hønemor0408 Skrevet 19. november 2013 Forfatter #51 Del Skrevet 19. november 2013 Ganske sikker på at de ikke setter igang før 12 dager over på Drammen, desverre! Å gå over er min store skrekk også!:-/ Hvertfall 12 dager!! jeg var på sykehuset i går og legen sa der at de har strenge rutiner for å gå for lenge over. de gravide skal ALLTID til overtidskontroll en uke over termin og faktisk komme inn før hvis de kræsjer med en helg så du skal slipper å gå over helgen. og den gravide hadde faktisk ganske mye hun skulle ha sagt i forhold til å gå lengre over. så jeg tror ikke de er så strenge der lengre for jeg har lest før at de er litt strenge. men jeg følte meg veldig beroliget av denne legen i allefall og fikk beskjed om å ringe 2-3 dager over termin å få time til overtidskontroll. men nå ble til at jeg fikk time rundt termin dato alikevel, men dette gjaldt alle så bare ring du også når du er ett par dager over Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144097206-ja-da-har-jeg-hatt-min-f%C3%B8rste-runde-med-skikkelig-modningsrier/page/3/#findComment-145871767 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Josie90 Skrevet 20. november 2013 #52 Del Skrevet 20. november 2013 Var hos legen i går jeg også. Hadde termin i går så det var siste vanlige kontroll hos legen. Skal føde på Drammen sykehus, så legen min ringte til føden i Drammen og bestilte overtidskontroll til meg der tirsdag. Så da har jeg en time der i tilfelle ting ikke skjer av seg selv før det:) Legen min sa det var vanlig praksis å bestille overtidskontroll til dagen du er en uke over. Så skal de på sykehuset vurdere om man blir satt i gang da. Og da tar dem vell med i beregningene hvordan den gravide har det, og hennes følelser i forhold til å gå over, bli satt i gang osv. Skulle ønske knøttet hadde kommet innen nå, men prøver å smøre med meg tålmodighet, og tenke at den kommer når den og kroppen min et klar for det. I mellomtiden tar jeg det med ro og slapper av. Selvom det er vanskelig og ikke bli sinnsykt utålmodig når jeg vær dag får masse telefoner og meldinger fra venner og familie som lurer på om det har skjedd noe. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144097206-ja-da-har-jeg-hatt-min-f%C3%B8rste-runde-med-skikkelig-modningsrier/page/3/#findComment-145873579 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå