Gå til innhold

Hva synes du om spotter i taket?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det harry? Gammeldags? Har du det og er du fornøyd?

Jeg har lyst på det i stua og kjøkken, men det er dyrt og jeg vil ikke tabbe meg ut.

Anonymous poster hash: f7936...69a

Fortsetter under...

Skrevet

Vi har det på vårt nye bad og i gangen.

Her passer det ihvertfall utrolig godt. I stue har vi lamper da.

Skrevet

Elsker det! Pusser opp nå har spotter i kjøkken, stue og soverom sålangt., skal ha i gang og yttergang etterhvert også :-)

Vi skal også ha uplight i trappen ute i Hagen og utenfor inngangspartiet.

Mannen er elektriker, men det koster jammen likevel!

Skrevet

Synes det er harry med bare spotter. Vi bygger hus nå, og har valgt spotter kombinert med annen belysning. I stua har vi en lang kontrastvegg uten vindu. Kommer til å ha spotter langs den veggen, men ellers lysekrone over sittegruppe og spisestue. På kjøkkenet er det spotter langs kjøkkendisken og rundt kjøkkenøya, men lampe/ lysekrone over kjøkkenbord og tv-krok.

Anonymous poster hash: 4ee0a...18c

Skrevet

Vi det i nesten hele huset. Syns det er praktisk og enkelt. Lysene kan lyse godt opp hele rommet med å trykke på ett par knapper, samtidig kan man dimme lysene som man vil.  Vi har også noen taklamper f.eks over spisebordene o.l. noen vegglamper i gangen o.l. men det er mest for stemningens skyld.

Skrevet

Jeg har valgt å kombinere. Har spotter på bad og i stue. Ellers har jeg lamper, lysekrone og spotskinner rundt omkring:)

Annonse

Skrevet

Lysekrone er vell mer ut enn spotter om man vil være up to date interiørmessig........ Men altså...Selv velger vi det vi liker heller enn hva som er in....det som er in forandrer seg uansett oftere enn hva vi gidder pusse opp.... :) (jeg liker spotter OG lamper ;)

Skrevet

Praktisk og enkelt. Jeg er interessert i interiør, men lyskvalitet er enda viktigere for meg. Jeg vil ha masse lys, overalt. Ville sett rart ut med en haug av lamper overalt.

Anonymous poster hash: 05bb2...e14

Skrevet

Jeg har så lyst på spotter aldri hatt det før, og ville prøve. Har også tenkt å ha noen lamper og slikt ellers i stua.

Men da går jeg for det:D takk dere!

Hilsen TS.

Anonymous poster hash: f7936...69a

Skrevet

jeg synes ett stort pluss med spotter er at man kan ommøblere litt mer..

er litt dumt hvis man bytter sofa, eller vil snu den så henger plutselig taklampen 2 meter for langt til høyre, eller om man flytter spisebordet og det ser rart ut...

Skrevet

Praktisk og pent sålenge man ikke har for mange.

Anonymous poster hash: 562d2...7bf
Skrevet (endret)

Synes egentlig det er litt harry.. Har det i kjøkkenet i et nybygget funkishus, men kun for at det var inkludert i tilbudet. Det går greit, vi kombinerer med industripreget belysning og spotter, men hadde ikke valgt det igjen i dag ...

Jada nå tenkte jeg downlights, spotter finnes i så mange varianter.. Våre er ikke harry, det er hflg sikkert ..

Synes det er fint med litt grove, industripreget

Endret av Mrs Smith
Skrevet

Veldig Harry! Takspotter er UT for flere år siden

Anonymous poster hash: af566...a9a

Annonse

Skrevet

Jeg syns også det er helt ut. Slutten av 1990-tallet. Dessuten kan det være både brannfarlig og gi fuktskader dersom det ikke blir riktig gjort. Men brannfarlig er jo alle lamper, sånn potensielt :-)

Anonymous poster hash: a384f...838
Skrevet

Har huset fullt av dem. Hadde sikkert ikke valgt å ha spotter overalt dersom jeg hadde bygget huset selv, men vi kjøpte det sånn. Må si det er utrolig greit. Jeg kan guffe på med sterkt lys når jeg trenger det, og dimme ned når jeg ønsker det. Har også flere kretser i stuene, kan derfor få det akkurat som jeg føler for.

Heller spotter enn stygge plafonder. Men det finnes jo mange lekre taklamper også. Sikkert lurt å kombinere begge deler.

Anonymous poster hash: 9767b...10e

Skrevet

Harry. Dessverre har vi det på bad og vaskerom, var slik da vi kjøpte huset. Lysekrone er jo også ut, industri er in - hvis man bryr seg om sånt da :)

Anonymous poster hash: 26418...336
Skrevet

Har masse i huset vårt fordi vi kjøpte det sånn. Ville ikke valgt det selv, men kommer ikke til å fjerne dem med det førte. Praktisk er det jo!

Anonymous poster hash: d0d9a...57e

Skrevet

Synes det er praktisk og greit. Er utrolig mange stygge lamper og lysekroner får meg til å grøsse.

Skrevet

Stygt og praktisk, bortsett fra v bytte av pærer, hvor de går over i kategorien stygt og jævla upraktisk.

Skrevet

er det snakk om spotter på skinner?

vi har i alle fall downlights overalt i huset og jeg elsker det! :)

v kan regulere hvilke spotter som skal lyse og dimme dem.

dette er for øvrig LED spotter og det er veldig lang levetid på dem og vi har 26 spotter som tilsvarer 120 W til sammen, altså mye billigere enn annen belysning.

in eller out, jeg syns det er kjempe fint og deilig med masse belysning! :)

Skrevet

Innebygde downlights er grusomt synes jeg.

Usikker på om det er dette hi tenker på.

Skrevet

Innebygde downlights er grusomt synes jeg.

Usikker på om det er dette hi tenker på.

Det var det jeg tenkte på også. Men om det er spotter på skinner er det bare hundre reiser verre.

Skrevet

Vi har spotter på stua, kjøkken, vakerom, gang og bad. Jeg synes det er praktisk og enkelt. Likevel har vi andre lamper som er mer for stemning og "stil".

Det skal sies at vi kjøpte huset slik. Er ikke sikkert vi hadde valgt å bygge det slik selv :)

Skrevet

Liker det ikke. Hadde det på badet fra 94 og de er for lengst skiftet i andre lamper. Downlight er enda verre. Har vel egentlig skjønt at det beste man kan gjøre er å ha ordinær belysning og ikke henge seg for mye på trender som gjør store inngrep i husets tak, gulv og vegger.

Skrevet

Har det på begge badene, og synes det er veldig greit der. Resten av huset har vi lamper med dimming.

Anonymous poster hash: bc3dd...69e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...