrene selv er der.

Eks. hvis jeg ser et barn sparke et annet, ta noen sine ting, dytte osv. så mener jeg det er svært viktig at voksne sier tydelig fra at slikt ikke er greit.

Må man virkelig kjefte på kun ett barn, så er det nok likevel best å ta det på tomannshånd.

Anonymous poster hash: 6bc10...6d4
Skrevet

Vi var også på lekeland i dag å var i den kroken der det er beregnet for barn opptil 3 år.

Som vanlig var det mange der som var mye eldre enn det å de tar overhodet ikke hensyn til de små å var skikkelig voldsom.

Da var jeg litt forbanna å ba de roe seg å ta hensyn til de små som var der.

Har også sagt ifra når noen er stygg mot barnet mitt der,eller når de tar leker fra sønnen min.

Når ikke foreldrene kan være i nærheten å si ifra selv til barna sine så gjør jeg det.

Skrevet

Ja det gjør!

De værste drittungene som er stygg mot alle,har selvsagt foreldre som ikke sitter i nærheten.

Da må faktisk noen andre ordne opp,for jeg godtar ikke at noen er stygg mot barnet mitt!

Anonymous poster hash: e8948...188
Skrevet

tja... spørs hva man mener med å kjefte. Men jeg snakker til andres unger om dem ikke kan oppføre seg innimellom ja.

Skrevet

Ja, det gjør jeg. Ingen barn blir plaget under mitt påsyn. Samtidig har jeg veldig god kontakt med barn, og føler selv jeg er veldig rettferdig. Jobber med barn, og barn liker ærlige voksne og ikke dilldall for den minste ting. Hvis mine barn plager andre, håper jeg de som er i nærheten tar tak i situasjonen.

Anonymous poster hash: c4ab3...c00

Skrevet

har ikke egne barn, så hvem ellers skal jeg kjefte på? :P

Anonymous poster hash: 3a9a0...91e
Skrevet

Kjefter ikke, men rettleder og irettesetter ved behov. Både med foreldre til stede og når ungene er her/der alene.

Anonymous poster hash: 25d9d...e66

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...