Gå til innhold

Hva synes du om spotter i taket?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en lang spottskinne på stua, i tillegg til annen belysning, selvfølgelig. Har veldig stor stue, så må ha nok belysning. Hadde lyst til å bytte den ut, men da sa mannen at den kostet 35 000, så han var ikke veldig begeistret for å bare kaste den. Har likevel klart å få stilen jeg ønsker i stua, liker klassisk stil med industrielle innslag. Har også spotter over kjøkkenbenken- veldig stort kjøkken, så igjen er belysning viktig. Har spotter på tre bad og vaskerommet i tillegg. Har ikke bygd huset selv, ville ikke valgt det samme i dag, men huset ville blitt langt dyrere hadde jeg valgt alt selv (slik som det forrige huset, hehe!)

Anonymous poster hash: 72e62...27c

Skrevet

Jeg mener spotter og ikke spottskinner. Hm, jeg bryr meg ikke om hva som er inn og ut, lys er viktig og praktisk.

Hi.

Anonymous poster hash: f7936...69a

Skrevet (endret)

Vi har akkurat kjøpt hus og totalrenovert og har da lagt inn led downlights flere steder. MEN ikke plassert de midt i rommet slik at de fungerer som eneste belysning. Vi har plassert de langs vegger for å kunne lyse opp bilder og slikt. I tillegg valgte vi hvite, ikke sølvfarget. (Det nyere er at downlightene ikke "skal vises", mao være så anonyme som mulig). Vi hadde skinner i vårt tidligere hus, det synes jeg er stygt. Masse ledninger og de er støvsamlere.

Vi kombinerer downlights (på lavere styrke) med stålamper, Vegglamper og hengelamper. Det gir veldig variert og fint lys.

Dersom du skal ha downlights så er det viktig å tenke hva du skal lyse opp og plassere de etter det. Elektrikere har en tendens til å forslå to flystriper av lyspunkter i rommet og det er ut! :)

Endret av Mamma4livet
Skrevet

Vi har det som kontrast belysning ikke primær(håper jeg fikk d rett😜)

Har over bilder og der tv står.ellers har vi hengelamper i tillegg.synes ikke det er fint med bare spotter over alt.

Skrevet

Stygt. På badet er det greit, men ville ikke hatt i resten av hjemmet. Mannen er elektriker og elektronerd og synes vi skal ha downlights i stua...

Anonymous poster hash: 6ba35...a6a

Skrevet

Personlig er jeg ikke tilhenger av dette, men vet mange har det, og ser på det som nesten eneste alternativ.

Finnes mange fine lamper som gir kjempe lys, som er mye stiligere enn spotter. Tror også mange bruker antall spotter som et status symbol, se hvor mange spotter vi har råd til liksom.

Anonymous poster hash: fc054...714

Skrevet

vi har også hvite LED spotter som er plassert etter veggen.

vi kan velge hvilke spotter som er på, altså kun over bilder, kun over halvøya på kjøkkenet med barkrakker, kun over peisen etc.

det for å kunne skape god stemning hvis en ønsker det :)

det er praktisk og mye billigere enn å bruke lamper.

Skrevet

Dere vet tydeligvis ikke hva dere snakker om. Masse typer spotter som er langt fra harry

Skrevet

Jammen. Det kommer jo an på øya som ser. Som alt annet:)

Skrevet

Har ei venninne med helt nytt hus, og i stuen har de et karnapplignende utbygg med en "stjernehimmel" med små spotter i.

Som på et dansegulv.

Huff.

Anonymous poster hash: 1074c...6f7

Skrevet

Tok spotter i stua,langs stue vinduene, hadde ikke spotter i stua fra før men det var så mørkt og vi gikk flere runder før vi bestemte oss. Det ble bra.

Anonymous poster hash: 982ed...33f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...