Gå til innhold

ja da har jeg hatt min første runde med skikkelig modningsrier..

Anbefalte innlegg

og det var ikke akkurat godt!

hadde konstante smerter i rygg og nederst i magen som også ble verre på noen tidspunkter til å gå til "vanlig" vondt igjen.

og nedpress! kjentes ut som musa blåste seg opp!

og det knøt seg i ryggen ved noen anledninger og hver gang jeg hadde disse "toppene" så ble jo frøkna spinnvill inni der.

dette skjedde i går kveld/natt så jeg ville ikke vekke mannen for å så kanskje reise en time til sykehuset for ingen ting, men jeg ringte dem nå og dette var visst klassisk på at hodet festet seg og modningsrier for de kunne visst være konstante smerter over flere timer.

fikk beskjed om å ringe igjen viss jeg var bekymret, de tok seg opp, eller hun beveget seg mindre.

hun beveger seg litt mindre i dag men det er jo ikke rart sånn som hun holdt på i går kveld.

off, så slitsomt og vondt det var...

men da er det kanskje ikke lenge til bursdagen hennes da! :)

flere med slike modningsrier? :)

Fortsetter under...

Jeg har hatt det i 2 døgn nå...både dag og natt :/ i dag har det roet seg og er ikke på langt nær så inntenst... Litt murring i ryggen og vondt foran nederst på magen fordi han har sunket no sinnsykt langt ned.har i tillegg vært på do opptil flere ganger om dagen med løs avføring..i motsetning til omtrent 2-3 ganger i uka tul vanlig :P .og det var visst også et tegn på at det kan nærme seg...

Synes derimot at lillegutt i magen har blitt mye roligere i løpet av disse to dagene... Vet ikke om det er firdi han også blir sliten av disse takene??

I tillegg tror jeg han plutselig har vokst en del for virker som om han har veldig liten plass, og ligger kun med ryggen mot høyre side..pleide og snu seg fra side til side hele tiden før.. Ogda kjente jeg mye romstering og "spark".. Nå er det liksom ikke så mye lenger synes jeg..

æsj da! håper du får født snart da!

er ganske rolig her nå men får litt vondt i ryggen hvis jeg står rett opp og ned eller hvis jeg setter meg etter jeg har gått på gulvet. da kommer det en sånn pulserende smerte nederst i ryggen for så å gi seg etter en liten stund.

litt sånn små murringer innimellom men ikke noe å skryte av.

de modningsriene var selvfølgelig vonde og slitsomme i natt men jeg har hatt det jævlig mye vondere for å si det sånn når jeg menssmerter!

men så har jeg menssmerter fra helvete også da...

merkelig det der....jeg har alltid lest og hørt at aktiviteten blir mindre jo lengre man er på vei, men her er det stikkmotsatt! det bules med rompa og beinet stikker langt ut av magen og hele magen lever sitt eget liv.

mer liv nå enn noen gang.

nurka blir nok litt slitne de også ja for hun har vært uvanlig rolig i dag, men nå begynner aktivitetsnivået å ta seg opp igjen!

han er nok roligere fordi det er trangere der inne og fordi han sikkert blir sliten av de takene han også.

men blir han veldig rolig så syns jeg du skal føden for sikkerhetskyld. :)

var det jeg fikk beskjed om å gjøre i allefall.

kjenner litt nedpress i dag også men mest når jeg sitter. får ett slags trykk der nede og "blåse-opp-følelse"

løs mage ja! :) det første jeg gjorde når jeg stod opp var å sitte på do i en god stund!

kanskje det blir baby på oss snart! :D

Hører om andre som går slik i flere uker så får krysse fingrene for at det ikke gjelder oss :P

Jeg er mer enn klar nok til å bli ferdig :) men nå har det jo gitt seg litt så da får man bare vente å se om det kommer en runde igjen :)

jeg har bare 10 dager til termin så jeg får heldigvis ikke gått sånn i flere uker til, og på grunn av høyden min så tror jeg ikke de lar meg gå så langt over tiden heller. :)

selv om det er vondt så får vi håpe det kommer flere runder :P om vi må gå sånn en stund så har jeg i allefall hørt at det hjelper på fødsel slik at den blir lettere. :)

så noe positivt er det jo å ha disse modningsriene! :)

si ifra hvis du merker noe mer da! morsomt å følge med å høre hvordan andre har det! :)

så skal jeg selfølgelig si ifra også ;) hehe

Annonse

Jeg er blitt lovet at jeg ikke skal gå over termin. Forrige barn kom 14 dager over etter tre dager med rier som endte i haste ks. Hun var altfor stor, det ble masse komplikasjoner, så denne gang blir jeg satt igang en eller annen gang mellom 25. nov og 9. des. Men kjenner det røsker og drar i livmoren, og at denne også blir stor. Håper bare vi slipper bøyde ankler og fysioterapi som vi måtte igjennom sist.

Annonse

Æsj...da var første runde over og ingenting skjedde... I dag har ting vært tilbake til normalen igjen, ingen modningsrier eller andre tegn på at man nærmer seg :/ jaja... Får bare smøre seg med tålmodighet tror jeg :)

hehe! nei det går bra :) jeg tenkte 10 dager var så lenge jeg skjønner du, men det er jo som du sier, for det er bare en drøy uke! :)

en uke er jo ikke lenge....hohoho!! :P

La oss føde om kamp! Har termin 26.11 selv, og er drittlei! ;-p

ikke noe som har skjedd her i gården heller....

hadde litt modningsrier i går med det var så lite og gikk så fort over at det teller ikke. ;)

jeg må får hørt med jordmor i morgenen om når de pleier å sette i gang fødsel på drammen.

kjempe angst for å gå over og det ligger til familien å gå over.

hehe! nei det går bra :) jeg tenkte 10 dager var så lenge jeg skjønner du, men det er jo som du sier, for det er bare en drøy uke! :)

en uke er jo ikke lenge....hohoho!! :P

La oss føde om kamp! Har termin 26.11 selv, og er drittlei! ;-p

hahaha! førstemann til mølla! :P drita lei jeg også....

hadde litt modningsrier i går med det var så lite og gikk så fort over at det teller ikke. ;)

jeg må får hørt med jordmor i morgenen om når de pleier å sette i gang fødsel på drammen.

Jeg skal føde på Drammen.

I og med at det har gått så lang tid mellom hver sjekk, ringte jeg de forrige uke. Hun jeg snakket med da, sa at de ikke setter igang før 14 dager før termin. Men i ditt tilfelle er det jo bare 7 dager igjen, så jeg ville ringt de hadde jeg vært deg. Verdt et forsøk. :)

Hei :) Jeg fødte på sykehuset i Drammen for 2 mnd siden. Jeg ble satt i gang en uke over termin. Det var en lørdag til og med :)

Modningsrier i natt og kynnere i flere timer:( Men alt ok nå...de kommer alltid om natten...argh!

I går hadde vi sex så får se om det hjelper... sist svangerskap gikk vannet par dager etter sex så skader ikke å prøve.

Skal til jordmor i morgen så får spørre henne hva SUS gjør.

Jeg skal føde på Drammen.

I og med at det har gått så lang tid mellom hver sjekk, ringte jeg de forrige uke. Hun jeg snakket med da, sa at de ikke setter igang før 14 dager før termin. Men i ditt tilfelle er det jo bare 7 dager igjen, så jeg ville ringt de hadde jeg vært deg. Verdt et forsøk. :)

hvem ringer jeg da? føden? off...14 dager over. kommer til å få nervøst sammenbrudd hvis jeg må gå så langt over.

Hei :) Jeg fødte på sykehuset i Drammen for 2 mnd siden. Jeg ble satt i gang en uke over termin. Det var en lørdag til og med :)

godt å høre at de setter såpass kjapt i gang da! :) dødsredd for å gå over. jeg er bare en 153 cm høy også så er livredd for å press ut en kjempe baby!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...