Gå til innhold

Anti dagsoving blir sprøøø! Tips ja takk!!!

**My little Miss drama and I**

Anbefalte innlegg

Akkurat bikket 4mnd. Dagsoving eksisterer nesten ikke:/ en 15 min her og der:/ ikke alltid det er forhold for å trille lang tur. Så blir prinsen sur og overtrøtt. Klarer ikke finne søvnen selv. Er så nysgjerrige, ligger å lader seg så han klarer 2-3t.... Får ikke gjort så mye:/ tilogmed når vi er ute på shopping er vogna dritt kjedelig. Kan jo ikke la han ligge å hyle og skrike i vogna i et. Mange blikk. Er lei av å bære! Noen tips. Begynner å bli tungt, bæreseler går en liten stund, men har en litt skadet rygg ;(... Heldigvis legger han seg 19. Men å ikke sove på dagen kan da ikke være sunt for småtten eller må jeg bare innfinne meg i at det blir slik;)???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde en periode med 30 min her og der..ofte en gang i løpet av dagen. Men hun skrek aldri i vogna. Fra er par mnd måtte jeg begynne å trille henne i søvn, var da det startet med 30 min. Da det begynte å bli kaldt (ca september mnd, hun 5mnd) ble det plutselig 1-3 timer. Triller henne fortsatt i søvn.

Har du pratet med hs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine har vært litt sånn fra ca 4 mnd. Det er til å bli koko av, ingen tvil om det..Føler med deg!

Begge mine har blitt bedre etter hvert. Det har blitt bedre når de har gått over til to dupper til dagen ca 9 - 10 mnd gamle, men Lillesøster har periodevis sovet greie dupper ei stund før det også, altså.

Tips...hm...med Storebror prøvde vi å kutte søvnassosiasjonene, og kutta trilling i søvn og til og med smokken. Da vi begynte å legge han i seng på dagen i stedet for vogn lærte han seg å sovne selv, og sov da lengre lurer etter hvert.

Med Lillesøster har jeg latt det skure å gå, egentlig, har ikke orka å ta noen "kamper", men det har gått seg til etter hvert likevel. Har lenge prøvd å trille minst mulig og stoppe før hun sovner, eller før hun sovner ordentlig, slik at hun opplever å sovne i stillestående vogn. Nå kan jeg av og til bare legge henne i vogna og gi henne smokken, så sovner hun. Andre ganger må jeg trille til hun roer seg eller til hun lukker øynene, det varierer litt.

Kanskje verdt et forsøk å kutte ned på trillinga? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk etter dette innlegget hatt noen rolige dager hjemme uten farting. Jeg la han ut dør han begynte å bli trøtt vugger bittelitt så gikk jeg. Luran varte da i 2t!!! Måtte sjekke at ungen var i livet innimellom:) prøver å unngå byssing nå blir sprøø!! Så i dag var vi på shopping-julegaver å han satt i vognen Leka litt. Jeg la ryggen ned å uten hyl og skrik- sov i 2t! Er som å skru på en bryter. Men tørr ikke håpe for mye, men satser på at dette fortsetter:) takk for tips. Huff når

Man er trøtt og desperat gjør man vel det meste å lager uvaner for de små :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når mini var liten (fra 2mnd) sov han kun 2*10 min HELE dagen. Når han begynte i bhg sov han endelig 30-60min sammenhengende.

Helsesøster sa at det var helt normalt. Noen babyer trengte rett og slett ikke mer søvn. Men fikk beskjed om å ta livet rolig hjemme ca til samme tid hver dag slik at babyen fikk slappe godt av uten for mye inntrykk!

Håper sovingen blir bedre! Sender deg en god klem!

Anonymous poster hash: 4aef1...3a5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dag 2 å yeees;) samme i dag! Sov fra 12.30-15.45 jeg skjønner ingenting. Men må i vogna :) men det er så herlig. Ja mye mulig vi har kommet over en kneik? Har iallfall ikke hatt noe sove hjerte fra fødsel 15min her og 15 min der :/... Bysses Bysses bysses. Må si jeg skjønner at de med sovebarn får gjort en del :D aldrig vært så ryddig hjemme før :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...