Anonym bruker Skrevet 16. november 2013 #1 Skrevet 16. november 2013 Forferdelig trist at den nye regjeringen ødelegger de gode tingene de rødgrønne fikk til, særlig med hensyn til pappaperm, kontantstøtte osv. Regner imidlertid med at de kommer til å bli så mye indre strid etterhvert at samarbeidet ryker. Håper det skjer fort, og i hvert fall før de går løs på arbeidsmiljøloven! Anonymous poster hash: 40d43...6b3
Anonym bruker Skrevet 16. november 2013 #2 Skrevet 16. november 2013 Forferdelig trist at den nye regjeringen ødelegger de gode tingene de rødgrønne fikk til, særlig med hensyn til pappaperm, kontantstøtte osv. Regner imidlertid med at de kommer til å bli så mye indre strid etterhvert at samarbeidet ryker. Håper det skjer fort, og i hvert fall før de går løs på arbeidsmiljøloven! Anonymous poster hash: 40d43...6b3 Vil du vi skal ha samme skjebne som hellas om noen år så for all del bør den rødgrønne politikken bestå...vil du unngå en hellas skjebne så la de blå få gjøre forandringer. Anonymous poster hash: 9da38...98f
aanonym Skrevet 16. november 2013 #3 Skrevet 16. november 2013 Og så er det utrolig kjipt at de kutter to barnehageopptak i året. Ikke for at det spiller noen rolle for meg personlig, men det er fryktelig vanskelig for de det gjelder.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2013 #4 Skrevet 16. november 2013 Forferdelig trist at den nye regjeringen ødelegger de gode tingene de rødgrønne fikk til, særlig med hensyn til pappaperm, kontantstøtte osv. Regner imidlertid med at de kommer til å bli så mye indre strid etterhvert at samarbeidet ryker. Håper det skjer fort, og i hvert fall før de går løs på arbeidsmiljøloven!Anonymous poster hash: 40d43...6b3 Vil du vi skal ha samme skjebne som hellas om noen år så for all del bør den rødgrønne politikken bestå...vil du unngå en hellas skjebne så la de blå få gjøre forandringer.Anonymous poster hash: 9da38...98f Ehvt... Norge taklet finanskrisa helt fint, i motsetning til resten av Europa. I Hellas har de utrolig lav persnjonsalder, det har vi ikke i Norge. Årsaken til at folk står lenge i arbeid og har høy produktivitet, er at vi har korte arbeidsdager og gode arbeidsforhold. Anonymous poster hash: 40d43...6b3
Jern-Erna Skrevet 16. november 2013 #5 Skrevet 16. november 2013 Er jo ikke alle som synes at alt den rødgrønne regjeringen 'fikk til' var så tipp topp da.. Er jo en grunn til at de borgerlige fikk flertall.. Høyre og FrP er i regjering nå fordi de fikk mange (nok) stemmer ved valget..
Anonym bruker Skrevet 16. november 2013 #6 Skrevet 16. november 2013 Og så er det utrolig kjipt at de kutter to barnehageopptak i året. Ikke for at det spiller noen rolle for meg personlig, men det er fryktelig vanskelig for de det gjelder. To barnehageopptak hjelper jo ikke en dritt hvis de ikke bygger flere barnehager.. (Hilsen mamma som er hjemme i ulønna permisjon fordi ettåringen ble født tre dag etter 'fristen') Anonymous poster hash: 23e25...694
Anonym bruker Skrevet 16. november 2013 #7 Skrevet 16. november 2013 Ja, de fikk mange stemmer fra alle som tenker "meg, mine, mitt". Trist, som sagt. Ja, ja, virkeligheten treffer vel folk snart. Blir morsomt å se hvordan dette går om et par år. Anonymous poster hash: 40d43...6b3
Anonym bruker Skrevet 16. november 2013 #8 Skrevet 16. november 2013 Er jo ikke alle som synes at alt den rødgrønne regjeringen 'fikk til' var så tipp topp da.. Er jo en grunn til at de borgerlige fikk flertall.. Høyre og FrP er i regjering nå fordi de fikk mange (nok) stemmer ved valget.. Høyre og FrP er i regjering fordi Venstre og KrF fikk nok stemmer ved valget, men de lurte velgerne ved å la vær å gå i regjering. Jeg kjenner mange som stemte på disse partiene for at ikke det skulle bli en blå blå regjering, men de ble nok lurt. Anonymous poster hash: 5535b...2b6
aanonym Skrevet 16. november 2013 #9 Skrevet 16. november 2013 Og så er det utrolig kjipt at de kutter to barnehageopptak i året. Ikke for at det spiller noen rolle for meg personlig, men det er fryktelig vanskelig for de det gjelder. To barnehageopptak hjelper jo ikke en dritt hvis de ikke bygger flere barnehager.. (Hilsen mamma som er hjemme i ulønna permisjon fordi ettåringen ble født tre dag etter 'fristen')Anonymous poster hash: 23e25...694 Dete r jo først og fremst kommunene som må prioritere å bygge barnehager. Her i byen bygget det rødgrønne byrådet masse barnehager, og jeg fikk plass til min som fylte 1 år halvannen uke etter fristen,
*Miss Marple* Skrevet 16. november 2013 #10 Skrevet 16. november 2013 Forferdelig trist at den nye regjeringen ødelegger de gode tingene de rødgrønne fikk til, særlig med hensyn til pappaperm, kontantstøtte osv. Regner imidlertid med at de kommer til å bli så mye indre strid etterhvert at samarbeidet ryker. Håper det skjer fort, og i hvert fall før de går løs på arbeidsmiljøloven! Anonymous poster hash: 40d43...6b3 Vil du vi skal ha samme skjebne som hellas om noen år så for all del bør den rødgrønne politikken bestå...vil du unngå en hellas skjebne så la de blå få gjøre forandringer. Anonymous poster hash: 9da38...98f Eh, du har kanskje ikke fått med deg at mens store deler av Europa er i økonomisk krist så har Norge en bunnsolid økonomi? Nettopp pga av dyktig forvaltning av pengene og et godt styre av landet.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2013 #11 Skrevet 16. november 2013 Jeg for min del er glad for at rødgrønn er ute av regieringen! Jeg er i mot pappaperm, mannen min vil måtte ta ut 14 uker for lillebaby bli født før 1.juli dessverre. Jeg liker derimot at kontantstøtten vil være på 6000 kr per mnd, fordi jeg vil prioritere å være hjemme med barnet til det er 3 år. Synes generelt at rødgrønn politikk har skapt et ueffektivt samfunn hvor alt for mange er avhengig av å bli forsørget av staten. Det bør lønne seg å jobbe, å klare seg selv og tørre satse på egne bedrifter. Anonymous poster hash: 8192d...fec
Anonym bruker Skrevet 16. november 2013 #12 Skrevet 16. november 2013 Forferdelig trist at den nye regjeringen ødelegger de gode tingene de rødgrønne fikk til, særlig med hensyn til pappaperm, kontantstøtte osv. Regner imidlertid med at de kommer til å bli så mye indre strid etterhvert at samarbeidet ryker. Håper det skjer fort, og i hvert fall før de går løs på arbeidsmiljøloven!Anonymous poster hash: 40d43...6b3 Vil du vi skal ha samme skjebne som hellas om noen år så for all del bør den rødgrønne politikken bestå...vil du unngå en hellas skjebne så la de blå få gjøre forandringer.Anonymous poster hash: 9da38...98f Eh, du har kanskje ikke fått med deg at mens store deler av Europa er i økonomisk krist så har Norge en bunnsolid økonomi? Nettopp pga av dyktig forvaltning av pengene og et godt styre av landet. Bunnsolid forvaltning = oljepenger. Ikke faen om politikerne i Norge (røde, blå, grønne eller rosa for den saks skyld) er så innmari flinke. De har bare penger i huet og ræva. Jeg er for innstramninger i det offentlige, men de blåblås konservative verdisyn er til å grine av. Ja til pappaperm, nei til kontantstøtte og måtte de brenne et varmt sted de som er for reservasjonsrett for fastleger! Anonymous poster hash: 5fe8b...1e5
skjotta Skrevet 16. november 2013 #13 Skrevet 16. november 2013 Forferdelig trist at den nye regjeringen ødelegger de gode tingene de rødgrønne fikk til, særlig med hensyn til pappaperm, kontantstøtte osv. Regner imidlertid med at de kommer til å bli så mye indre strid etterhvert at samarbeidet ryker. Håper det skjer fort, og i hvert fall før de går løs på arbeidsmiljøloven! Anonymous poster hash: 40d43...6b3 Vil du vi skal ha samme skjebne som hellas om noen år så for all del bør den rødgrønne politikken bestå...vil du unngå en hellas skjebne så la de blå få gjøre forandringer. Anonymous poster hash: 9da38...98f Eh, du har kanskje ikke fått med deg at mens store deler av Europa er i økonomisk krist så har Norge en bunnsolid økonomi? Nettopp pga av dyktig forvaltning av pengene og et godt styre av landet. Desverre er det ikke dyktig forvaltning som har reddet oss. Heller den enorme mengden. Der tapes enorme mengder av oljefondet pga dårlige investeringer hvert år...
Anonym bruker Skrevet 16. november 2013 #14 Skrevet 16. november 2013 Og så er det utrolig kjipt at de kutter to barnehageopptak i året. Ikke for at det spiller noen rolle for meg personlig, men det er fryktelig vanskelig for de det gjelder. To barnehageopptak hjelper jo ikke en dritt hvis de ikke bygger flere barnehager.. (Hilsen mamma som er hjemme i ulønna permisjon fordi ettåringen ble født tre dag etter 'fristen')Anonymous poster hash: 23e25...694 Dete r jo først og fremst kommunene som må prioritere å bygge barnehager. Her i byen bygget det rødgrønne byrådet masse barnehager, og jeg fikk plass til min som fylte 1 år halvannen uke etter fristen, Selvfølgelig! Men hvis ikke kommunen har penger til det så skjer det jo lite.. Anonymous poster hash: 23e25...694
Anonym bruker Skrevet 16. november 2013 #15 Skrevet 16. november 2013 Og så er det utrolig kjipt at de kutter to barnehageopptak i året. Ikke for at det spiller noen rolle for meg personlig, men det er fryktelig vanskelig for de det gjelder. Du er vel klar over at de rødgrønne hadde kun et barnehage opptak de og? De siste ti åra, veit vi kan gå mye lenger tilbake også, så har det kun vært et barnehageopptak i året. Anonymous poster hash: f6728...f8a
Anonym bruker Skrevet 16. november 2013 #16 Skrevet 16. november 2013 Er jo ikke alle som synes at alt den rødgrønne regjeringen 'fikk til' var så tipp topp da.. Er jo en grunn til at de borgerlige fikk flertall.. Høyre og FrP er i regjering nå fordi de fikk mange (nok) stemmer ved valget.. Høyre og FrP er i regjering fordi Venstre og KrF fikk nok stemmer ved valget, men de lurte velgerne ved å la vær å gå i regjering. Jeg kjenner mange som stemte på disse partiene for at ikke det skulle bli en blå blå regjering, men de ble nok lurt.Anonymous poster hash: 5535b...2b6 Hvis folk planla å stemme taktisk for å hindre blå blå regjering, så hadde det vel vært sikrere å stemme rød grønn? Uansett så viser det bare at det å stemme taktisk er uklokt.. Stem på det partiet du ønsker skal få din stemme, ikke stem for veie opp for en annen stemme et annet parti har fått.. Demokratiet i Norge fungerer nå engang slik at borgerlig side fikk nok stemmer, og høyre og FrP nok til å kunne danne regjering med støtte fra venstre og KrF.. Anonymous poster hash: 23e25...694
Anonym bruker Skrevet 16. november 2013 #17 Skrevet 16. november 2013 Og så er det utrolig kjipt at de kutter to barnehageopptak i året. Ikke for at det spiller noen rolle for meg personlig, men det er fryktelig vanskelig for de det gjelder.To barnehageopptak hjelper jo ikke en dritt hvis de ikke bygger flere barnehager..(Hilsen mamma som er hjemme i ulønna permisjon fordi ettåringen ble født tre dag etter 'fristen') Anonymous poster hash: 23e25...694 Da kunne du jo planlagt litt bedre da. Fullt mulig å bli gravid litt før. Anonymous poster hash: 9350e...d8d
Anonym bruker Skrevet 16. november 2013 #18 Skrevet 16. november 2013 Og så er det utrolig kjipt at de kutter to barnehageopptak i året. Ikke for at det spiller noen rolle for meg personlig, men det er fryktelig vanskelig for de det gjelder.To barnehageopptak hjelper jo ikke en dritt hvis de ikke bygger flere barnehager..(Hilsen mamma som er hjemme i ulønna permisjon fordi ettåringen ble født tre dag etter 'fristen') Anonymous poster hash: 23e25...694 Fristen du refererer til var det de rødgrønne som innførte i sin tid 😉 Anonymous poster hash: f6728...f8a
Anonym bruker Skrevet 16. november 2013 #19 Skrevet 16. november 2013 Og så er det utrolig kjipt at de kutter to barnehageopptak i året. Ikke for at det spiller noen rolle for meg personlig, men det er fryktelig vanskelig for de det gjelder.To barnehageopptak hjelper jo ikke en dritt hvis de ikke bygger flere barnehager..(Hilsen mamma som er hjemme i ulønna permisjon fordi ettåringen ble født tre dag etter 'fristen') Anonymous poster hash: 23e25...694 Da kunne du jo planlagt litt bedre da. Fullt mulig å bli gravid litt før. Anonymous poster hash: 9350e...d8d Jeg håper du kødder nå??! Anonymous poster hash: 70152...773
Anonym bruker Skrevet 16. november 2013 #20 Skrevet 16. november 2013 Og så er det utrolig kjipt at de kutter to barnehageopptak i året. Ikke for at det spiller noen rolle for meg personlig, men det er fryktelig vanskelig for de det gjelder.To barnehageopptak hjelper jo ikke en dritt hvis de ikke bygger flere barnehager..(Hilsen mamma som er hjemme i ulønna permisjon fordi ettåringen ble født tre dag etter 'fristen')Anonymous poster hash: 23e25...694 Da kunne du jo planlagt litt bedre da. Fullt mulig å bli gravid litt før.Anonymous poster hash: 9350e...d8d Oi.. Anonymous poster hash: 23e25...694
Anonym bruker Skrevet 16. november 2013 #21 Skrevet 16. november 2013 Og så er det utrolig kjipt at de kutter to barnehageopptak i året. Ikke for at det spiller noen rolle for meg personlig, men det er fryktelig vanskelig for de det gjelder.To barnehageopptak hjelper jo ikke en dritt hvis de ikke bygger flere barnehager..(Hilsen mamma som er hjemme i ulønna permisjon fordi ettåringen ble født tre dag etter 'fristen')Anonymous poster hash: 23e25...694 Fristen du refererer til var det de rødgrønne som innførte i sin tid Anonymous poster hash: f6728...f8a Fristen er jo en ting.. Men det å mene at to barnehageopptak skal løse problemet er jo helt på jordet.. Jeg vil heller ha ett opptak + løpende opptak gjennom hele året på restplasser som nå, OG nok plasser til alle.. Anonymous poster hash: 23e25...694
Anonym bruker Skrevet 16. november 2013 #22 Skrevet 16. november 2013 Ja, de fikk mange stemmer fra alle som tenker "meg, mine, mitt". Trist, som sagt. Ja, ja, virkeligheten treffer vel folk snart. Blir morsomt å se hvordan dette går om et par år. Anonymous poster hash: 40d43...6b3 De rødgrønne går jo faktisk til valg på at vi skal ha det så behagelig og få det bedre og bedre ( meg, mine, mitt), blå ønsker jo å stramme inn så vi klarer å styre bærekraftig, få flere ut i arbeidslivet, bærekraftig næringsliv, osv. I min virkelighet er det slik man skaper solidaritet og øker menneskeverd, ikke ved å øke den statlige omsorgen så ingen innbyggere til slutt klarer seg uten statlige bidrag. Virkeligheten må dessverre treffe oss på et tidspunkt. Vi kan ikke bare kose oss i godstolen og kjenne på hvor slitne vi blir av livet vårt. Vi må løfte blikket, og sikre innbyggerne, bli verdensborgere og få individer og samfunnsgrupper på banen igjen. Samfunnet var, og er, parkert i sin egen velferd. Anonymous poster hash: efcd3...5f3
Anonym bruker Skrevet 16. november 2013 #23 Skrevet 16. november 2013 Jeg for min del er glad for at rødgrønn er ute av regieringen! Jeg er i mot pappaperm, mannen min vil måtte ta ut 14 uker for lillebaby bli født før 1.juli dessverre. Jeg liker derimot at kontantstøtten vil være på 6000 kr per mnd, fordi jeg vil prioritere å være hjemme med barnet til det er 3 år. Synes generelt at rødgrønn politikk har skapt et ueffektivt samfunn hvor alt for mange er avhengig av å bli forsørget av staten. Det bør lønne seg å jobbe, å klare seg selv og tørre satse på egne bedrifter. Anonymous poster hash: 8192d...fec Det skal lønne seg å jobbe, men du foretrekker å være hjemme og bli forsørger av staten? Noe du egentlig er i mot, fordi det skaper et ueffektivt samfunn? Eller er det noe annet når det gjelder deg? Anonymous poster hash: 32b7d...1f4
Anonym bruker Skrevet 16. november 2013 #24 Skrevet 16. november 2013 Og så er det utrolig kjipt at de kutter to barnehageopptak i året. Ikke for at det spiller noen rolle for meg personlig, men det er fryktelig vanskelig for de det gjelder. Det har aldri vært to opptak i året, de rød/grønne har hatt 8 år på seg, men har aldri gjort noe med det! Anonymous poster hash: 0550f...fba
Gjest Kransekakestanga Skrevet 16. november 2013 #25 Skrevet 16. november 2013 (endret) Jeg for min del er glad for at rødgrønn er ute av regieringen! Jeg er i mot pappaperm, mannen min vil måtte ta ut 14 uker for lillebaby bli født før 1.juli dessverre. Jeg liker derimot at kontantstøtten vil være på 6000 kr per mnd, fordi jeg vil prioritere å være hjemme med barnet til det er 3 år. Synes generelt at rødgrønn politikk har skapt et ueffektivt samfunn hvor alt for mange er avhengig av å bli forsørget av staten. Det bør lønne seg å jobbe, å klare seg selv og tørre satse på egne bedrifter. Anonymous poster hash: 8192d...fec Det skal lønne seg å jobbe, men du foretrekker å være hjemme og bli forsørger av staten? Noe du egentlig er i mot, fordi det skaper et ueffektivt samfunn? Eller er det noe annet når det gjelder deg? Anonymous poster hash: 32b7d...1f4 Unnskyld meg, men her var det jammen meg mye dumt å lese!!! For det første har de rød/grønne hatt 8 år på seg til å få to opptak i året, noe de ikke har gjort. Dette med kontantstøtte er noe mange ikke forstår. Jeg blir helt matt av mangel på hjernekapasitet til noen! Mange tror at dette er penger de som vil være hjemme får uten å gjøre en dritt for det. I mange tilfeller stemmer det veldig dårlig. For det første er en barnehageplass mye dyrere enn kontantstøtten! Jeg kan ta meg selv som eksempel: Jeg jobber i helsevesenet, Jobber kun kvelder/netter og helger. Mannen min pendler og er kun hjemme noen helger i måneden. Da jeg skal på jobb er ikke barnehagene åpne. Skal jeg da måtte betale barnepass selv, og ikke få noe subsidiert fordi jeg jobber ugunstige tider? Jeg kommer til å bruke kontantstøtten på barnepass akkurat som de som jobber dag får barnehageplassene sine subsidiert av staten. Jeg bidrar akkurat like mye til fellesskapet som det de som jobber dag gjør, jeg har bare ugunstige arbeidstider og også mye vanskeligere for å få barnepass! Pappapermen blir heller ikke borte. Papaen kan ta akkurat like lang perm som han kunne ta med de rød/grønne, men det er opp til foreldrene. Man skulle jo tro at voksne mennesker som føler seg klare til å oppdra barn også klarte å ta en avgjørelse på dette selv, uten innblanding fra staten....men er vel ikke alle som er kapable til det, så de får stemme SV neste gang. Endret 16. november 2013 av Kransekakestanga
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå