Gå til innhold

Uke 19, og kraftige menssmerter og blodig slim.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere?? Jeg var til legen for to uker siden, da hadde jeg meter blødninger, men ingen kramper. Nå er det kramper og menssmerter. Bør jeg kontakte lege??

Anonymous poster hash: 4ba8c...c16

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva tenker dere?? Jeg var til legen for to uker siden, da hadde jeg meter blødninger, men ingen kramper. Nå er det kramper og menssmerter. Bør jeg kontakte lege??

Ja, absolutt noe jeg ville gjort snarest!

Anonymous poster hash: 76412...d41

Skrevet

Ring føden med en gang! Dette kan du IKKE vente med. Jeg burde strengt tatt ikke behøve å forklare hvorfor!

Masse lykke til. Håper det er noe uskyldig.

Anonymous poster hash: ecdb1...ce8

Skrevet

Ja!!! Du må kontakte lege/føden nå!

Anonymous poster hash: 6bdfa...d09
Skrevet

Sitter og venter hos legevakta. Men jeg var til rutineultralyd for en uke siden og da var alt fint. Er redd for at de bare skal avfeie meg :-/ synes dette var veldig skummelt og ubehagelig :-( hi

Skrevet

De burde sende deg videre til UL. Gjør de ikke det, ringer du selv direkte til føden!!

Håper alt går bra :)

Skrevet

Huff, lykke til! Håper alt står bra til...!!!

Anonymous poster hash: c4a2d...96d

Skrevet

Lykke til, kjære deg! Dette går bra :-)

Anonymous poster hash: d5a76...98d

Skrevet

Legen var ikke så veldig hjelpsom. Han sjekket ikke med en gynundersøkelse en gang :-( målte bare blodtrykket mitt, det var pittelitt forhøyet, men ingenting p bekymre seg over. Og nå skal jeg ta en urinprøve, han tror jeg kan ha UVI. Men det er jeg ganske sikker på at det ikke er. Han mente at siden det følte mer ut som menssmerter, og ikke såååå mye kramper, så var dette helt ufarlig.

Vet ikke helt jeg altså. Føler ikke at han tok meg så alvorlig. :-( hi

Skrevet

Nei, nei!! Da må du selv ringe til føden. Det er så mange inkompetente leger på legevakten rundt omkring!!

Han kan i det minste ringe å forhøre seg med vakthavende på gyn/føden!! Skrik, gråt og få hysterisk anfall, så kanskje det hjelper litt. Hvis ikke, gjør du det jeg sa..ring føden selv :)

Skrevet

Å herre. Hvorfor er leger så redde for å undersøke gravide nedentil? De må jo undersøkes mtp blødning ev synlig foster i kanalen. Jeg hadde absolutt rundt føden.

Anonymous poster hash: df241...037

Skrevet

legevakta er bedritent mildt sagt for gravide....har hatt noen runder der selv og ikke fått noe hjelp i det hele tatt.

jeg har heller endt opp mer redd faktisk.

ring føden så kanskje de er snille å tar deg inn.

Skrevet

Ring føden. De vil jo at gravide skal ringe om det er noe. Jeg ringte i uke 23, og en halv time etter var jeg inne på ul hos en utrolig fin lege og møtte en kjempehyggelig jordmor.

Skrevet

Jeg har ikke UVI, som jeg forventet, eller noe annet snusk i urinen min. Så han lyttet fort med en dopler, sa at alt hørtes fint ut. Bare å slappe helt av og dra hjem?! :-/ jeg har ikke time til lege eller jordmor før i slutten av desember. Så da må jeg vel bare slappe av da :-( selv om jeg egentlig bare følte meg til bry for legen, ble liksom bare ut og inn og neida, ingenting som feiler deg, dra hjem..

Skal inn til legen nå en siste gang, bare for en rask oppsummering?? Skjønner meg ikke helt på han der legen :-/ hi

Skrevet

Jeg har ikke UVI, som jeg forventet, eller noe annet snusk i urinen min. Så han lyttet fort med en dopler, sa at alt hørtes fint ut. Bare å slappe helt av og dra hjem?! :-/ jeg har ikke time til lege eller jordmor før i slutten av desember. Så da må jeg vel bare slappe av da :-( selv om jeg egentlig bare følte meg til bry for legen, ble liksom bare ut og inn og neida, ingenting som feiler deg, dra hjem..

Skal inn til legen nå en siste gang, bare for en rask oppsummering?? Skjønner meg ikke helt på han der legen :-/ hi

Jeg skjønner ikke helt... hvorfor ringer du ikke bare føden??!! 

Skrevet

de burde absolutt sjekke med ul for å finne ut av blødningen.

ring føden og forklar.

men som er litt synd er at de ikke er så velvillige noen steder før du har bikket 23 uker, for det er først da de setter inn alle ressurser for å redde babyen.

men syns uansett du skal ringe føden så du får litt fred og svar.

Skrevet

Legen mente at det ikke var alvorlig nok til at vi behøvde kontakte føden. Han mente også at siden jeg var så kort, så ville de ikke gjøre noe uansett. Da måtte bare kroppen få ordnet opp selv? ;-/

Skrevet

Legen mente at det ikke var alvorlig nok til at vi behøvde kontakte føden. Han mente også at siden jeg var så kort, så ville de ikke gjøre noe uansett. Da måtte bare kroppen få ordnet opp selv? ;-/

ja dessverre....var det jeg fikk beskjed om også skjønner du... men ring for det! for hvis dette skulle vise seg å være en abort så kan det være ganske så jævlig vondt! da burde du få smertestillende i såfall og ikke minst så vet du hva som foregår! da får du i alle fall forberedt deg litt på det som kommer og ikke ligge å vente på hva som kan/skal skje!

helt på trynet...det er så dårlig oppfølgning av gravide før uke 23.

jeg fikk beskjed om å reise hjem å bare se ann om jeg aborterte jeg :(

ring føden!!!

Skrevet

Har du snakket med føden HI?

Anonymous poster hash: 44625...144
Skrevet

Signerer alle her! Ring føden!

Skrevet

En skal ikke kontakte føden før etter uke 23 dessverre! Før dette kan de ikke gjøre noe uansett. Du kan jo ringe å høre, men du risikerer å bli avvist der også...

Anonymous poster hash: c07a8...75c

Skrevet

En skal ikke kontakte føden før etter uke 23 dessverre! Før dette kan de ikke gjøre noe uansett. Du kan jo ringe å høre, men du risikerer å bli avvist der også...

Anonymous poster hash: c07a8...75c

Hvilket sykehus er det du har hørt det av?! På både ahus og fredrikstad har jeg fått beskjed om å kontakte føden dersom det er noe, og det har jeg fått greie på i uke 18 på ordinær ul.

Anonymous poster hash: 44625...144

Skrevet

Hvordan går det med deg?

Skrevet

Kan du ringe jm din privat? Eventuelt ring føden NÅ. Er det fødse på gang kan de prøve å stoppe den. Er ikke noe å lure på.

Anonymous poster hash: b53b0...e64
Skrevet

Vet du, det er jo flere som har måttet ligge i mange uker på sykehuset når de nesten har mistet etter uke 14! sykehuset tar slikt alvorlig, hør på damene her inne, og ikke legen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...